کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرده است که پرزیدنت جو بایدن طی مراسمی که در تاریخ 7 جولای برگزار شده، مدال افتخار آزادی را به استیو جابز، بنیان گذار و مدیر عامل سابق اپل، اهدا کرده است. این مدال بالاترین نشان افتخار شهروندی در آمریکا به حساب می آید و جابز یکی از 17 نفری خواهد بود که آن را دریافت کرده است. به این ترتیب به نظر می رسد که استیو جابز حدود 11 سال پس از مرگ نیز هنوز زنده است و به کسب عناوین و افتخارات مختلف ادامه می دهد!

مرگ برای بنیان گذار اپل معنا ندارد! استیو جابز مدال افتخار آزادی را از کاخ ریاست جمهوری آمریکا دریافت کرد

همان طور که اشاره شد، مدل افتخار ریاست جمهوری در آمریکا بالاترین نشان افتخار شهروندی محسوب می شود. کاخ سفید عنوان کرده است که این مدال «به افرادی اهدا می شود که در راستای ارتقای رفاه، ارزش ها یا امنیت ایالات متحده، صلح جهانی یا دیگر زمینه های اجتماعی به صورت عمومی یا خصوصی تلاش کرده اند».

جابز به دلیل نقش غیر قابل انکار خود در تأسیس و رهبری شرکت اپل و تولید محصولات با کیفیتی مانند گوشی های iphone و... رشد دادن شرکت های پیکسار و والت دیزنی این نشان افتخار را دریافت کرده است. در بیانیه کاخ سفید در این رابطه آمده است: «نوع نگاه، تخیل و خلاقیت جابز منجر به اختراعاتی شد که روش های ارتباطی دنیا را تغییر داد و تأثیرات این اختراعات هنوز هم پابرجاست. و همچنین تلاش های جابز دنیای کامپیوتر، موزیک، فیلم و صنایع وایرلس را به کلی متحول کرده است».

مرگ برای بنیان گذار اپل معنا ندارد! استیو جابز مدال افتخار آزادی را از کاخ ریاست جمهوری آمریکا دریافت کرد

استیو جابز در سال 1976 به همراه دوست خود استیو وزنیاک، شرکت Apple را بنیان نهاد. این شرکت خیلی زود توانست با عرضه کامپیوترهای Mac به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و پس از آن با تولید موزیک پلیرهای iPod، جایگاه خود را در میان مردم تثبیت کرد. در ادامه اپل با معرفی iPhone صنعت تولید گوشی های هوشمند را به کلی دگرگون ساخت و استانداردهای این صنعت را جابجا کرد. استیو جابز در سال 2011 در سن 56 سالگی از دنیا رفت. دلیل مرگ وی ایست تنفسی ناشی از سرطان لوزالمعده عنوان شد. شرکت بنیان شده توسط استیو جابز (اپل) حتی پس از درگذشت او نیز جایگاه خود را حفظ کرد و به فعالیت خود ادامه داد به گونه ای که امروزه شاهد محصولاتی از جمله اپل واچ، مک بوک های اپل، آیفون و... از این شرکت هستیم.

این جایزه به 16 شخص دیگر نیز اهدا شده است که در میان آنها نام دنزل واشنگتن (بازیگر و کارگردان)، سایمون بایلز (ژیمناست المپیکی)، گابریله گیفوردز (بانوی سابق عضو کنگره آمریکا) و ساندرا لیندزی (یک پرستار مراقبت های ویژه نیویورکی که اولین آمریکایی بود که واکسن کووید 19 را خارج از آزمایش های بالینی دریافت کرد) دیده می شود.

مرگ برای بنیان گذار اپل معنا ندارد! استیو جابز مدال افتخار آزادی را از کاخ ریاست جمهوری آمریکا دریافت کرد

استیو جابز جدیدترین عضو دنیای نوآوران تکنولوژی است که موفق به دریافت این نشان می شود. در سال 2016، پرزیدنت باراک اوباما نشان افتخار آزادی را به بیل گیتس و همسر سابقش، ملیندا فرنچ گیتس، به دلیل تلاش های بشر دوستانه آنها اهدا کرد. در همان سال گریس هوپر نیز سال ها پس از مرگ خود، به دلیل تلاش در راستای «قابل فهم تر شدن» زبان های رمزنگاری شده و نقش اساسی در برنامه ریزی کامپیوتر Harvard Mark I در طول جنگ جهانی دوم موفق به دریافت این جایزه شد.

منبع: tomshardware