سامسونگ برنامه دارد تا یک خط تولید جدید در کارخانه های خود در کره جنوبی تأسیس کرده و بر روی تولید پنل های OLED مخصوص تمرکز کند. این پنل ها برای استفاده در تبلت و نوت بوک تولید می شوند و دارای اندازه بزرگتری نسبت به پنل های رایج فعلی هستند. این طور که به نظر می رسد، سامسونگ قصد دارد تا این نمایشگرها را به اپل بفروشد و در واقع آنها را اختصاصی برای اپل تولید می کند!

سامسونگ برای آیپد و مک بوک های اپل نمایشگر OLED می سازد

مطابق با خبری که بر روی وب سایت TheElec منتشر شده، این غول کره ای دنیای تکنولوژی صفحه نمایش OLED جدید خود را از این کشور تولید و به مقصد کوپرتینو در آمریکا و برای اپل ارسال خواهد کرد! این صفحه نمایش ها قرار است تا در نسل بعدی آیپد و مک بوک های اپل مورد استفاده قرار گیرد. پیش از این نیز اخباری در رابطه با اینکه «آیپد پرو سرانجام در سال 2024 به صفحه نمایش OLED مجهز خواهد شد» منتشر شده بود که با خبر فعلی مطابقت دارد. البته ابتدا سامسونگ معتقد بود که ساخت این پنل ها از طریق یکی از خط تولیدهای فعلی این شرکت امکان پذیر است و نیازی به تأسیس یا راه اندازی یک خط تولید دیگر برای این منظور وجود نخواهد داشت.

سامسونگ برای آیپد و مک بوک های اپل نمایشگر OLED می سازد

اما اکنون این طور که به نظر می رسد، رویه سامسونگ تغییر کرده و این شرکت قصد دارد تا صفحه نمایش های OLED جدید خود را برای استفاده در نوت بوک، در یک کارخانه متفاوت تولید کند. به عبارت دیگر می توان گفت که مک بوک پروی آینده به یک صفحه نمایش OLED مجهز خواهد بود که توسط سامسونگ ساخته شده است. مطابق با شایعات و اخبار غیر رسمی، این مدل جدید مک بوک حوالی سال 2025 یا شاید هم دیرتر به بازار عرضه خواهد شد.

سامسونگ برای آیپد و مک بوک های اپل نمایشگر OLED می سازد

اخیراً اپل نمایشگرهای قبلی آیپد و مک بوک را به نمایشگرهای Mini LED تغییر داده است. اکنون نمایشگر OLED می تواند قدم بعدی در مسیر این جایگزینی ها باشد. برای کسانی که اطلاعات کمتری در این زمینه دارند باید بگوییم که پنل های OLED از قابلیت انتشار پیکسل توسط خود پنل مجهزند و نیازی به نور پس زمینه همانند پنل های Mini LED ندارند. این ویژگی به ارتقای نسبت کنتراست منجر می شود و عمق بیشتری به رنگ مشکی می دهد. ضمن اینکه این فناوری نقش زیادی در افزایش طول عمر باتری دستگاه خواهد داشت. پس می توان انتظار داشت که مدل های بعدی آیپد و مک بوک اپل شارژدهی باتری بالایی داشته باشند. در حال حاضر، آخرین مدل از گوشی های آیفون و ساعت های هوشمند Apple Watch از پنل های OLED بهره می برند. به این ترتیب در آینده ای نه چندان دور، تمامی محصولات اپل از این فناوری کاربردی برخوردار خواهند بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ از این پنل ها در گوشی و دیگر محصولات خود نیز استفاده خواهد کرد یا آنها را به طور اختصاصی برای اپل تولید می کند!

منبع: gizmochina