شرکت شیائومی گوشی های هوشمند سری Redmi K50 را حدود چند ماه قبل (ماه مارچ امسال) روانه بازارهای کشور چین کرده است. اکنون نسخه استاندارد این سری، گوشی Redmi K50 در یک نسخه جدید همراه با رنگ متفاوت، در کشور چین رونمایی شده است.

این شرکت، نسخه جدید گوشی هوشمند Redmi K50 را با 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرده است. این گوشی موبایل جدید در بازار چین حدود 435 دلار قیمت دارد و هم اکنون امکان پیش خرید آن فراهم شده است. شیائومی اعلام کرده است که این گوشی از 26 ماه May برای خرید عموم در دسترس قرار گرفته است.

نسخه جدید گوشی Redmi K50  با 12GB رم و 512GB حافظه داخلی عرضه شد

علاوه بر مشخصات جدید رم و حافظه داخلی، شیائومی یک رنگ جدید را نیز برای گوشی های سری Redmi K50 معرفی کرده است. این رنگ جدید، Qingxue نام گذاری شده که در واقع سفید مات است. این گوشی با این رنگ جدید از تاریخ 18 ژوئن برای خرید کاربران ارائه می شود و قیمت ابتدایی آن 360 دلار خواهد بود.

نسخه جدید گوشی Redmi K50  با 12GB رم و 512GB حافظه داخلی عرضه شد

در رابطه با مشخصات فنی باید گفت که گوشی Redmi K50 از صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED بهره می برد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن QHD+ است و نرخ تازه سازی تصویر آن برابر با 120 هرتز است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که داخل این گوشی از تراشه مدیاتک Dimensity 8100 استفاده شده است که یک تراشه نسبتاً رده بالا به شمار می آید.

همان طور که اشاره شد، این گوشی جدید به 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 مجهز است. در بخش دوربین، گوشی Redmi K50 از ساختار دوربین سه گانه بهره می برد. این دوربین ها شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکروی 2 مگاپیکسلی می شود. بر روی پنل جلویی نیز، شاهد یک دوربین 20 مگاپیکسلی هستیم که برای ثبت سلفی و برقراری تماس تصویری کاربرد دارد. مجهز بودن به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی یکی از نقاط قوت گوشی Redmi K50 به شمار می آید که به خصوص برای علاقه مندان به ثبت سلفی و به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی جذابیت بالایی دارد!

نسخه جدید گوشی Redmi K50  با 12GB رم و 512GB حافظه داخلی عرضه شد

در بخش نرم افزاری، باید گفت که گوشی Redmi K50 به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید 12 مجهز است و در آن از رابط کاربری اختصاصی شیائومی به نام MIUI 13 استفاده شده است. این رابط کاربری، این گوشی را به یک مدل اختصاصی و جذاب برای کاربران شیائومی تبدیل کرده است! ضمن اینکه انرژی مورد نیاز این گوشی از باتری با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت تأمین می شود. به دلیل حجیم بودن باتری، این گوشی به فناوری فست شارژ با توان 67 وات هم مجهز شده تا تکمیل شدن شارژ باتری آن زمان زیادی طول نکشد. در مجموع گوشی Redmi K50 یکی از انتخاب های محبوب کاربران در بازار گوشی های میان رده بوده و پیش بینی می شود که ارتقای رم و حافظه داخلی این گوشی، به فروش بیشتر آن منجر شود.

منبع: gizmochina