گوگل در ماه مارچ 2022 برای گوشی های پیکسل آپدیت جدیدی را ارائه داده و ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده است. یکی از این ویژگی ها، ویجت جدیدی است که در زمینه نمایش میزان باتری کاربرد دارد. این ویجت که At A Glance نام دارد، کارایی بالایی در زمینه مدیریت شارژ باتری دستگاه های متصل به گوشی پیکسل دارد.

با ویجت At a Glance از شارژ باتری دستگاه های بلوتوثی متصل به گوشی پیکسل گوگل مطلع شوید

تا پیش از این ویجت Battery برای گوشی های پیکسل در این زمینه کاربرد داشت. البته این ویجت همچنان نیز در دسترس است و کاربران می توانند از آن استفاده کنند. ویجت At A Glance شارژ دستگاه هایی را که به صورت بلوتوثی به گوشی متصل هستند، به شما نشان می دهد. به عنوان مثال از این ویجت می توانید برای مشاهده شارژ باقی مانده باتری هدفون های خود در هنگام گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. مطابق با اخبار اعلام شده، این ویژگی به زودی برای تمامی کاربران پیکسل ارائه می شود. با توجه به اینکه این قابلیت از نوع سرور ساید است، نیازی به دانلود نسخه جدید اپلیکیشن Google وجود ندارد و به صورت اتوماتیک با تغییر تنظیمات از جانب گوگل، بر روی گوشی اعمال می شود.

با ویجت At a Glance از شارژ باتری دستگاه های بلوتوثی متصل به گوشی پیکسل گوگل مطلع شوید

مطابق با عکس های منتشر شده، یک گزینه جدید در بخش تنظیمات ویجت At a Glance اضافه می شود. این گزینه که Connected devices نام دارد، از نوع toggle است و امکان فعال و غیر فعال کردن آن وجود دارد. در صورتی که این گزینه فعال باشد، شما می توانید لیست انواع هدفون ها و دیگر دستگاه های بلوتوثی متصل به گوشی پیکسل را مشاهده کنید. در مقابل نام این دستگاه ها میزان شارژ باقی مانده باتری آنها در این ویجت نمایش داده می شود.

با ویجت At a Glance از شارژ باتری دستگاه های بلوتوثی متصل به گوشی پیکسل گوگل مطلع شوید

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در پست مربوط به معرفی این قابلیت، برخی کاربران اظهار داشته اند که این ویژگی از روی گوشی های آنها حذف شده است! این اخبار کمی گیج کننده به نظر می رسد و مشخص می کند که این قابلیت هنوز از جانب گوگل به صورت نهایی تست نشده است. برخی کاربران عنوان کرده اند که این ویژگی را با گوشی Pixel 6 Pro و هدفون Pixel Buds A-Series آزمایش کرده اند و در تنظیمات ویجت خود گزینه ای با عنوان Connected Devices را مشاهده نکرده اند. به این ترتیب به نظر می رسد که کاربران گوشی های پیکسل برای استفاده از این قابلیت باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند. اما چیزی که مشخص است این است که گوگل در حال کار کردن بر روی ویجت At A Glance است و به زودی کاربران گوشی های پیکسل قادر خواهند بود تا شارژ باقی مانده باتری دستگاه های بلوتوثی متصل به گوشی خود را از طریق این ویجت مشاهده کنند. چنانچه در زمینه استفاده از این ویجت تجربه ای دارید، می توانید آن را از طریق ثبت در بخش نظرات همین صفحه از سایت ایده برتر پارسیان با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: androidcentral