اگر نمی توانید بین گوشی اپل یا سامسونگ یکی را انتخاب کنید، با این مقایسه دید بهتری خواهید داشت.

گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش اول)

وقتی صحبت از مقایسه گوشی های آیفون و سامسونگ به میان می آید، اکثر مردم طرفدار مجموعه مورد علاقه خود می شوند. با این حال، در یک طرف، طرفداران آیفون را می بینید که سال ها کاربران وفادار اپل بوده اند. از طرف دیگر، طرفداران سامسونگ را دارید که از نوآوری ‌های پیشرفته غول ‌های فناوری سیر نمی ‌شوند.

اما برای یک خریدار معمولی، تصمیم گیری در مورد اینکه صرفا گوشی آیفون بهتر است یا سامسونگ؟ نباید فقط یک موضوع شخصی باشد. با این حال، در این مقاله هر دو گزینه را در مقابل هم قرا داده ایم تا در نهایت تصمیمی آگاهانه بگیرید!

قیمت و ارزش

شاید ساده ترین تفاوت بین آیفون و پرچمداران سامسونگ قیمت آن ها باشد. ممکن است در نگاه اول بگویید که گوشی های آیفون‌ قیمت بالایی دارند، به خصوص اگر قبلاً با اکوسیستم اپل آشنایی نداشته باشید. این در حالی است که طرفداران اپل این موضوع را قبول ندارند.

گوشی های پرچمدار سامسونگ قیمت بالایی دارند، اما امکانات ارزشمندی را ارائه می دهند. و از آنجایی که سامسونگ طیف گسترده‌ای از سری گوشی ‌های هوشمند را دارد، می ‌توانید بدون توجه به بودجه خود، یک گوشی خوب پیدا کنید.

در مقابل، بیشتر چیزی که آیفون ‌ها را ارزشمند می‌ کند، تجربه نرم ‌افزاری یکپارچه iOS و ادغام دقیق آن‌ها با سایر محصولات اپل مانند AirPods یا Apple Watch است. هنگامی که یک آیفون خریداری می کنید، به احتمال بسیار زیاد می خواهید که سایر محصولات اپل را نیز بخرید تا بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید.

دوربین

آیفون ‌ها معمولاً از نظر کیفیت عکس، ثبات تصویر و کیفیت فیلم، بیشتر از همتایان سامسونگ خود تحسین شده ‌اند. اما سامسونگ با سری S22 خود، به ویژه Galaxy S22 Ultra، رقابت چشمگیری را آغاز کرد.

گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش اول)

به طور کلی، دوربین گوشی ‌های هوشمند سامسونگ بسیار ظریف ‌تر، سرگرم ‌کننده‌ تر و همه‌ کاره ‌تر به نظر می ‌رسد. بنابراین، برای افرادی که دوست دارند از دوربین خود استفاده کنند و ویژگی های جدید آن را تجربه کنند، گوشی های سامسونگ گزینه بهتری می باشد. اما اگر تصاویر و ویدیوی خنثی تری را ترجیح می ‌دهید و نمی‌ خواهید الگوریتم ‌های پردازش تصویر آن ‌ها را برای شما ویرایش کنند می توانید گوشی آیفون تهیه کنید. این ویژگی، آیفون را برای افراد حرفه‌ ای که تصاویر و فیلم‌ های خود را ویرایش می ‌کنند و رنگ ‌های طبیعی را در اولویت قرار می ‌دهند، ایده‌آل می‌ کند.

سیستم عامل

اگر TouchWiz، رابط کاربری قدیمی ‌تر سامسونگ را به خاطر داشته باشید، می ‌دانید که بازی نرم‌ افزاری سامسونگ در گذشته چقدر وحشتناک بوده است. البته جای تعجب نیست؛ زیرا سامسونگ بیشتر یک شرکت سخت ‌افزاری است. اما رابط کاربری One UI فعلی سامسونگ که بر روی اندروید ساخته شده است، به راحتی یکی از تمیزترین تجربیات نرم افزاری موجود را ارائه می دهد.

در مقابل، iOS یک نرم ‌افزار اختصاصی است که کنترل بیشتری بر تجربه کاربر نهایی به اپل می‌ دهد تا امکان مدیریت بهتر RAM، یکپارچگی نرم ‌افزار، امنیت کاربر و قابلیت اطمینان را فراهم ‌کند. علاوه بر این، با توجه به تعداد کمتر دستگاه های iOS، توسعه دهندگان برنامه هایی مانند اینستاگرام یا PUBG اغلب برنامه های خود را با توجه به iOS بهینه می کنند.

شما می توانید ادامه مقاله را در گوشی آیفون بخریم یا گوشی سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ (بخش دوم) مطالعه کنید.

منبع: makeuseof