آخرین نسخه مرورگر Microsoft Edge Canary به یک دکمه جدید به نام Meet Now مجهز است که برای کار با اسکایپ کاربرد دارد. این دکمه در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و جهت استفاده باید فعال شود. اما پس از فعال شدن، به شما این امکان را می دهد تا به راحتی یک تماس اسکایپ را ایجاد کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ویژگی توسط کاربران وب سایت معروف Reddit رونمایی شده است.

به زودی دکمه Meet Now برای کار با اسکایپ به مرورگر Microsoft Edge اضافه می شود

ویژگی Meet Now به شما این امکان را می دهد تا یک جلسه ایجاد کرده و آن را نام گذاری نمایید. سپس شما می توانید این تماس را از طریق یک لینک، با دیگران به اشتراک بگذارید. سایر کاربران هیچ نیازی به دانلود و نصب اسکایپ بر روی سیستم خود ندارند و حتی احتیاجی به ایجاد اکانت در اسکایپ هم ندارند تا بتوانند به جلسه شما ملحق شوند. تنها کافی است تا بر روی لینک به اشتراک گذاشته شده توسط شما کلیک کنند.

عملکردی مشابه با Meet Now در اپلیکیشن های Windows 10 for Skype و Windows 11 for Microsoft Teams نیز وجود دارد.

به زودی دکمه Meet Now برای کار با اسکایپ به مرورگر Microsoft Edge اضافه می شود

توجه داشته باشید که تنها آپدیت کردن مرورگر Edge Canary برای استفاده از این قابلیت امکان پذیر نیست. اگر این قابلیت را فعال نکنید، حتی زمانی که در حال استفاده از مرورگر Edge Canary باشید، دکمه Meet Now را مشاهده نخواهید کرد. پس ابتدا باید این ویژگی را فعال کنید. برای این منظور به صفحه Appearance و سپس به Settings مرورگر Edge بروید. پس از فعال کردن این گزینه، شما می توانید ویژگی Meet Now را از منوی محتوای مرور اج مشاهده کنید.

به زودی دکمه Meet Now برای کار با اسکایپ به مرورگر Microsoft Edge اضافه می شود

این روزها که از زمان همه گیری ویروس کرونا حدود دو سال می گذرد، برگزاری جلسات به صورت آنلاین به امری روتین تبدیل شده است. به طوری که حتی در کشورهایی که از لحاظ واکسیناسیون در وضعیت ایده آلی قرار دارند و منعی برای جلسات حضوری وجود ندارد، بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برگزار می شوند. به همین دلیل اپلیکیشن های ویدئو کنفرانس پر کاربردتر از گذشته شده اند و شرکت های توسعه دهنده این اپلیکیشن ها در صدد یافتن راه هایی هستند تا برگزاری جلسات آنلاین را برای کاربران خود تسهیل کنند. اپلیکیشن اسکایپ به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های ویدئو کنفرانس نیز روز به روز در حال دریافت آپدیت های جدید است و مایکروسافت قصد دارد تا استفاده از آن را بیش از گذشته برای کاربران خود آسان کند. در همین راستا ویژگی Meet Now به مرورگر مایکروسافت Edge Canary اضافه شده که تنها با یک کلیک امکان آغاز جلسات آنلاین را فراهم می آورد. مجدداً باید به این نکته اشاره کنیم که این ویژگی در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و چنانچه مایکروسافت از کاربران خود فیدبک مثبتی دریافت کند، آن را به نسخه اصلی مرورگر Edge اضافه خواهد کرد. بنابراین برای نهایی شدن این ویژگی باید چند هفته ای را منتظر بمانیم.

آشنایی بیشتر با تکنولوژی

منبع: windowscentral