مقایسه دو مچ بند شیائومی Mi Band 7 و Mi Band 6: کدام مچ بند هوشمند برای شما بهتر است؟

معمولا مدل جدیدتر لزوماً به معنای بهتر شدن مشخصات فنی نیست، به خصوص وقتی صحبت از پوشیدنی های جدید می شود. شیائومی بالاخره از شیائومی می بند 7 رونمایی کرد. درواقع سری Mi Band مدت هاست که در میان بهترین پوشیدنی ها برای کاربرانی با بودجه کم قرار دارد، اما آیا می بند 7 می تواند این روند را ادامه دهد؟ یا بهتر است روی Mi Band 6 سرمایه گذاری کنید؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و ویژگی ها

شیائومی در برابر تغییر کامل طراحی Mi Band مقاومت کرده است و این تصمیم خوبی است. چرا که بزرگترین مزیت سری Mi Band سادگی آن است و تکرار نسل هفتم از این ساعت هوشمند فقط در جایی که اهمیت دارد بهبود می ‌یابد.

آیا نمایشگر بزرگترین ارتقاء Mi Band 7 است؟

شیائومی Mi Band 7 اکنون دارای یک صفحه نمایش 1.62 اینچی AMOLED است که نسبت به صفحه نمایش 1.56 اینچی Mi Band 6 تغییر یافته و بزرگتر شده است. اگرچه ممکن است پیشرفت بزرگی به نظر نرسد، اما وجود یک صفحه نمایش بزرگتر برای مشاهده اطلاعات مهم همیشه خوشایند و ارزشمند بوده است. ضمن این که حداکثر روشنایی صفحه نمایش می بند جدید 500 نیت است که نسبت به صفحه نمایش 450 نیتی Mi Band 6 پیشرفتی جزئی داشته است.
علیرغم افزایش اندازه در نمایشگر، قابل توجه ترین ویژگی بهبود یافته در مشخصات مچ بند Mi Band 7، حالت همیشه روشن آن است. این ویژگی به کاربران امکان می دهد بدون ضربه زدن روی صفحه نمایش، هر لحظه که بخواهند اطلاعات ساعت را نگاه کنند. هنوز مشخص نیست که این موضوع بر عمر باتری Mi Band 7 چگونه تأثیر می گذارد، اما مسلما نسبت به می بند 6 یک پیشرفت خوب محسوب می شود.
علاوه بر این، Mi Band 7 مجهز به یک رابط کاربری بهبود یافته شده است. آیکون ها و انیمیشن ها به روز شده اند، همچنین داده های ارائه شده روی صفحه از نسبت کنتراست صفحه نمایش AMOLED بهره می برند. علاوه بر این، بیش از 100 صفحه ساعت قابل تنظیم اضافی با طراحی های الهام گرفته از MIUI 13 ارائه می دهد.

می بند 7 و می بند 6 هر دو دارای یک ردیاب مرکزی به شکل قرص هستند که در یک نوار TPU نصب شده است. از لحاظ باتری باید بگوییم که Mi Band 7 دارای یک باتری 180 میلی آمپر ساعتی است که از باتری 125 میلی آمپر ساعتی Mi Band 6 بزرگتر است. درواقع این ارتقا در باتری می بند 7 کاملا ضروری بوده است. چرا که ویژگی های جدید Mi Band 7 می تواند باتری آن را به طور پیوسته تخلیه کند. شیائومی معتقد است که شارژ باتری این مچ بند جدید در استفاده معمولی 15 روز و در استفاده سنگین 9 روز دوام خواهد داشت. این در حالی بود که، Mi Band 6 با عمر باتری دو هفته ای تبلیغ شد.

ردیابی تناسب اندام و سلامت

ردیابی تناسب اندام و سلامت

این دو مچ بند هوشمند شیائومی دارای ویژگی ‌های بسیاری از جمله پایش ضربان قلب، ردیابی خواب، نظارت بر سلامت زنان و ردیابی استرس هستند. همچنین PAI یا معیارهای هوش فعالیت شخصی، در هر دو استاندارد است.
در حالی که Mi Band 6 نسبت به نسل قبلی خود شاهد تغییرات زیادی از جمله افزودن حسگر SpO2 بود، Mi Band 7 بیشتر برای ورزشکاران و دوندگان حرفه ای و مشتاق ساخته می شود.
سنسور SpO2 در می بند 6  فقط به طور مداوم سطح اکسیژن را در هنگام خواب نظارت می کند اما SpO2  موجود در می بند 7، به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را کنترل می ‌کند و در صورت پایین آمدن آن به زیر 90 درصد، زنگ خطر را به صدا در می‌ آورد. بنابراین، این ویژگی یک ارتقا خوشایند در  Mi Band 7 می باشد.

آیا Mi Band 7 یک ردیاب آموزشی حرفه ای است؟

مربیان جدی و حرفه ای در می بند 7 می توانند از چهار زمینه داده جدید برای تجزیه و تحلیل عملکرد استفاده کنند. که شامل حداکثر VO2، زمان ریکاوری و توصیه ‌های تمرین هوازی/بی هوازی است که به کاربران کمک می ‌کند تا بفهمند چقدر به قلب خود فشار می‌ آورند تا چربی بسوزانند یا عضله بسازند. فراتر از این ویژگی های آموزشی، Mi Band 7 برای کاربران عادی نیز انتخاب خوبی است. این مچ بند دارای 120 حالت ورزشی است که از 30 حالت ارائه شده توسط Mi Band 6 بیشتر است.

طراحی و ویژگی ها

ویژگی که مدل های قدیمی Mi Band را برتر از می بند 7 جلوه می دهد.

یکی از بزرگترین حذفیات در می بند 7، GPS داخلی است. GPS داخلی که یکی از اصلی ‌ترین ردیاب ‌های تناسب اندام در ساعت ‌های هوشمند گران ‌تر است، به کاربران Mi Band 7 این امکان را می ‌دهد که گوشی ‌های هوشمند خود را در خانه بگذارند و دویدن، دوچرخه ‌سواری و پیاده‌ روی خود را از دور ردیابی کنند. البته ناگفته نماند که GPS متصل به ردیاب برای داده های GPS به گوشی هوشمند شما متکی است. این باعث می شود Mi Band 7 مانند می بندهای قبلی برای افراد فعال ناخوشایند باشد.
با تمام این تفاسیر، اگر به صفحه نمایش ارتقا یافته، باتری بزرگتر و ویژگی های شهودی ردیابی سلامتی اهمیت می دهید، شیائومی Mi Band 7 ارزش خرید دارد.

منبع: androidauthority