تلگرام این روزها به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان اندرویدی شناخته می شود و تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است. این اپلیکیشن به تازگی آپدیتی را ارائه داده که سرانجام به کاربران این امکان را می دهد تا voice chat خود را به ویدئوکال گروهی تبدیل کنند. این ویژگی هم اکنون بر روی تمامی دستگاه ها، شامل تبلت و کامپیوترهای رومیزی، در دسترس است. تلگرام اعلام کرده است که تماس تصویری گروهی قابلیت های ویس چت را چند پله ارتقا می دهد و باعث افزایش کارایی این اپلیکیشن برای استفاده در کلاس های آموزشی آنلاین، جلسات کاری و جمع های خانوادگی از راه دور می شود.

امکان ویدئو کال گروهی در آپدیت جدید تلگرام اضافه شده است

با وجود اینکه محدودیتی برای تعداد افراد حاضر در یک تماس صوتی گروهی در تلگرام وجود ندارد، اما ویدئو کال گروهی در این اپلیکیشن دارای محدودیت تعداد اعضای 30 نفر است. البته تلگرام اعلام کرده که در حال کار بر روی افزایش تعداد افراد مجاز برای شرکت در ویدئو کال های گروهی است و این ویژگی را به زودی بر روی اپلیکیشن خود اعمال خواهد کرد.

برای آغاز یک وویس چت گروهی، بر روی آیکون سه نقطه در پروفایل گروهی که ادمین آن هستید ضربه بزنید و از منوی باز شده گزینه “Voice Chat” را انتخاب کنید. پس از اینکه اعضا به وویس چت ملحق شدند و دوربین های خود را روشن کردند، شما می توانید با ضربه زدن بر روی هر کدام از ویدئوها آن را فول اسکرین کنید. همچنین کاربران می توانند صفحه نمایش خود را در طول برگزاری یک ویدئو کال گروهی با سایر اعضا به اشتراک بگذارند. برای این منظور باید گزینه “Share Screen” را از منوی آیکون سه نقطه انتخاب کنید.

امکان ویدئو کال گروهی در آپدیت جدید تلگرام اضافه شده است

ویدئو چت گروهی برای هر دو حالت قرارگیری عمودی و افقی گوشی و تبلت بهینه سازی شده است. شما می توانید با باز کردن منوی کناری تلگرام، ویدئوها را به صورت گرید مشاهده کرده و صفحه را به چند بخش تقسیم کنید. همچنین لیست حاضرین در ویدئو چت در این بخش به شما نمایش داده می شود. در نسخه کامپیوتر، چت های گروهی در پنجره های جداگانه باز می شوند و امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش را برای کاربران آسان تر می کنند. به این ترتیب شما می توانید برنامه شخصی خود را به جای تمام صفحه نمایش برودکست کنید.

آپدیت جدید تلگرام این اپلیکیشن را به اولین اپلیکیشن پیام رسان تبدیل کرده که امکان استفاده از پس زمینه های انیمیشنی در چت های آن وجود دارد. برای استفاده از این ویژگی مسیر Chat Settings -> Change Chat Background بر روی دستگاه های اندرویدی طی کنید. حتی این امکان برای شما فراهم است تا پس زمینه های انیمیشنی دلخواه خود را ایجاد کرده و ان را با دوستان و اعضای خانواده تان به اشتراک بگذارید.

برای دریافت آپدیت جدید تلگرام و بهره مند شدن از قابلیت های ویدئو چت گروهی و پس زمینه چت انیمیشنی می توانید به Google Play مراجعه کنید.

منبع: androidcentral