اپسون به تازگی یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی جدید را از سری اپیک ویژن و با نام EH-LS800 معرفی کرده است. این پروژکتور دارای نسبت پرتاب فوق العاده کوتاهی است و توانایی نمایش تصاویر در سایز بزرگ از فاصله ای بسیار کم نسبت به صفحه نمایش را دارد. به طور دقیق تر باید گفت که پروژکتور جدید اپسون دارای نسبت پرتاب 0.16:1 است و می تواند از فاصله فقط 285 میلی متری نسبت به پرده نمایش، تصاویری در ابعاد حداکثر 150 اینچ را ارائه دهد! پروژکتور اپسون LS800 به سیستم صوتی 2.1 کاناله یاماها مجهز است و از گوگل کروم کست و دستیار صوتی گوگل اسیستنت پشتیبانی می کند. در ادامه با مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور سینمای خانگی جدید اپسون بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

از ویدئو پروژکتور اپسون EpiqVision EH-LS800 با نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه و سایز تصویر 150 اینچ رونمایی شد

ویدئو پروژکتور اپسون اپیک ویژن EH-LS800 به دلیل نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه خود شناخته می شود. در واقع این ویدئو پروژکتور قادر است تا از فاصله 230 میلی متری، تصاویری در ابعاد 80 اینچ را به نمایش بگذارد. تصاویر به نمایش درآمده توسط این پروژکتور از رزولوشن 4K PRO-UHD برخوردار هستند و حداکثر از روشنایی 4000 لومن و نسبت کنتراست 2500000:1 بهره می برند. این مشخصات، کیفیت تصویر ایده آل پروژکتور اپسون EH-LS800 را تضمین می کنند. روشنایی 4000 لومن به شما این امکان را می دهد تا این دستگاه را بدون هیچ مشکلی در اتاق های کاملاً روشن و پر نور مورد استفاده قرار دهید. همچنین نسبت کنتراست 2.5M:1 باعث می شود تا سایه روشن های تصویر با کیفیت تر شوند و رنگ مشکی عمق بیشتری پیدا کند. در نتیجه تصاویر این ویدئو پروژکتور حالتی طبیعی به خود می گیرند و کاربر از تماشای آنها لذت بیشتری می برد.

این گجت به منبع پخش لیزری با یک لنز به شکل L مجهز است و از فناوری 3LCD برای نمایش تصاویر استفاده می کند. این مشخصات باعث می شوند تا تصاویر این دستگاه فوق العاده شفاف و به واقعیت نزدیک باشند. در فناوری نمایش 3LCD برای باز تولید هر یک از رنگ های قرمز، سبز و آبی از یک چیپ ال سی دی مجزا و منحصر به فرد استفاده شده است. در نتیجه رنگ های تولید شده توسط این پروژکتور نسبت به مدل های معمولی تک چیپ تا سه برابر شفاف ترند.

در حالت گیمینگ، این پروژکتور دارای زمان تأخیر ورودی کمتر از 20 میلی ثانیه است و نرخ نوسازی تصویر عمودی آن به 240 هرتز (به صورت دو بعدی) می رسد. پس برای اتصال آن به کنسول های بازی و سیستم های گیمینگ مشکلی نخواهید داشت. البته شما می توانید رزولوشن این پروژکتور را بر روی مقادیر پایین تر از 4K (به عنوان مثال Full HD) تنظیم کنید. در این حالت زمان تأخیر دستگاه کاهش پیدا می کند.

از ویدئو پروژکتور اپسون EpiqVision EH-LS800 با نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه و سایز تصویر 150 اینچ رونمایی شد

پروژکتور اپسون اپیک ویژن EH-LS800 دارای سیستم صوتی 2.1 کاناله یاماها با توان 20 وات است و از تکنولوژی AudioEngine برای بهینه سازی تجربه صوتی کاربر بهره می برد. نکته قابل توجه در رابطه با این دستگاه، مجهز بودن آن به اندروید تی وی داخلی است که به شما امکان دانلود اپلیکیشن های محبوب استریمینگ را می دهد. به عنوان مثال امکان نصب گوگل کروم کست و دستیار صوتی گوگل اسیستنت بر روی پروژکتور اپسون EH-LS800 وجود دارد. این ویژگی منجر به ارائه صدایی طبیعی توسط این پروژکتور می شود که می تواند تجربه کاربر از تماشای فیلم یا انجام بازی را ارتقا دهد.

پورت های ویدئو پروژکتور اپسون LS800 شامل HDMI ARC و USB-A می شود که امکان اتصال به طیف وسیعی از دستگاه ها را فراهم می آورد. لازم به ذکر است که این پروژکتور با اپلیکیشن Epson Setting Assistant سازگار است که امکان اعمال تنظیمات بر روی دستگاه را در اختیار شما قرار می دهد. از دیگر ابزارهای سازگار با این دستگاه می توان به Quick Corner (برای تنظیم سریع زاویه تصویر بر روی پرده نمایش) و زوم دیجیتال اشاره کرد. این ابزارها به شما کمک می کنند تا تصاویر ویدئو پروژکتور اپسون EH-LS800 را با سرعت و سهولت بیشتری بر روی پرده نمایش تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این پروژکتور به صورت پرتابل قابل استفاده است و شما می توانید آن را بر روی یک میز تلویزیون در مقابل دیوار قرار دهید.

از ویدئو پروژکتور اپسون EpiqVision EH-LS800 با نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه و سایز تصویر 150 اینچ رونمایی شد

ویدئو پروژکتور اپیک ویژن EH-LS800 در ماه اکتبر راهی بازارهای کشورهای اروپایی می شود. این دستگاه در رنگ های مشکی (با مدل EH-LS800B) و سفید (با مدل EH-LS800W) عرضه می شود که قیمت آنها به ترتیب برابر با 3798.29 دلار و 3681.61 دلار اعلام شده است. در مجموع این ویدئو پروژکتور مناسب سینما خانگی و نمایش تصاویر در فضاهای محدود از بهترین گزینه ها است و کیفیت تصویر فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد.

منبع: notebookcheck.net