ابزار Whiteboard در واقع یک وایت برد دیجیتال است که به صورت رایگان توسط مایکروسافت عرضه شده و بر روی انواع پلتفرم ها مانند ویندوز، اندروید، iOS، مک و Teams می توان با آن کار کرد. این ابزار به افراد اجازه می دهد تا به صورت گروهی و آنلاین با یکدیگر همکاری کنند و ایده های خود را به صورت بصری بر روی یک وایت برد دیجیتال با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به طور کلی مایکروسافت به صورت منظم ابزار Whiteboard را آپدیت می کند و هر بار چند ویژگی جدید به آن اضافه می کند. اما این بار به نظر می رسد که تعداد این ویژگی های جدید از هر دفعه بیشتر است و به زودی باید شاهد چندین قابلیت جدید در ابزار وایت برد مایکروسافت باشیم!

مایکروسافت در حال اضافه کردن چندین ویژگی جدید به ابزار Whiteboard است

مایکروسافت در پرتال Microsoft 365 Roadmap تأیید کرده است که ظرف هفته ها و ماه های پیش رو، ابزار وایت برد چندین ویژگی جدید دریافت خواهد کرد. در ادامه این ویژگی ها را به طور مختصر به شما معرفی می کنیم و ذکر می کنیم که هر یک از آنها بر روی کدام پلتفرم در دسترس قرار خواهند گرفت.

پشتیبانی از نمایش ویدئوهای آنلاین در فضای داخلی ابزار: کاربران می توانند لینک یک ویدئو را در وایت برد به اشتراک بگذارند و پس از آن ویدئو به صورت مستقیم در همانجا به نمایش در می آید. این ویژگی در دستگاه های سرفیس مانند گوشی تاشوی Surface Duo 2 یا لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 و... و تیمز قابل استفاده است.

پشتیبانی از URL: آدرس های URL درج شده در وایت برد به صورت لینک های قابل کلیک کردن نمایش داده می شوند. این ویژگی برای دستگاه های تیمز و سرفیس و پلتفرم های دسکتاپ، وب و اپ های آموزشی ارائه شده است.

انتساب محتوا به افراد: کاربران اپلیکیشن تیمز که به تازگی با ویژگی های جدید و جذاب teams مواجه شدند و نسخه وب، می توانند مشاهده کنند که هر محتوا توسط چه کسی بر روی وایت برد درج شده است.

مایکروسافت در حال اضافه کردن چندین ویژگی جدید به ابزار Whiteboard است

کامنت گذاری: افراد می توانند با اضافه کردن کامنت به محتوای اضافه شده بر روی وایت برد، در بحث وارد شده و تعامل بیشتری با سایرین داشته باشند. تمام کامنت ها به صورت یکجا نمایش داده می شوند و برای این منظور یک بخش جداگانه در نظر گرفته شده است. این ویژگی در پلتفرم های دسکتاپ، وب و دستگاه های تیمز و سرفیس در دسترس قرار می گیرد.

دنبال کردن حرکات: کاربران می توانند طی یک جلسه Teams، افراد دیگری را برای درج مطلب بر روی وایت برد دعوت کرده و حرکات آنها بر روی صفحه را دنبال کنند. این ویژگی باعث می شود تا هیچ یک از تعاملات فرد مورد نظر شما از چشمتان پنهان نماند. کاربران می توانند از این ویژگی بر روی پلتفرم های دسکتاپ، وب و دستگاه های تیمز و سرفیس استفاده کنند.

مایکروسافت در حال اضافه کردن چندین ویژگی جدید به ابزار Whiteboard است

تایمر: شما می توانید به وایت برد یک تایمر اضافه کنید و برای کارهای خاص، زمان های مشخصی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال می توانید یک زمان 15 دقیقه ای برای استراحت در نظر گرفته و آن را با تایمر بر روی وایت برد نشان دهید تا کاربران از گذر زمان در هر لحظه مطلع شوند. این ویژگی برای پلتفرم های دسکتاپ، وب و دستگاه های تیمز و سرفیس طراحی شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی ها در ماه های سپتامبر، نوامبر و دسامبر سال جاری به ابزار Whiteboard اضافه می شوند. توجه داشته باشید که این تاریخ ها به صورت حدودی اعلام شده و ممکن است تغییر پیدا کند.

منبع: neowin