شرکت VANKYO به تازگی یک ویدئو پروژکتور کوچک اما توانمند را معرفی کرده که برای استریم محتوا و رقم زدن یک تجربه سمعی بصری عالی طراحی شده است. این پروژکتور با نام کامل VANKYO Leisure 470 Pro عرضه می شود و به خصوص برای استفاده در فضاهای بیرونی کارایی بالایی دارد. این دستگاه نیز قرار است تا به بازار اشباع شده ویدئو پروژکتورهای چند منظوره ملحق شود، اما امیدوار است تا در زمره مدل های پر فروش این بازار قرار گیرد.

ویدئو پروژکتور لیزری کامپکت اما قدرتمند VANKYO 470 Pro با رزولوشن فول اچ دی به بازار می آید

ویدئو پروژکتور Leisure 470 Pro خروجی صوتی و تصویری با کیفیتی را ارائه می دهد و توانایی این را دارد تا به طور هم زمان به چند پلتفرم استریمینگ مختلف متصل شود. این پروژکتور جدید هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای باز قابل استفاده است و انعطاف پذیری بالایی دارد. شرکت VANKYO ادعا کرده است که این دستگاه نسبت به رقبایش تا 40 درصد کوچکتر است و می توان آن را یکی از جمع و جورترین ویدئو پروژکتورهای 1080p دنیا دانست. به طور کلی این دستگاه برای مصارف سرگرمی، آموزشی و حتی گیمینگ کاربرد دارد و یک مدل همه کاره و چند منظوره به حساب می آید.

ویدئو پروژکتور لیزری کامپکت اما قدرتمند VANKYO 470 Pro با رزولوشن فول اچ دی به بازار می آید

از دیگر ویژگی های این ویدئو پروژکتور لیزری گیمینگ باید به مجهز بودن آن به وای فای دو بانده و قابلیت استریم محتوا بر روی فرکانس 5 گیگاهرتز (حتی در فضاهای باز) اشاره کرد. این دستگاه با مشکلاتی مانند بافرینگ متناوب مواجه نمی شود و کیفیت ویدئوی در حال نمایش با آن همواره ثابت باقی می ماند. به این ترتیب می توانید ویدئوهای ذخیره شده بر روی گوشی یا تبلت خود را بدون کوچکترین افت کیفیت با ویدئو پروژکتور ونکیو 470 پرو به نمایش بگذارید.

بر روی بدنه پروژکتور ونکیو 470 پرو دو پورت HDMI قرار دارد که می توان از آنها برای اتصال به اندروید تی وی، فایر تی وی، روکو و دیگر دستگاه های ورودی بهره برد. از جمله سرویس های استریمینگ سازگار با این ویدئو پروژکتور می توان به اچ بی او مکس، یوتیوب، دیزنی پلاس و نتفلیکس اشاره کرد. البته لیست اپلیکیشن های سازگار با این پروژکتور به دستگاه استریمینگ متصل به آن هم بستگی دارد و قطعاً در صورت استفاده از اندروید تی وی، به اپلیکیشن های استریم بیشتری دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که پروژکتور ونکیو 470 پرو از اتصال USB هم پشتیبانی می کند و به درگاه های AV، TF و خروجی صدا هم مجهز است.

از این جهت برای اتصال آن به انواع لپ تاپ، کامپیوتر و دیگر دستگاه های دیجیتال محدودیتی نخواهید داشت. لازم به ذکر است که ویدئو پروژکتور ونکیو 470 پرو توانایی نمایش مستقیم محتوا از روی فلش مموری USB را دارد. در این حالت فقط کافی است تا فایل مورد نظر خود را بر روی فلش کپی کنید و سپس آن را به پورت USB ویدیو پروژکتور متصل نمایید. پس از آن فایل به صورت خودکار توسط پروژکتور نمایش داده می شود و دیگر نیازی به اتصال به کامپیوتر نخواهید داشت.

ویدئو پروژکتور لیزری کامپکت اما قدرتمند VANKYO 470 Pro با رزولوشن فول اچ دی به بازار می آید

ویدئو پروژکتور ونکیو Leisure 470 Pro قابلیت نمایش تصاویر در سایز 39 تا 250 اینچ را با رزولوشن 1080p دارد. از این جهت می توان آن را هم در فضاهای محدود و هم در اتاق هایی با ابعاد متوسط مورد استفاده قرار داد. پشتیبانی از رزولوشن 1080p یکی از نقاط قوت این پروژکتور کوچک و جمع و جور به حساب می آید و به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند فیلم ها و سریال های روز دنیا را با کیفیت فول اچ دی تماشا کنند.

این مدل نسبت به نسل قبلی از لحاظ شدت روشنایی ارتقا پیدا کرده و توانایی بیشتری در نمایش رنگ ها دارد. هر چند در حال حاضر به شدت روشنایی این پروژکتور به طور دقیق اشاره نشده است. با این حال با توجه به اینکه در معرفی این مدل بر روی ویژگی های سرگرمی خانگی مانور زیادی داده شده است، این احتمال وجود دارد که روشنایی آن در حدود 2500 تا 3000 لومن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید منتظر اعلام رسمی شرکت ونکیو باشیم.

همراه با این ویدئو پروژکتور یک ریموت کنترل هم ارائه می شود که امکان تنظیم دستگاه حتی در حالت نصب شده بر روی دیوار یا سقف را فراهم می آورد. شما می توانید میزان زوم و فوکوس این پروژکتور را با استفاده از ریموت کنترل تنظیم کنید و دیگر نیازی به دسترسی فیزیکی به دستگاه نخواهید داشت.

از دیگر ویژگی های پروژکتور ونکیو 470 پرو می توان به محافظت از چشم کاربر در برابر اشعه مضر آبی اشاره کرد. این قابلیت از خسته شدن و آسیب دیدن چشم کاربر در هنگام تماشای بدون وقفه تصاویر جلوگیری می کند. همچنین این مدل دارای دو فن است و سیستم خنک کننده آن به صورت بی صدا عمل می کند. به طوری که استفاده از این دستگاه باعث بر هم خوردن تمرکز افراد نخواهد شد. قیمت ویدئو پروژکتور ونکیو حدود 169.99 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina