لپ تاپ MateBook X Pro مدل پرچم دار شرکت هواوی است. این لپ تاپ که یکی از بهترین لپ تاپ های سال 2019 بوده اکنون قرار است تا آپدیت سال 2022 خود را دریافت کند. بر همین اساس هواوی قصد دارد تا صفحه نمایش این لپ تاپ را عوض کند، یک تاچ پد جدید به آن اضافه کند، ظرفیت باتری آن را ارتقا دهد و در آن از پردازنده های نسل 12 اینتل استفاده کند. نتیجه این تغییرات، ارائه یک لپ تاپ مدرن و متناسب با نیازهای روز کاربران خواهد بود.

هواوی لپ تاپ MateBook X Pro را با پردازنده های نسل 12 اینتل، یک نمایشگر جدید و رنگ بندی متنوع تر به روز رسانی می کند

هواوی در لپ تاپ جدید MateBook X Pro (2022) از یک فرآیند اکسیداسیون جدید برای ساخت روکش بدنه استفاده کرده و به همین دلیل این لپ تاپ نسبت به نسل قبلی سبک تر است. به طور دقیق تر باید گفت که این لپ تاپ جدید 1.26 کیلوگرم وزن دارد؛ در حالیکه وزن مدل 2021 آن برابر با 1.33 کیلوگرم بوده است. همچنین هواوی رنگ بندی این لپ تاپ را توسعه داده و به آن رنگ های خاکستری، آبی و سفید را اضافه کرده است.

صفحه نمایش لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (2022) نیز تغییر کرده و به پنل 3.1K FullView با سایز 14.2 اینچ مجهز شده است. این صفحه نمایش توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی 500nits را دارد و به طور کامل از HDR پشتیبانی می کند. این ویژگی منجر به نمایش رنگ ها به شکلی طبیعی و درخشان می شود.

هواوی در لپ تاپ آپدیت شده میت بوک ایکس پرو از تاچ پد جدید Free Touch استفاده کرده است. این تاچ پد از هشت حالت کنترلی خلاقانه پشتیبانی می کند و امکان ثبت اسکرین شات، تنظیم روشنایی و تغییر ولوم صدا را به کاربر می دهد.

هواوی لپ تاپ MateBook X Pro را با پردازنده های نسل 12 اینتل، یک نمایشگر جدید و رنگ بندی متنوع تر به روز رسانی می کند

پردازنده های جدیدتر اینتل سری Core عملکردی عالی را ارائه می دهند و باعث ارتقای پرفورمنس سیستم می شوند. اما در برخی لپ تاپ ها مشاهده شده که دمای این چیپ های هیبریدی بیش از اندازه بالا رفته و مشکلاتی را ایجاد می کنند. هواوی برای رفع این مشکل از سیستم خنک کننده Shark Fin Fan استفاده کرده که باعث می شود تا بتوان از این لپ تاپ برای جلسات طولانی تری (بدون مواجه شدن با داغ شدن قطعات) بهره برد.

اما مشخصات سخت افزاری لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (2022) چیست؟ این لپ تاپ به پردازنده اینتل Core i7-1260P که در لپ تاپ هایی همچون (لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7) به کار رفته مجهز است و دارای 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5-5200 است. همچنین در آن از 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی اس اس دی M.2 PCIe 4.0 NVMe استفاده شده است. این لپ تاپ فاقد کارت گرافیک مجزا است و برای اجرای پردازش های گرافیکی به پردازنده مجتمع اینتل Iris Xe وابسته است.

هواوی لپ تاپ MateBook X Pro را با پردازنده های نسل 12 اینتل، یک نمایشگر جدید و رنگ بندی متنوع تر به روز رسانی می کند

پورت های لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (2022) شامل دو پورت تاندربولت 4، دو پورت USB-C و جک 3.5 میلی متری صدا می شود. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می توان به شش اسپیکر داخلی، چهار میکروفون، وای فای دو بانده، بلوتوث 5.2، دوربین 720p، حسگر اثر انگشت و باتری 60 وات ساعتی اشاره کرد.

در حال حاضر هیچ خبری در رابطه با قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (2022) اعلام نشده است و زمان عرضه رسمی آن به بازار نیز مشخص نیست.

منبع: windowscentral