غالبا، تصمیم خرید یک هدست گیمینگ کمی دشوار است، به خصوص زمانی که هدست های متنوعی در بازار وجود دارد. با این حال، تمام هدفون های بازی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: با سیم و بی سیم. داشتن یک جفت هدفون مناسب، در واقع تفاوت بین برد و باخت به خصوص در بازی های رقابتی است. این یکی از دلایل اصلی است که چرا انجام تحقیقات و انتخاب یک جفت هدفون مناسب برای شما بسیار مهم است.

هر دو هدست سیمی و بی سیم مزایا و معایب خود را دارند. اما، کدام یک بهتر است؟ بیایید بررسی کنیم!

هدست گیمینگ سیمی بخریم یا بدون سیم؟

هدست های سیمی قدیمی تر از هدست های بی سیم هستند، اما بین گیمرها بسیار محبوب می باشند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم هنوز هدفون های سیمی را به هدفون های بی سیم ترجیح می دهند. در ادامه به توضیح و بررسی آن ها می پردازیم.

کیفیت صدای هدست گیمینگ بی سیم در مقابل هدست با سیم

درک این نکته مهم است که کیفیت صدای یک جفت هدفون به چیزی بیش از نوع اتصال آن بستگی دارد. درایورهای داخل و کیفیت مواد نیز نقش مهمی دارند. به عنوان مثال، بدیهی است که یک جفت هدفون بی ‌سیم رده بالا، صدای بهتری نسبت به یک هدفون ارزان ‌قیمت دارد. اما به طور کلی، گیمرها هدفون های سیمی را ترجیح می دهند، زیرا کمترین احتمال از دست دادن سیگنال یا تداخل در آن ها وجود دارد.

کابل سیم، صدا را مستقیماً منتقل می کند و به همین دلیل باعث کاهش تأخیر می شود. اما با هدفون های بی سیم، مخصوصا در مسابقات FPS سریع، که حتی نیم ثانیه می تواند تعیین کننده باشد، اندکی تاخیر وجود دارد که می تواند مشکل ساز باشد.

کدام نوع هدست با سیستم شما سازگاری بیشتری دارد؟

هدست بی سیم و با سیم مناسب کنسول بازی در بازار بسیار است اما همه بهتر است بدانید همه کنسول های بازی، ویژگی سازگاری بی سیم را ارائه نمی دهند. هدفون های سیمی برای اتصال از جک 3.5 میلی متری استفاده می کنند که در اصل یک اتصال جهانی است و می ‌توانید آن ‌ها را به هر کنسول بازی که فکر می ‌کنید، متصل کنید.

علاوه بر این، هدست های سیمی با تلفن های همراه، لپ تاپ ها و تبلت ها نیز سازگار هستند. ضمن اینکه برخی از هدفون های رده بالا با کارت صدای یکپارچه ارائه می شوند که سیگنال صوتی را به صورت دیجیتالی منتقل می کند. این امر باعث از بین رفتن صدای نویز می شود و در نتیجه صدایی واضح‌ تر و تمیزتر ایجاد می ‌کند. اکثر هدست‌ های سیمی، به ‌ویژه هدست ‌های USB، دارای نرم ‌افزاری هستند که می ‌توانید از آن برای تنظیم صدا بر اساس نیاز خود استفاده کنید. در این نرم افزارها، تنظیمات از پیش تعیین شده برای انواع بازی های محبوب، مانند تیراندازی اول شخص، نیز گنجانده شده است. به این ترتیب، بسته به نوع بازی که در حال انجام آن هستید، بهترین صدای ممکن را دریافت خواهید کرد.

کدام نوع هدست با سیستم شما سازگاری بیشتری دارد؟

آیا خرید یک هدست گیمینگ باسیم مقرون به صرفه تر است؟

همه هدفون های با سیم گیمینگ گران قیمت نیستند. تعدادی از شرکت ها وجود دارند که هدفون های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند که به راحتی می توانند نیاز شما را برطرف کنند. به عنوان مثال، SteelSeries Arctis 5 یک انتخاب عالی برای گیمرهای معمولی است. این هدفون، دارای نورپردازی RGB و صدای عالی است که از مواد بادوام ساخته شده است. در مقایسه با هدفون‌ های بی ‌سیم، هدفون ‌های سیمی تقریباً همیشه ارزان ‌تر هستند و تنوع بیشتری نیز دارند!

مقایسه باتری هدست گیمینگ بی سیم با سیمی

مزیت مهم دیگری که هدفون های سیمی ارائه می دهند، این است که نگران شارژ مجدد آنها نیستید!

وقتی در وسط یک جلسه طولانی بازی هستید و باتری هدفون تمام می شود، واقعاً بسیار ناامید کننده است. با هدفون سیمی، این مشکل را ندارید. در واقع شما می توانید بدون نیاز به شارژ مجدد هدست و تا زمانی که دوست دارید بازی کنید!

مقایسه میزان مقاومت در برابر ساییدگی و پارگی هدفون بی سیم با باسیم

کابل هدفون های با سیم، مستعد ساییدگی و پارگی است و ممکن است پس از مدتی فرسوده شود. اگر کابل به هدفون شما متصل باشد، این موضوع حتی مهم ‌تر هم می ‌شود. از آنجایی که گیمرها تمایل زیادی به جابجایی دارند، همیشه این خطر وجود دارد که کابل پاره شود یا به سرعت فرسوده شود. اما با هدفون های بی سیم، این مشکلی اصلا وجود ندارد!

مقایسه باتری هدست گیمینگ بی سیم با سیمی

کدام هدست آزادی حرکت بیشتری دارد؟

هدفون‌ های سیمی، حرکات کاربر را محدود می ‌کنند، بنابراین اگر حرکت با شدتی داشته باشید، ممکن است کابل را مستقیماً از کنسول یا دستگاه متصل خارج کنید. و اگر کابل کوتاه تری داشته باشید، ناحیه حرکتی شما به شدت کاهش می یابد. این در حالی است که هدفون های گیمینگ بی سیم، آزادی حرکت بیشتری را ارائه می دهند. آنها معمولاً از بلوتوث 5.1 پشتیبانی می کنند و برای فواصل تا 30 فوت یا بیشتر قابلیت اتصال دارند. این ویژگی برای بازی هایی مانند Just Dance که نیاز به حرکت دارند، عالی است. گفتنی است که کنسول های نسل نهم با هدفون های بی سیم مانند هدست بی سیم PS5 Pulse 3D عرضه می شوند.

قطع اتصال تصادفی در کدام هدست بیشتر است؟

در هدفون های بی سیم، اگر اتصال به طور ناگهانی قطع شود، باید بازی را متوقف کنید و آن را اصلاح کنید. در مسابقات چند نفره، این به معنای مرگ است!  در صورتی که با هدفون های سیمی، تا زمانی که کابل را از کنترلر جدا نکنید، لازم نیست نگران این موضوع باشید.

منبع: makeuseof