اپل در حال کار بر روی توسعه ویژگی های سلامتی تجهیزات پوشیدنی خود است. یکی از این ویژگی های اپل واچ، قابلیت تشخیص و بررسی فشار خون است که ممکن است آینده متفاوتی در انتظار آن باشد. اخیراً گزارشی بر روی پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شده و در آن اعلام شده است که این قابلیت به Apple Watch Series 8 که پاییز امسال عرضه می شود، اضافه نخواهد شد. همچنین به احتمال بسیار شاهد اضافه شدن این قابلیت به اپل واچ در سال آینده هم نخواهیم بود!

قابلیت تشخیص فشار خون تا سال 2024 به اپل واچ اضافه نمی شود

سال گذشته اعلام شده بود که ویژگی بررسی فشار خون اپل همراه با عرضه ساعت های هوشمند Apple Watch Series 7 رونمایی می شود. با این وجود در همان زمان نیز مارک گارمن (کارشناس بلومبرگ) این احتمال را رد کرد و پیش بینی کرد که شاید تا چند سال آینده نیز شاهد اضافه شدن این ویژگی به اپل واچ نباشیم. پیش بینی ای که به نظر می رسد درست از آب درآمده است!

با این وجود از گوشه و کنار به گوش می رسد که ویژگی بررسی وضعیت فشار خون جزء برنامه های اپل قرار دارد و این شرکت در حال کار کردن بر روی آن است. به طور کلی اپل واچ قابلیت تشخیص انبساط و انقباض قلب را ندارد، اما می تواند سطح فشار خون کاربر را به طور تقریبی تشخیص دهد.

قابلیت تشخیص فشار خون تا سال 2024 به اپل واچ اضافه نمی شود

به تازگی گارمن (کارشناس بلومبرگ) طی منتشر کردن گزارشی مدعی شده است که اپل در مسیر اضافه کردن ویژگی بررسی فشار خون به Apple Watch به مشکل خورده است و این ویژگی تا قبل از سال 2024 به اپل واچ اضافه نمی شود.

آن طور که منابع معتبر اعلام کرده اند، چالش اصلی در طول آزمایش های انجام شده بر روی سنسور جدید اپل واچ، دقت خواندن فشار خون بوده است. جزئیات بیشتر این خبر حاکی از آن است که اپل حتی به دنبال نمایش دقیق فشار خون به صورت لحظه ای نیز نیست و فقط قصد دارد تا در صورت بالا رفتن فشار خون از حد مجاز، با اعلام هشدار کاربر را از این موضوع مطلع کند تا کاربر به پزشک مراجعه نماید.

این در حالی است که اپلیکیشن Apple Health پیش از این در کار با تعدادی از مانیتورهای هوشمند فشار خون مانند Withings BPM تجربه موفقیت آمیزی را ارائه داده بود و قادر بود تا ضربان قلب را به طور دقیق تشخیص دهد.

قابلیت تشخیص فشار خون تا سال 2024 به اپل واچ اضافه نمی شود

اپل بر روی بررسی میزان قند خون نیز در حال کار کردن است. با این وجود بلومبرگ اعلام کرده است که برای چند سال آینده شاهد اضافه شدن این ویژگی به Apple Watch نخواهیم بود. اپل هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با زمان اضافه شدن این ویژگی به اپل واچ اعلام نکرده است.

با این وجود به احتمال بسیار زیادی در اواخر امسال ویژگی های سلامتی جدیدی در رابطه با خواب، فیتنس، مدیریت داروها و سلامتی زنان به ساعت های هوشمند اپل اضافه خواهد شد. همچنین اپل در سیستم عامل WatchOS 9 واچ فیس های جدید و تکنولوژی های کاربردی در رابطه با کاهش مصرف انرژی را معرفی می کند.

منبع: 9to5mac