در بخش اول نحوه کار کردن صفحه نمایش گوشی های تاشو بخشی از توضیحات مربوط به نحوه عملکرد صفحه نمایش گوشی های تاشو را شرح دادیم. در این مقاله قص داریم به ادامه این موضوع بپردازیم. لایه OLED: اولد یک لایه ساطع کننده نور است که از پیکسل های مجزا تشکیل شده است و هر یک از پیکسل ها از زیرپیکسل های قرمز، سبز و آبی تشکیل شده اند. هر پیکسل می تواند با تغییر میزان توان دریافتی زیرپیکسل های خود، به رنگ و درخشندگی خاصی دست یابد. به نوبه خود، پیکسل ها با هم ترکیب می شوند تا تصویری را که روی نمایشگر می بینیم تشکیل دهند. لایه OLED از چندین لایه فرعی از جمله یک کاتد، یک آند و یک لایه از مواد ساطع کننده نور آلی ساخته شده است که بین آنها قرار گرفته است.

لایه پوششی (Cover): لایه ای است که لایه های دیگر را آب بندی و محافظت می کند و هنگام لمس صفحه نمایش تاشو حس می شود. این لایه از مواد پلی ‌آمید ارزان ‌تر ساخته شده است، البته اخیراً تولیدکنندگان از شیشه ‌های بسیار نازک (UTG) به جای آن استفاده می ‌کنند. UTG سخت تر از پلاستیک است و بیشتر شبیه شیشه معمولی است، در حالی که قابلیت خمش دارد. این همان چیزی است که سامسونگ در جدیدترین گوشی های موبایل خود مانند گوشی Z Flip و Z Fold از آن استفاده کرده است.

صفحه نمایش گوشی های تاشو واقعا چگونه کار می کنند؟ (بخش دوم)

اما چه چیز دیگری باید در مورد نحوه عملکرد صفحه نمایش های تاشو بدانیم؟

صفحه های تاشو در دو نوع تاشو یا بیرون شونده موجود می باشند. در یک صفحه نمایش تاشو (به عنوان مثال، گلکسی زد فلیپ 3)، نمایشگر در هنگام تا شدن در داخل دستگاه پنهان می شود که به دوام و پایداری آن کمک می کند، اما ممکن است چروکی جزئی روی آن به وجود آید. در یک نمایشگر تاشو بیرون شونده نیز (مانند هواوی میت XS 2)، صفحه نمایش هنگام تا شدن به اطراف بیرونی دستگاه خم می شود. اگرچه بر خلاف نمایشگر تاشو دچار چروک نمی شود اما ممکن است در معرض خراشیدگی قرار گیرد.

اما چه چیز دیگری باید در مورد نحوه عملکرد صفحه نمایش های تاشو بدانیم؟

دستگاه‌ های دارای صفحه ‌نمایش تاشو که تاکنون دیده ‌ایم فقط یکبار تا می شوند، اما سازندگان، تصویری از دستگاه های آینده را نشان داده‌ اند که دو بار یا حتی بیشتر تا می ‌شوند.

همانطور که می دانید، همه دستگاه های دارای نمایشگر انعطاف پذیر تا می شوند. اما دستگاه ‌هایی با نمایشگرهای قابل چرخش هم وجود دارند که در داخل بدنه خود حول یک محور غلت می ‌زنند. برای مثال می توان به تلفن چرخشی Oppo X 2021 یا تلویزیون غلتشی OLED R ال جی اشاره کرد.

اما چه چیز دیگری باید در مورد نحوه عملکرد صفحه نمایش های تاشو بدانیم؟

در نحوه عملکرد صفحه نمایش های تاشو، علاوه بر نمایشگر، لولا نیز ممکن است به همان اندازه برای تجربه کاربر مهم باشد. چرا که لولا به کار ر فته در صفحه نمایش باید به‌ طور روان و پیوسته کار ‌کند تا مشکلی در باز و بسته شدن صفحه نمایش به وجود نیاید. یکی دیگر از عوامل کلیدی دوام و پایداری است. همانطور که می دانید، صفحه نمایش های تاشو دارای قطعات متحرک هستند که امکان ورود آب، گرد و غبار و سایر آلاینده ها را به دستگاه باز می کنند. با این حال، ممکن است تجربه کاربر را از بین ببرد و به صفحه آسیب برساند.

منبع: androidauthority