همانطور که می دانید استفاده از واتساپ در فصل اول سال 2022 رشد فوق العاده ای داشته است! به نظر واتس اپ عزم خود را جزم کرده تا انتقادات متعددی را که به آن وارد شده برطرف کند! در همین راستا تیم توسعه واتس اپ اخیراً ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده اند که به خصوص در حوزه حفظ حریم شخصی می تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد! این ویژگی های جدید به کاربران به این امکان را می دهد تا کنترل بیشتری بر روی وضعیت فعالیت های خود داشته باشند و همچنین زمان بیشتری برای پاک کردن پیام های ارسالی خود داشته باشند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که در ارسال پیام چندان دقت ندارید و ارسال پیام های اشتباهی به دیگران بارها باعث خجالت شما شده است، این ویژگی های جدید قطعاً مورد استقبالتان خواهد بود!

قابلیت جدید مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در واتساپ

به تازگی واتس اپ یک سری از ویژگی های جدید در حوزه حفظ حریم شخصی را به پلتفرم خود اضافه کرده است. یکی از این قابلیت ها، ویژگی مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن از دیگران است که در اوایل سال جاری خبر کار کردن واتس اپ بر روی آن منتشر شده بود. پیش از این کاربران اجازه داشتند تا وضعیت “last seen” خود را از دیگران مخفی کنند و این کار باعث می شد تا وضعیت آنلاین بودن آنها نیز به صورت خودکار مخفی شود. اما اکنون این قابلیت گسترش پیدا کرده و کاربران می توانند وضعیت آنلاین بودن خود را به صورت مستقل از دیگران مخفی کنند. به این ترتیب جلوگیری از چت کردن با کسانی که تمایلی به گفتگو با آنها ندارید برای شما آسان تر خواهد شد. لازم به ذکر است که شما می توانید نحوه فعال کردن این قابلیت را در مقاله امکان مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن سرانجام به واتس اپ اضافه می شود! مشاهده نمایید.

قابلیت جدید مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در واتساپ

ویژگی جدید ترک بی سروصدای گروه ها

ویژگی جدید دیگر واتس اپ این است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون هیچ گونه نوتیفیکیشن و پیامی، گروه هایی را که دیگر تمایلی به حضور در آنها ندارند ترک کنند. مطابق با این ویژگی، فقط ادمین گروه ها هستند که در زمان خروج کاربران از گروه متوجه این موضوع می شوند.

ویژگی های جدید واتس اپ: امکان حذف پیام دو طرفه تا دو روز پس از ارسال، مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن و بلاک کردن اسکرین شات از پیام های View Once

بلاک کردن امکان اسکرین شات از پیام های View Once واتس اپ

واتس اپ قصد دارد تا قابلیت ارسال پیام های یک بار قابل دیدن یا View Once را گسترش دهد و یک ویژگی جدید به آن اضافه کند. پیام های View Once که واتس اپ آن را از اسنپ چت قرض گرفته، به کاربران اجازه می دهد تا عکس ها و ویدئوهای مورد نظر خود را به گونه ای ارسال کنند که فقط یک بار برای دریافت کننده قابل مشاهده باشد و پس از مشاهده، پیام ها حذف شوند. از آنها که معمولاً عکس ها و ویدئوهای حساس و مهم به صورت View Once ارسال می شوند، واتس اپ قصد دارد تا امکان اسکرین شات گرفتن از آنها را برای فرد دریافت کننده بلاک کند. به این ترتیب خیالتان راحت خواهد بود که عکس یا ویدئوی مورد نظر شما «واقعاً» فقط یک بار برای دریافت کننده قابل مشاهده خواهد بود!

بلاک کردن امکان اسکرین شات از پیام های View Once واتس اپ

امکان پاک کردن پیام ها تا دو روز پس از ارسال WhatsApp

در نهایت واتس اپ اعلام کرده است که کاربران اکنون این امکان را دارند تا پیام های خود را تا دو روز پس از ارسال پاک کنند، حتی اگر پیام آنها توسط دریافت کننده دیده شده باشد. به این ترتیب اگر به اشتباه پیامی را برای کسی ارسال کردید، زمان بیشتری برای جبران اشتباه خود خواهید داشت! بد نیست بدانید که تا پیش از این برای پاک کردن پیام های ارسالی فقط حدود یک ساعت فرصت داشتید!
چه زمانی این ویژگی ها به واتس اپ اضافه می شوند؟

ویژگی های مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن و ترک کردن بی سروصدای گروه ها تا اواخر این ماه (آگوست) به واتس اپ اضافه می شوند. اما قابلیت بلاک کردن اسکرین شات از پیام های View Once همچنان در حال توسعه است و مطابق با گفته واتس اپ «به زودی» به این اپلیکیشن اضافه می شود.

منبع: androidcentral