دادگاهی در شهر مانهایم آلمان در مشاجره بین نوکیا و اوپو، به نفع نوکیا رأی داده است. این مشاجره بین این دو شرکت بر سر پتنت های انحصاری شبکه های ارتباطی 4G (LTE) و 5G شکل گرفته است. بر همین اساس برای رسیدگی به این موضوع در چهار کشور پرونده تشکیل شده و شرکت OPPO نیز متعاقباً از نوکیا در 9 کشور مختلف اعلام شکایت کرده است. اوپو طی بیانیه ای اعلام کرده است که از شکایت های نوکیا از این شرکت کاملاً شوکه شده است!

دادگاهی در آلمان فعالیت شرکت های وان پلاس و اوپو را در این کشور به دلیل نقض پتنت های نوکیا ممنوع کرد!

دادگاه منطقه ای آلمان اولین نهاد قانونی است که در رابطه با مناقشه شکل گرفته بین نوکیا و اوپو حکم صادر کرده است. نوکیا از OPPO به دلیل نقض حداقل 9 حق اختراع ضروری استاندارد (SEP) و 5 حق اختراع اجرایی در سه دادگاه منطقه ای آلمان طرح شکایت کرده است. نوکیا اعلام کرده است که برای حق اختراع های مربوط به شبکه ارتباطی 5G (که در حال حاضر برخی گوشی های با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G عرضه می شوند.) و فناوری های مرتبط با این حوزه سرمایه گذاری 130.3 میلیارد دلاری انجام داده است! همچنین حق اختراع های متعددی را در این رابطه در کشور آلمان به ثبت رسانده است و OPPO بدون توجه به این موضوع، این حق اختراع ها را نقض کرده است. این شرکت فنلاندی اخیراً بر سر این موضوع با شرکت های دایملر و لنوو هم چالش هایی داشته که در نهایت با آنها به توافق دست یافته است.

دادگاهی در آلمان فعالیت شرکت های وان پلاس و اوپو را در این کشور به دلیل نقض پتنت های نوکیا ممنوع کرد!

دادگاه منطقه ای مانهایم رأی نهایی خود را به نفع نوکیا و به ضرر اوپو اعلام کرده است. این بدین معنا است که شرکت های OPPO و OnePlus حق فعالیت در کشور آلمان را ندارند و فروش دستگاه های این دو شرکت در این کشور اروپایی ممنوع خواهد بود. اعتراضات اوپو به این رأی نیز راه به جایی نبرده و قاضی آلمانی این شرکت چینی را فاقد مجوز معتبر دانسته است.

نوکیا در دعوای حقوقی علیه OPPO، از همان تیم وکلایی استفاده کرده است که پیش از این با آنها توانسته بود وکلای دایملر و لنوو را شکست دهد. این شرکت فنلاندی به تازگی مجوز استفاده از نام خود را بر روی محصولات عرضه شده به مصرف کنندگان پیدا کرده است. با این وجود بسیاری از پتنت هایی که امروزه در دنیای تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرند، اختراع این شرکت بوده است. بر همین اساس تمامی شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی باید به این پتنت ها پایبند بوده و آنها را نقض نکنند.

دادگاهی در آلمان فعالیت شرکت های وان پلاس و اوپو را در این کشور به دلیل نقض پتنت های نوکیا ممنوع کرد!

پیروزی نوکیا در دادگاه مربوط به پتنت های 4G/5G در آلمان، زنگ خطر را برای شرکت های چینی OPPO و OnePlus به صدا در آورده است. در صورتی که در سایر کشورها نیز رأی به نفع نوکیا صادر شود و فعالیت های اوپو در این شرکت ها با ممنوعیت مواجه شود، ضرر هنگفتی به این شرکت چینی وارد می شود. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا نوکیا در دادگاه سایر کشورها نیز به پیروزی خواهد رسید؟ موضوعی که با توجه به وضعیت موجود اصلاً دور از انتظار نیست!

اما در آخر شایان ذکر است که چنانچه قصد دارید با جدیدترین محصولات نوکیا آشنا شوید میتوانید به بخش مقالات وب سایت ما مراجعه کنید.

منبع: gizmochina