در ماه آگوست امسال (مرداد 1400) بود که واتس اپ ویژگی جدید انتقال سابقه چت ها از گوشی های موبایل آیفون به گوشی های اندرویدی را معرفی کرد. این ویژگی تا به اینجا فقط برای گوشی های سامسونگ قابل استفاده بود؛ اما واتس اپ اعلام کرده که کاربران گوشی های Pixel نیز می توانند از آن استفاده کنند. این موضوع هم زمان با عرضه گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به بازار اعلام شده است.

ویژگی انتقال سابقه چت های واتس اپ از iOS به اندروید برای گوشی های پیکسل در دسترس قرار گرفت

اگر یک گوشی گوگل پیکسل دارید، اکنون به سادگی می توانید چت های واتس اپ خود را از آیفون به آن منتقل کنید. برای استفاده از این ویژگی، ابتدا به یک کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ نیاز خواهید داشت. پس از اینکه دو گوشی را از طریق این کابل به یکدیگر متصل کردید، باید QR Code به نمایش درآمده بر روی آیفون را با گوشی پیکسل اسکن کنید تا امکان انتقال چت ها فراهم شود.

ویژگی انتقال سابقه چت های واتس اپ از iOS به اندروید برای گوشی های پیکسل در دسترس قرار گرفت

پس از اسکن کردن QR Code، تمام چت های انجام شده همراه با فیلم و عکس های ارسال شده در آن چت ها از آیفون به گوشی پیکسل شما منتقل می شود. اگر در اسکن QR Code مشکل داشتید، روش دیگری هم برای انتقال چت ها وجود دارد. برای این منظور اپلیکیشن واتس اپ را بر روی آیفون باز کرده و مسیر زیر را طی نمایید:

Settings -> Chats -> Move Chats to Android

توجه داشته باشید که تمام اطلاعات شما حین جابجایی بین دو گوشی ایمن خواهد بود. به این معنا که هیچ کسی نمی تواند به چت های واتس اپ و فایل های شما دسترسی داشته باشد. همچنین در حین انجام شدن فرآیند انتقال، هیچ پیام واتس اپ جدیدی بر روی آیفون دریافت نخواهید کرد.

گوگل اعلام کرده است که قابلیت انتقال چت های واتس اپ از آیفون به تمام گوشی های پیکسل که به اندروید 12 آپدیت شده اند، در دسترس خواهد بود. همچنین گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بدون هیچ مشکل و پیش نیازی از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

سیستم عامل اندروید 12 امکانات گسترده تری در این زمینه را نیز فراهم می آورد. این امکان برای شما وجود دارد تا تقریباً هر فایلی را از آیفون به یک گوشی اندرویدی انتقال دهید و این ویژگی تنها محدود به چت های واتس اپ نمی شود. تمام کاری که برای این منظور باید انجام دهید این است که آیفون را با کابل به گوشی اندرویدی متصل کنید و پس از اندروید به صورت خودکار اطلاعاتی مانند SMS ها، پیام های iMessage، عکس ها، ویدئوها، لیست مخاطبان، تقویم ها و سایر فایل ها را انتقال می دهد. به نظر می رسد که تعامل بین iOS و اندروید به عنوان دو سیستم عامل اصلی دنیای گوشی های هوشمند روز به روز بیشتر می شود و اپل و گوگل در راستای برطرف کردن هر چه بیشتر نیازهای کاربران، تکنولوژی های خود را همسو و یکپارچه می کنند. در آینده باید منتظر اخبار بیشتری در این رابطه باشیم!

منبع: androidcentral