در بخش اول مقاله بهبود عملکرد رایانه با برخی موارد برای بهتر کردن و بهبود عملکرد رایانه آشنا شدید. در ادامه با ما همراه باشید تا سایر موارد را باهم بررسی کنیم.

4. ارتقاء پردازنده

ارتقاء یک پردازنده قدیمی به یک پردازنده نسل جدید کار بسیار پیشرفته تری نسبت به سایر ارتقاهایی است که تاکنون به آنها پرداخته ایم. نه تنها نصب آن از نظر فیزیکی دشوارتر است، بلکه گران قیمت است. البته مشکلات مربوط به سازگاری سوکت هم وجود دارد که نگرانی آن را دو چندان می کند.
ارتقاء پردازنده همیشه چیز خوبی نیست و ممکن است بهبود عملکرد مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد. یک پردازنده تنها زمانی ارزش ارتقا دارد که آن ارتقا قابل توجه باشد، مانند انتقال از Core i3 اینتل به Core i5، یا از نسل قدیمی تر به نسل جدیدتر.
پردازنده ها گران هستند و ممکن است شما را ملزم به ارتقای مادربرد کنند (که به نوبه خود ممکن است نیاز به خرید رم جدید داشته باشد). حتی اگر مادربرد شما با یک پردازنده جدید سازگار باشد، ممکن است برای کار کردن به آپدیت بایوس نیاز داشته باشد. پس این موضوع را قبل از خرید بررسی کنید.

ارتقاء پردازنده

5. ارتقاء نرم افزار

معمولا برنامه های رایانه شخصی به طور خودکار به روز می شوند. اگر نه، به محض اطلاع از انتشار نسخه های جدید برنامه، روی دکمه Update کلیک می کنید.
در بیشتر موارد این کار درستی است. اما نه همیشه. برای بسیاری از نرم افزارها، شماره نسخه به شکل Major.Minor.Revision نشان داده شده است. بنابراین، اگر یک به روز رسانی 0.0.1 باشد، احتمالاً باگ رفع شده است. اگر 0.1.0 باشد، احتمالاً شامل بهینه سازی ها و ویژگی های کوچک جدید است. بروزرسانی های جزئی و ویرایش باید فوراً نصب شوند.

اما بروزرسانی‌ های اصلی -تغییر در شماره نسخه کامل- موضوع متفاوتی است. تقریباً مسلم است که نسخه ‌های جدید برنامه‌ ها از منابع بیشتری نسبت به نسخه ‌های قدیمی استفاده می ‌کنند، بنابراین اگر سخت ‌افزار رایانه شخصی شما در حال حاضر به حداکثر رسیده است، ابتدا باید با آن مقابله کنید.
همین امر در مورد بروزرسانی سیستم عامل نیز صدق می کند. بروزرسانی ‌های تدریجی منظم به دلایل عملکرد و امنیتی ضروری هستند، اما نسخه ‌های جدید کاملاً ضروری نیستند. آنها مطمئناً دارای اشکال هستند و ممکن است روی سیستم شما کند کار کنند.
اگر رایانه شما به خوبی کار می کند، ارتقاء سیستم عامل را تا زمانی که نیاز ندارید، متوقف کنید.

ارتقاء نرم افزار

چه قطعات کامپیوتری دیگری را باید ارتقا دهید؟

مادربرد در بین تمام ارتقاها، سخت ترین است؛ زیرا سایر قطعات رایانه شخصی به آن متصل می شوند. فقط در صورتی ارزش دارد که پردازنده جدیدی را که با تنظیمات فعلی شما سازگار نیست، نصب کرده باشید. وگرنه به خودی خود سرعت زیادی را به شما نمی دهد.
مولفه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برای مثال، یک عکاس مشتاق، مطمئناً از داشتن یک مانیتور بهتر بیشتر سود می برد تا اینکه Lightroom را سریعتر اجرا کند. به همین ترتیب، یک تایپیست نیز با خرید یک صفحه کلید مکانیکی می تواند عملکرد کارآمدتری داشته باشد.

چه قطعات کامپیوتری دیگری را باید ارتقا دهید؟

بهترین ارتقاء رایانه برای شما

هنگامی که در حال تصمیم گیری در مورد بهترین قطعات برای ارتقا رایانه شخصی خود هستید، توصیه می کنیم که بر روی خرید حافظه های رم، SSD و کارت های گرافیک به عنوان قسمت های اصلی کامپیوتر متمرکز شوید. در حالت ایده‌آل، همیشه باید ارتقاهای خود را مطابق با نیازهای دقیق خود تنظیم کنید. فهمیدن اینکه این مشکلات در کجای سیستم شما هستند به شما کمک می کند تا تصمیم درستی در مورد ارتقاء سخت افزار بگیرید.

امیدواریم مواردی را که توصیه و بحث می کنیم مورد پسند شما قرار گیرد! ایده برتر پارسیان دارای قطعات کامپوتری پیشرفته است که برای خرید می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

منبع: makeuseof