یک خبر هیجان انگیز برای علاقه مندان به تاریخ تکنولوژی: اینتل به صورت رسمی اعلام کرده است که موزه مجازی این غول دنیای تکنولوژی برای تمامی افراد آماده شده است! در این موزه، 50 سال تاریخچه اینتل به نمایش گذاشته شده و شما می توانید در حالیکه بر روی صندلی راحتی خود در منزلتان نشسته اید، از آن بازدید کنید! تنها چیزی که برای این منظور نیاز دارید، وای فای یا اینترنت 3G، 4G یا 5G است!

اینتل موزه مجازی خود را راه اندازی کرد! در میان تاریخچه 50 ساله تکنولوژی این شرکت قدم بزنید!

در توئیتی که در رابطه با افتتاحیه این موزه منتشر شده، اینتل به شما توصیه می کند که در فضای مجازی این موزه پرسه بزنید و حتماً از کارخانه تولید تراشه این شرکت دیدن کنید! این فقط یکی از چندین بخش این موزه بزرگ است که به شما اطلاعات جذابی از تاریخچه اینتل را نشان می دهد!

اینتل در توئیتی که به آن اشاره شد، یک ویدئو کلیپ کوتاه یک دقیقه ای نیز منتشر کرده که تجربه حضور در موزه را به کاربران نمایش می دهد. در واقع هدف اینتل از انتشار این ویدئو ترغیب کاربران به حضور در این موزه بوده است. اگر این ویدئو توانست نظر شما جلب کند، تنها با یک کلیک ماوس بر روی دکمه پایینی آن می توانید به موزه مجازی اینتل وارد شوید!

نکته جالب اینجا است که اینتل به جای ایجاد یک موزه مجازی سفارشی، از تیم Google Street View تقاضا کرده تا در موزه فیزیکی این شرکت در سانتا کلارا قدم زده و محیط آن را به صورت مجازی شبیه سازی کنند! در نقشه ای که توسط تیم گوگل تهیه شده، برخی جنبه های نمایشی و نقاط کور موزه نیز اضافه شده تا کاربران به تمامی فضای داخلی این ساختمان به صورت مجازی دسترسی داشته باشند.

اینتل موزه مجازی خود را راه اندازی کرد! در میان تاریخچه 50 ساله تکنولوژی این شرکت قدم بزنید!

کاربران مجازی این موزه می توانند با کلیک کردن بر روی فضای جلویی خود در کف ساختمان، در آن قدم بزنند. همچنین امکان زوم و زوم بک از طریق دکمه اسکرول ماوس برای آنها فراهم است. اگر چیزی در این میان نظر شما را جلب کرد، تنها کافی است تا بر روی آن کلیک کنید. پس از آن در یک پنجره پاپ آپ اطلاعات کاملی درباره آن به صورت تلفیقی از متن، ویدئو کلیپ، مدل سه بعدی و لینک های اضافه برای مطالعه بیشتر به شما نمایش داده می شود.

اینتل موزه مجازی خود را راه اندازی کرد! در میان تاریخچه 50 ساله تکنولوژی این شرکت قدم بزنید!

به عنوان مثال ما به سالن طراحی چیپ (Chip Design) این موزه نگاهی انداختیم. زمانی که ماوس خود را بر روی این بخش مربوط به این سالن بردیم، یک آیکون نمایش ویدئو در بالای آن ظاهر شد. با کلیک بر روی این آیکون، یک ویدئوی چهار دقیقه ای به همراه دو پاراگراف کوتاه متنی درباره موضوع طراحی چیپ اینتل به ما نمایش داده شد. اینتل در این ویدئو کارخانه تولید چیپ خود را به کاربر معرفی کرده است.

اما با نگاه منصفانه باید گفت که تجربه بازدید از موزه مجازی اینتل نا امید کننده است! چرا که این شرکت به عنوان یک غول در دنیای تکنولوژی شناخته می شود و قطعاً امکانات آن از چیزی که در این موزه به نمایش گذاشته شده بیشتر است! در واقع به نظر می رسد که اینتل در این موزه مجازی تنها یک دمو از تاریخچه و فناوری های خود را به کاربر نشان می دهد! به عبارت دیگر، این موزه مجازی شبیه به یک CD مالتی مدیا است که بر روی آن چند ویدئو و چند فایل متنی رایت شده است! CD در سال 2022؟! واقعاً نا امید کننده است!

بد نیست بدانید در زمانی که در حال نگارش این مقاله هستیم، موزه فیزیکی اینتل در سانتا کلارا به صورت موقت بسته است. پس تنها راه بازدید از این موزه در حال حاضر، به صورت مجازی است. شما می توانید با مراجعه به سایت زیر، از موزه اینتل به صورت مجازی دیدن کنید و درباره تاریخچه این شرکت معتبر اطلاعاتی را به دست آورید:

https://virtualmuseum.intel.com/

منبع: tomshardware