باز هم Razer و باز هم یک خبر هیجان انگیز دیگر! این غول دنیای گیمینگ اخیراً یک نسخه قدرتمند از لپ تاپ Blade 15 را معرفی کرده که در آن از صفحه نمایش QHD OLED با رفرش ریت حیرت انگیز 240 هرتز استفاده شده است! به این ترتیب نسخه جدید لپ تاپ Razer Blade 15 اولین لپ تاپ در دنیا خواهد بود که به صفحه نمایشی با چنین مشخصاتی مجهز شده است!

نسخه جدید لپ تاپ Razer Blade 15 اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240 هرتزی QHD OLED دنیا است!

از لحاظ مشخصات سخت افزاری نیز لپ تاپ ریزر Blade 15 حرف های زیادی برای گفتن دارد. این لپ تاپ به پردازنده نسل دوازدهمی Core i9-12900H مجهز است که دارای 14 هسته بوده و توانایی اجرای 20 رشته پردازشی به صورت هم زمان را دارد! این پردازنده که یکی از جدیدترین مدل های اینتل است، قادر به ثبت فرکانس بوست 5.00 گیگاهرتز است و 24 مگابایت حافظه کش دارد. در کنار این پردازنده قدرتمند، ریزر از کارت گرافیک رده بالای NVIDIA RTX 3070 Ti در این لپ تاپ بهره برده است.

سایر مشخصات نسخه جدید لپ تاپ Razer Blade 15 شامل 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD می شود. همان طور که مشاهده می کنید این لپ تاپ هیچ مشکلی برای اجرای سنگین ترین بازی ها نخواهد داشت!

نسخه جدید لپ تاپ Razer Blade 15 اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240 هرتزی QHD OLED دنیا است!

با وجود آنکه مشخصات سخت افزاری لپ تاپ Blade 15 ریزر برای قرار دادن آن در میان بهترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا کافی به نظر می رسد، اما نقطه قوت اصلی این لپ تاپ صفحه نمایش آن است. ریزر صفحه نمایش Blade 15 را اولین صفحه نمایش لپ تاپ 240Hz QHD OLED دنیا نامیده است! پنل این صفحه نمایش محدوده رنگ وسیع 100% DCI-P3 را پوشش می دهد و از میزان روشنایی 400 نیتس بهره می برد. همچنین این صفحه نمایش از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه ای برخوردار است که در کنار رفرش ریت 240 هرتز، باعث نمایش تصاویر اکشن با بالاترین سرعت می شود! به این ترتیب می توانید ژانرهای مختلف بازی را به شکلی روان و با بالاترین کیفیت تصویر تجربه کنید! این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می شود تا بتوان از تمام جزئیات محیط بازی بهره مند شد.

نسخه جدید لپ تاپ Razer Blade 15 اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240 هرتزی QHD OLED دنیا است!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که در لپ تاپ Blade 15 ریزر یک اسلات اضافی M.2 نیز تعبیه شده است. از طریق این اسلات می توان حافظه ذخیره سازی لپ تاپ را ارتقا داد و حافظه های SSD پر سرعت را به آن اضافه کرد. این لپ تاپ پورت های متنوعی نیز دارد که شامی Thunderbolt 4، USB Type-C، USB Type-A و HDMI می شود. همچنین این لپ تاپ به درگاه کارت حافظه جانبی SD مجهز است و از این طریق نیز می توان حافظه داخلی آن را ارتقا داد. لازم به ذکر است که ورژن جدید لپ تاپ Razer Blade 15 در سه ماه آخر سال 2022 به بازار عرضه می شود و دارای قیمت ابتدایی 3500 دلار خواهد بود.

منبع: windowscentral

پیشنهاد مطالعه : نمایشگر تبلیغاتی