در ماه های گذشته قابلیتی برای امکان همکاری بیشتر کاربران با یکدیگر در Twitter اضافه شد. قابلیت «منشن در توییتر» یکی دیگر از روش های سودمند برای سهیم کردن دیگران در مکالمات و به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران است. اما مشکل اینجا است که ممکن است شما در مکالماتی سهیم شوید که علاقه ای به دنبال کردن آنها ندارید و پیام های دیگران باعث شود تا حجم انبوهی از نوتیفیکیشن برای شما در گوشی تان ارسال شود! به خصوص اگر این بحث ها طولانی شوند، ممکن است در تمام طول روز نوتیفیکیشن های بی مورد دریافت کنید و تمرکز خود برای انجام کارهای روزانه تان را از دست بدهید. خوشبختانه توییتر این قابلیت را توسعه داده و یک ویژگی جدید به آن اضافه کرده است: شما می توانید خود را از مکالماتی که به دنبال کردن آنها علاقه ای ندارید، حذف کنید!

توئیتر اکنون به شما اجازه می دهد تا خود را از مکالمه هایی که دوست ندارید ‘Unmention’ کنید

این ویژگی جدید که “Unmention” کردن نام دارد، از اوایل سال جاری در مرحله تست قرار داشت و اکنون برای تمام کاربران در دسترس قرار گرفته است. توییتر این موضوع را به طور رسمی در یک توییت اعلام کرده است.

همان طور که می توان انتظار داشت، با بهره بردن از این قابلیت می توانید از یک مکالمه توییتری خارج شوید و دیگر نوتیفیکیشن های مربوط به آن مکالمه را دریافت نکنید. به این ترتیب این ویژگی به شما کمک می کند تا میزان تعامل دیگران با خودتان را در توییتر محدود کنید. مهم تر از همه اینکه این ویژگی به شما اجازه می دهد تا از بحث هایی که آزارتان می دهد یا حضور در آنها برایتان چالش ایجاد کرده، به سادگی بیرون بروید.

برای اینکه خود را از یک مکالمه unmention کنید، رشته پیام هایی را که در آنها منشن شده اید باز کنید و سپس بر روی منوی سه نقطه کنار آن ضربه بزنید. در اینجا این انتخاب را دارید تا از مکالمه جاری خارج شوید.

توئیتر اکنون به شما اجازه می دهد تا خود را از مکالمه هایی که دوست ندارید ‘Unmention’ کنید

پیش از آنکه خودتان را آنمنشن کنید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که در آن توضیح داده شده که پس از خارج شدن از بحث، چه شرایطی ایجاد می شود. به عنوان مثال پس از اینکه از مکالمه ای بیرون بروید، نام کاربری شما همچنان در پیام ها باقی می ماند و توسط دیگران قابل مشاهده است، اما به رنگ خاکستری در می آید. به این ترتیب دیگران نمی توانند با کلیک کردن بر روی نام کاربری، به اکانت شما بیایند و در واقع لینک به اکانت شما از بین می رود. همچنین دیگران امکان منشن کردن دوباره شما در آن رشته پیام ها را نخواهند داشت و دیگر هیچ نوتیفیکیشنی مربوط به آن بحث دریافت نخواهید کرد. توییتر اعلام کرده است که شما پس از خروج از یک مکالمه، هنوز می توانید پیام های آن را مشاهده کنید و محدودیتی در این زمینه ایجاد نمی شود.

همان طور که در عکس مشاهده می کنید، توییتر در پایین دکمه ترک مکالمه، دکمه Never mind, I’ll Stay را قرار داده تا اگر از تصمیم خود منصرف شدید بتوانید همچنان در بحث باقی بمانید.

توئیتر اکنون به شما اجازه می دهد تا خود را از مکالمه هایی که دوست ندارید ‘Unmention’ کنید

توجه داشته باشید که پس از ترک بحث، دیگر هیچ راهی برای بازگشت به آن نخواهید داشت. پس قبل از ضربه زدن بر روی دکمه ترک مکالمه، چند لحظه ای مکث کرده و سپس تصمیم قطعی خود را بگیرید!

توییتر در آپدیت های جدید خود تمرکزش را بر روی کاهش مسائلی که می تواند آرامش کاربران را بر هم زند، و قرار داده است و سعی دارد تا جایی که امکان دارد مانع از ایجاد آزار و اذیت برای آنها شود. در همین راستا توئیتر پیش از این امکان محدود کردن کسانی را که می توانند به توییت های شما رپلای بزنند ایجاد کرده بود. همچنین امکان بلاک اتوماتیک اکانت هایی که پیام های نامربوط ارسال می کنند، ایجاد شده است. و در واقع این طور که به نظر می رسد این شرکت به افزایش قابلیت های جذاب و کاربردی در توئیتر ادامه خواهد داد.

منبع: androidcentral