چیزی که برای اپل در طراحی ساعت های هوشمند Apple Watch اهمیت داشته، برقراری تعامل سریع تر با کاربر بوده است. به عبارت دیگر اپل دوست دارد تا برای کار با اپل واچ نیازی نداشته باشید که دست خود را برای مدت زمان زیادی در مقابل صورت خود نگه دارید و بتوانید با چند Tap و Swipe ساده، در سریع ترین زمان با آن کار کنید. فرقی نمی کند از اپل واچ سری 3 استفاده می کنید یا سری 7، در هر حال تعامل سریع تر و راحت تر با ساعت هوشمند برایتان قطعاً مهم است!

در همین رابطه اپل یک Dock در اپل واچ قرار داده که در این بخش می توانید به اپلیکیشن های محبوبتان در سریع ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید! اما این Dock چیست و چه کاربردی دارد؟ با ما همراه باشید.

آیا می دانستید که Apple Watch شما یک Dock دارد؟!

دقیقاً Dock در اپل واچ چیست؟!

بر خلاف آیفون یا آیپد، Dock در اپل واچ در پایین صفحه نمایش قرار نگرفته است. در عوض، شما برای دسترسی به آن باید دکمه کناری ساعت را فشار دهید. پس از انجام این کار، شما یک لیست با اسکرول عمودی از کارت ها را مشاهده می کنید که شورت کات هایی برای دسترسی سریع به آخرین اپلیکیشن های باز شده یا اپلیکیشن های محبوب شما را فراهم آورده است. شما می توانید از طریق اپلیکیشن Watch (که بر روی آیفون نصب می شود)، انتخاب کنید که مایل به استفاده از کدام یک از امکانات Dock هستید.

آیا می دانستید که Apple Watch شما یک Dock دارد؟!

این شورت کات ها همچنین آخرین اطلاعات مربوط به هر اپلیکیشن را در کارت مربوط به آنها نمایش می دهند. به این ترتیب بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن، می توانید آخرین پیام های ارسال شده در آنها را مشاهده کنید.

با تنظیم حالت نمایش این بخش بر روی Recents، می توانید 10 اپلیکیشن آخری را که آنها را باز کرده اید، مشاهده نمایید. همچنین با قرار دادن حالت نمایش این بخش بر روی Favorites، می توانید اپلیکیشن هایی را که در لیست «محبوب ترین ها» قرار داده اید، ببینید. توجه داشته باشید که اگر کمتر از 10 اپلیکیشن محبوب داشته باشید، Dock فقط لیست مربوط به آخرین اپلیکیشن های باز شده را نمایش می دهد.

چگونه Dock در اپل واچ را سازماندهی کنیم؟

به صورت پیش فرض، Dock در اپل واچ برای نمایش 10 اپلیکیشن باز شده اخیر تنظیم شده است. اما شما می توانید رفتار آن را از طریق اپلیکیشن Watch تغییر داده و حالت پیش فرض آن را بر روی Favorites تنظیم نمایید. اما برای این منظور باید ابتدا لیست Favorites را از میان اپلیکیشن های دلخواهتان تشکیل دهید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

نکته: اگر Favorites را به عنوان حالت پیش فرض انتخاب کنید، می توانید قابلیت Now Playing نمایشگر را به عنوان یک شورت کات به آن اضافه کنید. در حالت استاندارد این گزینه فقط از طریق واچ فیس قابل دسترسی است.

1- اپلیکیشن Watch را بر روی آیفون باز کنید.

2- به تب My Watch بروید.

3- بر روی Dock ضربه بزنید.

آیا می دانستید که Apple Watch شما یک Dock دارد؟!

4- در بخش Dock Ordering، بر روی Favorites ضربه بزنید.

5- بر روی Edit ضربه بزنید تا امکان اضافه یا حذف کردن اپلیکیشن ها در لیست Favorites ایجاد شود.

6- در لیستی که تحت عنوان Do Not Include مشاهده می کنید، بر روی علامت + سبز رنگ که در کنار هر اپلیکیشن مشاهده می کنید ضربه بزنید تا اپلیکیشن مورد نظر شما به لیست Favorites منتقل شود.

آیا می دانستید که Apple Watch شما یک Dock دارد؟!

چگونه از Dock بر روی اپل واچ استفاده کنیم؟

1- دکمه موجود بر روی کناره بدنه اپل واچ را فشار دهید.

2- با استفاده از دکمه یا سوئیپ کردن به بالا یا پایین، می توانید اپلیکیشن هایتان را مشاهده کنید.

3- بر روی اپلیکیشن مورد نظر خود ضربه بزنید تا اجرا شود.

آیا می دانستید که Apple Watch شما یک Dock دارد؟!

منبع: imore