لایو تکست، OCR را مستقیماً به برنامه دوربین اصلی و عکس ‌ها می ‌آورد.

اگرچه iOS 15 و iPadOS 15 بیشتر بر پایه اصلاح مواردی بودند که در iOS 14 آمده بود، اما در این میان از ویژگی های جدیدی نیز برخوردار شدند که زندگی را کمی آسان تر می کند. یکی از این ویژگی ها، قابلیت Live Text است که به اندازه ویژگی های FaceTime، Messages، Focus و ... مورد توجه قرار نگرفته است.

چگونه از ویژگی Live Text در ios 15 استفاده کنیم؟

Live Text چیست؟

Live Text یکی از قابلیت های OCR (تشخیص کاراکتر نوری) است که به ‌صورت بومی در iOS 15 و iPadOS 15 قرار گرفته است. این ویژگی، اکنون در برنامه دوربین اصلی گوشی های آیفون وجود دارد و به شما این امکان را می دهد که متن روی تصاویر را پیدا، کپی و در جای مورد نظر پیست کنید. ویژگی لایو تکست حتی با عکس ‌ها و اسکرین‌ شات‌ های موجود در برنامه Photos نیز کار می‌ کند، بنابراین می ‌توانید به عکسی که از قبل گرفته ‌اید برگردید و از قابلیت لایو تکست بر روی آن استفاده کنید.

در ادامه همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه استفاده از Live Text در برنامه دوربین یا برنامه Photos بدانید، آورده شده است:

چه دستگاه هایی می توانند از ویژگی لایو تکست در iOS 15 و iPadOS 15 استفاده کنند؟

یکی از مواردی که اپل بلافاصله در سخنرانی WWDC به آن اشاره نکرد این واقعیت است که Live Text فقط در دستگاه‌ هایی در دسترس است که از تراشه A12 Bionic یا بهتر استفاده می کنند. این امر به خاطر قدرت پردازشی بالایی است که با ویژگی لایو تکست درگیر است. با این حال، این ویژگی تنها در برخی از مدل های آیفون و آیپد در دسترس است.

نحوه استفاده از لایو تکست در برنامه دوربین

•    برنامه Camera را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید.

•    منظره یاب (viewfinder) را به سمت یک عکس دارای متن بگیرید تا زمانی که یک مستطیل زرد روی صفحه ظاهر شود.

•    هنگامی که دوربین متن را تشخیص داد، روی دکمه Live Text (یک مربع با سه خط در داخل آن) در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

نحوه استفاده از لایو تکست در برنامه دوربین

•    متن تشخیص داده شده بر روی صفحه قرار می گیرد، و سپس یک منوی بازشو متنی جهت انتخاب، کپی، جستجو، ترجمه و اشتراک ‌گذاری متن ظاهر می شود.

توجه: هنگامی که متنی به عنوان شماره تلفن، ایمیل، تاریخ، آدرس و غیره شناسایی می شود، به یک پیوند زنده تبدیل می شود و در صورت لمس طولانی فعال می شود.

نحوه استفاده از لایو تکست در برنامه دوربین

همانطور که می بینید، استفاده از ویژگی Live Text از طریق برنامه دوربین بسیار آسان است. با این حال، اگر در انجام این کار با مشکل مواجه شدید، بهترین راه حل این است که دوربین را به متن نزدیکتر کنید. با کمک این ویژگی می توانید انواع فونت های خاص و حتی دست خط را شناسایی کنید، و گاهی هم ممکن است که کاراکترها را با دقت 100٪ تشخیص ندهد.

نحوه استفاده از ویزگی لایو تکست در برنامه Photos

•    برنامه Photos را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید.

•    یک تصویر که متن زیادی در آن وجود دارد را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ویزگی لایو تکست در برنامه Photos

•    اگر متن قابل تشخیصی دارد، روی دکمه Live Text در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید تا تمام متن در تصویر تشخیص داده شود.

•    اکنون می ‌توانید متن را انتخاب، کپی، جستجو، ترجمه و یا اشتراک‌ گذاری کنید.

نحوه استفاده از ویزگی لایو تکست در برنامه Photos

منبع: imore