شرکت Minisforum که در حوزه ساخت کامپیوترهای رومیزی مینی یا Mini PC یک نام شناخته شده به حساب می آید، جدیدترین محصول خود را برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی کرده است. این مینی پی سی جدید با نام Neptune HX99G عرضه شده و قیمت نسخه barebone آن برابر با 839 دلار اعلام شده است. لازم به ذکر است که رده بالاترین نسخه این مینی پی سی با پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX و گرافیک Radeon 680M برای مشتریان قابل سفارش است.

مینی پی سی Minisforum Neptune HX99G در پنج نسخه به بازار آمد

مینی پی سی Minisforum Neptune HX99G حدود سه ماه پیش برای اولین بار در کشور ژاپن معرفی شد و حالا شرکت سازنده آن قصد دارد تا این دستگاه را در بازارهای جهانی نیز در دسترس قرار دهد. این دستگاه جدید از لحاظ پیکربندی حافظه در 5 نسخه به بازار آمده است که شامل موارد زیر می شوند:

مینی پی سی Minisforum Neptune HX99G در پنج نسخه به بازار آمد

  • نسخه Barebone (بدون سخت افزار): 839 دلار
  • نسخه 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت SSD: 979 دلار
  • نسخه 32 گیگابایت رم + 512 گیگابایت SSD: 1039 دلار
  • نسخه 32 گیگابایت رم + 1 ترابایت SSD: 1079 دلار
  • نسخه 64 گیگابایت رم + 1 ترابایت SSD: 1199 دلار

با وجود اینکه مینی پی سی Neptune HX99G از لحاظ پردازنده گرافیکی با مدل HX80G تشابه دارد و در هر دو از کارت گرافیک مجزای Radeon RX 6600M استفاده شده است، اما این مینی پی سی به APU قدرتمندتری مجهز است و از لحاظ رم و I/O نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است. همچنین امکان استفاده از پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX در این دستگاه وجود دارد که یک مدل قویِ مبتنی بر معماری Zen 3+ به شمار می آید. این پردازنده دارای گرافیک مجتمع رادئون 680M نیز هست و امکان گرفتن خروجی تصویر بدون نیاز به کارت گرافیک مجزا را فراهم می آورد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مینی کامپیوتر از رم DDR5-4800 و حافظه ذخیره سازی PCIe 4.0 SSD پشتیبانی می کند و به پورت USB 4 مجهز است. این مینی پی سی توانایی اتصال به دو مانیتور 8K با نرخ 60 هرتز را دارد و در عین حال می توان دو مانیتور 4K/60Hz را نیز به آن متصل کرد!

مینی پی سی Minisforum Neptune HX99G در پنج نسخه به بازار آمد

مینی پی سی Minisforum Neptune HX99G با ابعاد بدنه 205x203x69.3 میلی متر عرضه شده است. این مینی پی سی دارای دو فن خنک سازی است که البته برای محصولات جدید Minisforum به یک ویژگی عادی و روتین تبدیل شده است! همچنین در آن از هفت هیت پایپ مسی استفاده شده و در اطراف واحدهای مربوط به APU و کارت گرافیک آن نیز فلز مایع به کار رفته است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که Minisforum در مینی پی سی مدل EliteMini HX90 نیز از فلز مایع استفاده کرده بود اما در آن زمان با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده بود. اکنون این شرکت با برطرف کردن نواقص این فناوری، مجدداً از آن در یکی از جدیدترین محصولات خود استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که این دستگاه هم اکنون در بازارهای جهانی در دسترس قرار گرفته است.

منبع: notebookcheck