گوگل مجموعه ای از ویژگی های فان و جذاب را به اپلیکیشن Gboard اضافه کرده که باعث شده تا این اپلیکیشن به یکی از بهترین اپلیکیشن های کیبورد مجازی برای گوشی های اندرویدی تبدیل شود. به تازگی یک ویژگی جذاب دیگر نیز به جی بورد اضافه شده که سبب می شود تا متن شما تأثیرگذارتر شود! اکنون شما می توانید با یک عصای جادویی و برخی ایموجی ها، به متن خود حال و هوایی دیگر ببخشید!

اپلیکیشن Gboard به شکلی جادویی متن شما را به ایموجی تبدیل می کند!

در نسخه جدید Gboard یک آیکون عصا اضافه شود که ناگهان در جای آیکون میکروفون مشاهده می شود. وقتی بر روی این آیکون کلیک کنید، متن شما پر از ایموجی های جذاب می شود. این ایموجی ها کاملاً به متن شما مربوط می شود و متناسب با محتوای متن انتخاب می شوند. کاربران این اپلیکیشن، این قابلیت را “Emojify” نامیده اند که باعث می شود تا به برخی جملات متن، ایموجی اضافه شود یا حتی تمام متن با ایموجی جایگزین شود.

اپلیکیشن Gboard به شکلی جادویی متن شما را به ایموجی تبدیل می کند!

در حال حاضر، این ویژگی به طور گسترده بر روی تمامی دستگاه ها فعال نشده است. با این وجود وب سایت Android Police موفق شده تا آن را بر روی یک گوشی فعال کند. مطابق با تجربه کاربران این وب سایت، یک بار ضربه زدن بر روی آیکون عصا، تعداد زیادی ایموجی را به انتهای متن اضافه می کند. اگر بر روی این آیکون دو بار ضربه بزنید، ایموجی ها بین کلمات شما و در میان جملات متن اضافه می شود.

این یک ویژگی جذاب برای علاقه مندان به استفاده از ایموجی است و درست پس از اضافه شدن استیکرهای قابل شخصی سازی به جی بورد ارائه شده است. در همین راستا به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا هر چه بیشتر جلوه های بصری این کیبورد اندرویدی را ارتقا دهد و آن را کاربرپسند تر کند. لازم به ذکر است که کاربران هنوز می توانند از طریق Emoji Kitchen، ایموجی های دلخواه خودشان را با میکس کردن ایموجی های فعلی ایجاد کرده و آنها را به Gboard اضافه کنند.

اپلیکیشن Gboard به شکلی جادویی متن شما را به ایموجی تبدیل می کند!

هنوز مشخص نیست که این ویژگی جدید بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی فعال می شود یا گوگل برای آن برنامه های دیگر دارد. در حال حاضر (آوریل 2022) این ویژگی بر روی دستگاه های زیادی در دسترس نیست و کاربران هنوز باید ایموجی های مورد نظرشان را به صورت دستی به متن اضافه کنند. پس از فعال شدن این ویژگی برای تمامی کاربران، دیگر نیازی به درج دستی ایموجی وجود ندارد و تنها با یک بار ضربه زدن بر روی آیکون عصا، ایموجی ها به صورت خودکار به متن اضافه می شوند. پیش بینی می شود که این قابلیت با استقبال بالایی از جانب کاربران مواجه شود و به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. از این جهت می توان پیش بینی کرد که Gboard به زودی به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های کیبورد در میان کاربران گوشی های اندرویدی تبدیل شود و این اپلیکیشن بر روی اکثر گوشی ها نصب شود!

منبع: androidcentral