در ادامه آنچه در مقاله گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش اول) خواندید می توان گفت یکی دیگر از مزیت های اصلی آیفون ها نسبت به گوشی های سامسونگ، طول عمر دستگاه ها است. اگرچه سامسونگ اکنون چهار سال آپدیت های اصلی اندروید را برای پرچمداران و گوشی های میان رده خود ارائه می کند، آیفون ها به راحتی می توانند پنج تا شش سال دوام بیاورند.

با این حال، یک هشدار مهم در این مورد وجود دارد. باتری گوشی های هوشمند از جنس لیتیوم یون ساخته شده اند و به این معنی است که در طول زمان به طور اجتناب ناپذیری تحلیل می روند. پس اگر فقط به دلیل پشتیبانی طولانی ‌تر سیستم ‌عامل قصد خرید آیفون را دارید، به خاطر داشته باشید که باتری آن ضربه می ‌خورد و ممکن است مجبور شوید تا سه تا چهار سال دیگر یک دستگاه جدید بخرید.

دستیارهای صوتی

گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش دوم)

از زمان عرضه آیفون 4S در سال 2011، سیری (Siri) به عنوان دستیار صوتی پیش فرض در این دستگاه بوده است. از سوی دیگر، سامسونگ دستیار صوتی بومی خود، Bixby را در سال 2017 با سری گلکسی S8 به عنوان جایگزینی برای دستیار گوگل که از قبل کاربردی بر روی گوشی های اندرویدی اجرا می کرد، معرفی کرد.

در حالی که این تلاش مطمئنا ستودنی بود، Bixby با سیری اپل و دستیار گوگل همخوانی نداشت، و از بسیاری جهات هنوز هم این قابلیت را ندارد. البته ناگفته نماند که در برخی موارد خاص پیشتاز است.

اما صرف نظر از اینکه آیا از آیفون یا گوشی سامسونگ یا هر گوشی دیگری استفاده می کنید، دستیار گوگل همچنان بهترین دستیار صوتی برای استفاده در هر تلفن هوشمندی می باشد.

کیفیت باتری

به ندرت پیش آمده است که اپل با ادعاهای بزرگ در مورد باتری خود، با تلفن های هوشمند دیگر مبارزه کرده باشد. در مقایسه، به نظر می رسد که سامسونگ عمر باتری طولانی و سرعت شارژ سریع و چشمگیر خود را به طور کاملاً تهاجمی تبلیغ می کند. با این حال، اگرچه آیفون باتری بزرگی ندارد، اما نرم افزار اختصاصی iOS آن به اندازه ای کافی و کارآمد است که حداقل مصرف باتری را تضمین می کند و در نتیجه عمر باتری شگفت انگیزی را به خصوص در سری آیفون 13 ارائه می کند.

زمانی که صحبت از سرعت شارژ می شود، گوشی های آیفون هنوز راه زیادی را در پیش دارند. شارژر MagSafe اپل تقریباً سه ساعت طول می کشد تا آیفون 13 پرو مکس را به طور کامل شارژ کند. اما اگر از یک شارژر غیر رسمی 30 واتی استفاده کنید، می توانید آن را در حدود 90 دقیقه پر کنید.

این در حالی است که می‌توانید با استفاده از یک آداپتور 45 واتی سامسونگ، گلکسی اس 22 اولترا را در مدت نزدیک به یک ساعت شارژ کنید که این ویژگی برای کاربران قدرتمند یا گیمرها بسیار مناسب ‌تر می‌ باشد.

قایبل ذکر است که متأسفانه هر دو شرکت، ارائه شارژر برای گوشی های پرچمدار خود را در داخل جعبه متوقف کرده اند و شما باید به صورت جداگانه آن ها را تهیه کنید.

گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش دوم)

جمع بندی

اکثر افرادی که آیفون می خرند به دلیل اکوسیستم یکپارچه اپل و تجربه کاربری بهتر این کار را انجام می دهند. آیفون‌ ها عملکردهای اصلی مانند تماس، ضبط ویدیو، ناوبری سیستم و مرور وب را با اطمینان بیشتری انجام می‌دهند.

در مقابل، اگر کمی ماجراجوتر هستید و الگویی می ‌خواهید که در راس آن بتوانید دستگاه خود را شخصی ‌سازی و سفارشی ‌سازی کنید، گوشی‌ های سامسونگ گزینه بهتری هستند. پرچمداران سامسونگ با طراحی بهتر، تجربه سرگرم ‌کننده‌ تر دوربین، ویژگی ‌های بیشتر و پوسته One UI امکانات خوبی را ارائه می دهند.

گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش دوم)

منبع: makeuseof