Xiaomi Band 7 در کنار Band 7 Pro برای اولین بار در تاریخ سری Mi Band شیائومی معرفی شد. در حالی که شیائومی بند 7 پرو با نمایشگر AMOLED فوق العاده بزرگ 1.64 اینچی بیشتر شبیه به یک ساعت هوشمند است، نسخه اصلی یک مچ بند هوشمند سنتی است و برای کسانی مناسب است که می‌ خواهند در کنار داشتن یک دستگاه عالی برای پیگیری فعالیت بدنی خود، قیمت عالی هم داشته باشد. چند ماه گذشته نیز، یک پوشیدنی دیگر با طراحی مشابه شیائومی بند 7 پرو تحت عنوان Amazfit Band 7 و توسط Huami، که یک شرکت تابعه شیائومی است، عرضه شد. اما کدام مچ بند هوشمند بهتر است؟ در ادامه مشخصات بین شیائومی بند 7 و آمازفیت بند 7 با هم مقایسه کرده ایم که امیدواریم ایده های شما را در این زمینه روشن کند و بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو پوشیدنی از نظر قیمتی بهترین ارزش را دارد.

Xiaomi Band 7 در مقابل Amazfit Band 7: کدام مچ بند ارزش و امکانات بهتری دارد؟

طراحی و صفحه نمایش Xiaomi Band 7 در مقابل Amazfit Band 7

شیائومی بند 7 طراحی جذاب تری نسبت به آمیزفیت بند 7 دارد. در واقع این مچ بند به لطف نمایشگر کوچکتر و بیضی شکل خود، شباهت بیشتری به مچ بندها دارد و همچنین جمع و جورتر است. در مقابل، Amazfit Band 7 به دلیل نمایشگر مستطیل شکل خود، طراحی مربعی بیشتر و جذابیت کمتری دارد. البته هر دو پوشیدنی دارای بند سیلیکونی در رنگ های مختلف هستند و تا عمق 50 متر قابلیت ضد آب دارند.

گفتنی است که هیچ کدام از این دو مچ بند، دکمه فیزیکی ندارند و می توان آنها را از طریق صفحه نمایش لمسی کنترل کرد. سنسورها در قسمت عقب قرار می گیرند، بنابراین در حالی که کاربر آنها را پوشیده است، قابل مشاهده نیستند. در مورد نمایشگر باید بگوییم که Amazfit Band 7 به دلیل پنل مستطیلی پهن تر کاربری راحت تری را ارائه می دهد. Xiaomi Band 7 تراکم پیکسلی بسیار بالایی دارد، اما نمایشگر آن کوچکتر است و بنابراین داده ها را با اندازه کوچکتر نشان می دهد. هر دو مچ بند به نمایشگرهای AMOLED مجهز هستند که رنگ‌ ها را درخشان ‌تر و همچنین رنگ ‌های سیاه را تیره ‌تر نشان می‌ دهند.

طراحی و صفحه نمایش Xiaomi Band 7 در مقابل Amazfit Band 7

نرم افزار و امکانات شیائومی بند 7 نسبت به آمیزفیت بند 7

Amazfit Band 7 و Xiaomi Band 7 با وجود اینکه با نرم افزارهای مختلف عرضه می شوند، اشتراکات زیادی دارند. به لطف یک سنسور PPG، آن ها می توانند ضربان قلب را در کل روز و حتی سطح SpO2 را به صورت 24/7 نظارت کنند. همچنین از ردیابی خواب به روشی بسیار پیشرفته و ردیابی چرخه قاعدگی پشتیبانی می کنند. اما Amazfit Band 7 ویژگی بیشتری را ارائه می دهد و آن هم نظارت بر استرس در تمام روز است. پس کسانی که به ردیابی جزئیات سلامت خود اهمیت می دهند، ممکن است آمیزفیت بند 7 را انتخاب کنند.

مچ بند شیائومی بند 7، 120 حالت ورزشی در نسخه چینی و 110 حالت ورزشی در نسخه جهانی ارائه می دهد و به طور خودکار قادر است پنج حالت ورزشی را تشخیص دهد. آمیزفیت بند 7 نیز تا 120 نوع فعالیت بدنی را ردیابی می کند و قادر است به طور خودکار چهار فعالیت را شناسایی کند. متأسفانه از NFC پشتیبانی نمی کنند، بنابراین نمی توانید از این دستگاه ها برای پرداخت از طریق کارت های اعتباری خود استفاده کنید. علاوه بر این، فاقد ماژول GPS هستند، اما می توانند از GPS تلفن متصل برای ردیابی فعالیت بدنی استفاده کنند. ضمن اینکه Amazfit Band 7 و Xiaomi Band 7 از اتصال بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند و می توانند هم با گوشی های اندروید و هم با آیفون جفت شوند.

نرم افزار و امکانات شیائومی بند 7 نسبت به آمیزفیت بند 7

مقایسه باتری های شیائومی بند 7 نسبت به آمیزفیت بند 7

همانطور که در بالا اشاره شد، شیائومی بند 7 ابعاد و اندازه کوچکتری دارد، بنابراین کاملاً واضح است که عمر باتری آن باید کمتر باشد. با یک بار شارژ می ‌تواند تا 14 روز دوام بیاورد، در حالی که با آمیزفیت بند 7 تا 18 روز عمر باتری ارائه می دهد. به هر حال، پوشیدنی Huami باتری بسیار بزرگتری دارد و ظرفیت آن 232 میلی ‌آمپر ساعت است، در حالی که شیائومی یک باتری 180 میلی آمپر ساعتی درون خود دارد.

مقایسه باتری های شیائومی بند 7 نسبت به آمیزفیت بند 7

قیمت شیائومی بند 7 در برابر به آمیزفیت بند 7

قیمت این دو مچ بند هوشمند بسته به بازار متفاوت است اما تفاوت چندانی با هم ندارند. Xiaomi Band 7 با قیمت 50 یورو / 50 دلار در بازار اروپا به فروش می رسد، در حالی که Amazfit Band 7 در ایالات متحده با قیمت 50 دلار / 50 یورو در دسترس است. پس کدام یک بهترین است؟ من شخصا Amazfit را ترجیح می دهم زیرا صفحه نمایش گسترده تر و عمر باتری طولانی تری دارد و از نظر ردیابی سلامت و تناسب اندام چیزهای بیشتری مانند نظارت بر استرس در تمام روز و حالت های ورزشی بیشتر ارائه می دهد. اما شیائومی بند 7 مزایایی برای ارائه دارد و آن هم است که جمع و جورتر، ارگونومیک تر و زیباتر است و تراکم پیکسلی بسیار بالایی دارد که سطح تعریف ارائه شده توسط صفحه نمایش آن را بهبود می بخشد. همچنین باید یادآورشویم که این مچ بند در بین کاربران بسیار محبوب است زیرا دقیقا چند ماه پس از عرضه این مچ بند هوشمند اعلام شده بود که مچ بند هوشمند Xiaomi Band 7 بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسیده است. اما شما باشید کدام را انتخاب کنید؟

منبع: gizmochina