پسورد منیجر گوگل به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد برای گوشی های موبایل اندرویدی شناخته می شود اما هنوز جای برخی از امکانات و ویژگی ها در آن خالی است! به عنوان مثال هنوز امکان اضافه کردن یادداشت به پسوردهای ذخیره شده در این اپلیکیشن وجود ندارد. قابلیتی که در اپلیکیشن های انتقال پسوورد رقیب مانند Dashlane وجود دارد. اما این طور که به نظر می رسد، اوضاع در حال تغییر است.

احتمالاً به زودی از یکی از ویژگی های کاربردی Dashlane در گوگل پسورد منیجر استفاده خواهد شد

مطابق با اخباری که کاربران وب سایت Reddit اعلام کرده اند، گوگل در حال کار بر روی یک قابلیت جدید است که به کاربران کروم این اجازه را می دهد تا بتوانند یادداشت های دلخواهشان را به پسوردهای ذخیره شده اضافه کنند. این ویژگی هم اکنون بر روی Chrome Canary نسخه 101 برای تست در دسترس کاربران قرار گرفته است و پس از دریافت فیدبک توسط کاربران و رفع باگ ها و نواقص احتمالی، به طور عمومی عرضه خواهد شد.

با فرض اینکه این ویژگی به زودی برای عموم افراد در دسترس خواهد بود، باید گفت که احتمالاً از بخش “Edit password” امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت. فیلد “Note” درست در پایین پسورد ذخیره شده مشاهده می شود و می توان از آن استفاده کرد.

احتمالاً به زودی از یکی از ویژگی های کاربردی Dashlane در گوگل پسورد منیجر استفاده خواهد شد

این ویژگی می تواند برای کسانی که به دنبال یک روش آسان برای مدیریت پسوردهایشان هستند، مفید باشد. به عنوان مثال شما می توانید نام سرویس یا سایت مربوط به هر پسورد را به عنوان یادداشت به آن اضافه کرده و راحت تر آنها را به خاطر بیاورید. همچنین می توانید سایر توضیحات را به این طریق به پسورد مورد نظرتان اضافه نمایید. هنوز اعلام نشده که این ویژگی در چه زمانی به نسخه پابلیک کروم اضافه خواهد شد.

با توجه به اینکه اکثر اپلیکیشن های مدیریت پسورد از این ویژگی بهره می برند، اضافه شدن آن به کروم کمی دیر به نظر می رسد. در واقع می توان گفت که با توجه به اینکه این ویژگی مدت زمان زیادی است که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، شاید دیگر جذابیتی به عنوان یک آپدیت جدید نداشته باشد. با این حال نمی توان اضافه شدن آن به کروم را نادیده گرفت. چرا که اکنون کاربران کروم نیز برای مدیریت پسوردهایشان می توانند از آن بهره ببرند و رمز عبور سایت های مختلف را راحت تر به خاطر بسپارند.

احتمالاً به زودی از یکی از ویژگی های کاربردی Dashlane در گوگل پسورد منیجر استفاده خواهد شد

علاوه بر ویژگی اضافه کردن یادداشت، گوگل در حال کار کردن بر روی یک سری از امکانات است که از طریق آنها بتوان به صورت دستی پسوردها را در کروم ذخیره کرد. با وجود اینکه این قابلیت در نگاه اول سطح پایین و پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما به شما این امکان را می دهد تا از وارد شدن صحیح نام کاربری و پسورد اطمینان داشته باشید. در هر حال گوگل در حال برطرف کردن این نواقص کوچک است و به زودی پسورد منیجر خود را قدرتمند تر از گذشته در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

اطلاعات بیشتر

منبع: androidcentral