قابلیتی که قبلا به گوشی های سامسونگ در اندروید محدود می شد

نمایش بازی ها با سرعت بالاتر در گوشی pixel 6 pro با ارتقاء GeForce Now!

کاربرانی که دارای گوشی های Pixel 6 Pro می باشند، به تازگی دلیل دیگری برای ارائه خدمات استریم بازی ابری GeForce Now انویدیا دارند. طبق صفحه پشتیبانی اخیراً به روز شده که توسط XDA Developers مشاهده شده است، این سرویس اکنون می تواند بازی ها را با سرعت 120 فریم بر ثانیه در جدید ترین گوشی هوشمند پرچمدار گوگل پخش کند. این ارتقا، برای هر کسی که به طور خاص از این دستگاه استفاده می کند، تجربه بسیار بهتری در هنگام استفاده از این سرویس برای پخش جریانی بازی ها از طریق ابر خواهد داشت. قابل ذکر است که هنوز مشخص نیست این به ‌روز رسانی دقیقاً چه زمانی عرضه شده است، اما به این معنی است که بازی ‌ها نسبت به زمانی که به نرخ تازه سازی 60 فریم بر ثانیه محدود می‌ شدند، نرم‌ تر و روان تر به نظر می ‌رسند.

این ارتقا، گوشی گوگل را به اولین گوشی هوشمند غیر سامسونگی تبدیل می کند که از سرعت 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. طبق صفحه راهنمای انویدیا، این ویژگی قبلاً برای سری S21 سامسونگ و همچنین گوشی های S20 FE و Note 20 آن در دسترس بوده است. برای پخش بازی ‌ها با این نرخ فریم بالاتر، باید هزینه RTX 3080 سطح برتر GeForce Now که هزینه آن برای شش ماه خدمات، 99.99 دلار است بپردازید. این مقدار خیلی ارزان نیست، اما همچنان مقرون به صرفه ‌تر از ردیابی یکی از کارت ‌های گرافیک برای خودتان است، و از هفته گذشته، هیچ لیست انتظاری برای ثبت نام وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در اندروید، GeForce Now به پخش 1080p محدود شده است، که متأسفانه کمتر از وضوح اصلی صفحه نمایش 1440p پیکسل 6 پرو است. اگر می ‌خواهید جریان 1440p با سرعت 120 فریم در ثانیه را استریم کنید، باید به رایانه شخصی یا مک استریم کنید، در حالی که برای پخش جریانی 4K HDR تا 60 فریم در ثانیه به تلویزیون Nvidia Shield نیاز دارید. ضمن این که پخش 1080p به پهنای باند 25 مگابیت بر ثانیه نیز نیاز دارد که انویدیا برای کار اتصال به روتر بی سیم 5 گیگاهرتزی را توصیه می کند.

نمایش بازی ها با سرعت بالاتر در گوشی pixel 6 pro با ارتقاء GeForce Now!

این یک ارتقاء کوچک برای سرویس پخش بازی انویدیا است که به شما امکان می ‌دهد برخی (اما نه همه) بازی‌ های موجود خود را که در Steam، فروشگاه Epic Games، و Ubisoft Connect/Uplay خریداری کرده ‌اید، بازی کنید. ما قبلاً تحت تأثیر توانایی ‌های آن قرار گرفته ‌ایم، و به ‌روز رسانی ‌هایی مانند این به سختی آسیب می ‌زنند. با این حال، امیدواریم پشتیبانی از 4K در سخت افزارهای غیر انویدیا خیلی عقب نباشد.

در پایان باید اشاره کنیم که اگر اشتراک GeForce Now RTX 3080 دارید و از Pixel 6 Pro استفاده می ‌کنید، می ‌توانید به صورت دستی نرخ فریم بالاتر را از منوی کیفیت Stream در برنامه GeForce Now فعال کنید.

منبع: theverge