همانطور که می دانید اخیرا اخبارهای متعددی از جمله زمان عرضه هدست پلی استیشن VR2 سونی و هدست متاکوئست 2 منتشر شد. اما اکنون خبر جدید از بازار هدست های واقعیت مجازی این است که لنوو سرانجام هدست واقعیت مجازی Legion VR700 را با قیمت 484 دلار راهی بازارهای کشور چین کرده است. این هدست VR حدود چند هفته پیش معرفی شده بود و اکنون کاربران چینی امکان خرید آن را پیدا کرده اند. در ادامه با برخی مشخصات ظاهری و فنی این هدست وی آر جدید لنوو بیشتر آشنا می شویم. اما آیا این محصول جدید لنوو می تواند مانندرقیبی برای سایر هدست VR از جمله هدست های جدید VR متا و.. باشد یا خیر؟ پس ادامه متن را از دست ندهید!

هدست واقعیت مجازی لنوو Legion VR700 با تراشه کوالکوم XR2 معرفی شد

هدست لنوو Legion VR700 از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون XR2 قدرت می گیرد. در کنار این تراشه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی استفاده شده است. هدست VR700 به یک صفحه نمایش ال سی دی با زمان پاسخ دهی فوق العاده سریع مجهز است که رزولوشن 3664x1920 پیکسل را ارائه می دهد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه نمایش این هدست VR از نرخ نوسازی تصویر 72 تا 90 هرتز پشتیبانی می کند.

این هدست جدید از همان طراحی Y شکل به کار رفته در هدست های سری Rescuer لنوو بهره می برد؛ البته مدل Legion VR700 قدرت عملکرد بالاتری دارد. به عنوان مثال پهنای باند ویدئویی این هدست به میزان چشمگیری نسبت به قبل افزایش داشته است. به طور دقیق تر باید گفت که سرعت عملکرد هوش مصنوعی Legion VR700 تا 11 برابر و وضوح تصویر آن تا 10 برابر نسبت به نسل قبل با ارتقا مواجه شده است.

هدست واقعیت مجازی لنوو Legion VR700 با تراشه کوالکوم XR2 معرفی شد

صفحه نمایش 4K RealRGB به کار رفته در هدست واقعیت مجازی لنوو Legion VR700 سرعت پاسخ دهی فوق العاده سریعی دارد و در آن از طراحی 6DoF (آزاد از شش جهت) استفاده شده است. این نوع طراحی باعث می شود تا دقت عملکرد صفحه نمایش در حد میلی متر و سرعت تشخیص آن در حد میلی ثانیه باشد. همچنین زمان تأخیر این هدست در تشخیص حرکات بدن در حد میلی ثانیه خواهد بود. به این ترتیب هدست وی آر جدید لنوو زاویه دید ایده آلی را ارائه می دهد و به کاربران کمک می کند تا تجربه بصری بهتری داشته باشند. لازم به ذکر است که این هدست از استاندارد iQUT 2.0 و منابع تحت شبکه iQIYI به خوبی پشتیبانی می کند.

در رابطه با طراحی هدست VR لنوو مدل Legion VR700 می توان گفت که این دستگاه به شکل یک کلاه طراحی شده است. وزن قسمت های جلویی و پشتی این هدست به شکلی دقیق بهینه سازی شده تا قرار دادن آن بر روی سر مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکند. لنوو اعلام کرده است که این هدست برای استفاده طولانی مدت طراحی شده و در صورت باقی ماندن بر روی سر کاربر برای چند ساعت متوالی، موجب احساس ناراحتی یا خستگی او نخواهد شد. قسمت داخلی این هدست نیز کاملاً راحت و نرم است و در قسمت جلویی آن از شیشه مرغوب و شفاف استفاده شده است.

هدست واقعیت مجازی لنوو Legion VR700 با تراشه کوالکوم XR2 معرفی شد

هدست لنوو Legion VR700 از اتصال با سیم و وایرلس به دستگاه مورد نظر شما پشتیبانی می کند و کاربران می توانند تنها با یک کلیک ساده، اپلیکیشن داخلی آن را اجرا کنند. اما برای کلام آخر باید بگوئیم که پیش بینی می کنیم این هدست بتواند به جایگاه نسبتا خوبی در بازار هدست های واقعیت مجازی دست پیدا کند.

منبع: gizmochina