اگر به دنبال یک گجت پوشیدنی جدید هستید، ساعت های مجموعه اپل و گارمین انتخاب های مناسبی هستند. در حالی که هر دوی آنها نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما هر دو پلتفرم مجموعه ای از داده های ردیابی تناسب اندام، ویژگی های ساعت هوشمند و گزینه های سخت افزاری مفیدی را ارائه می دهند. در این بخش همه ویژگی هایی که باید هنگام مقایسه این دو صنعت پیشرو بدانید، مطرح کرده ایم.

اپل واچ در مقابل گارمین: هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما کدام یک برای نیازهای شما مناسب است؟

ساعت های هوشمند اپل در مقابل ساعت های هوشمند گارمین: ردیابی فعالیت و سلامت

اپل و گارمین دو تا از سلامت محورترین پلتفرم های پوشیدنی را ارائه می دهند. همه ساعت ‌های اپل و ساعت ‌های گارمین اخیر، قابلیت پیگیری قدم ها، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، طبقه ‌های بالارفته و ارتفاع، شدت/دقیقه ‌های فعالیت، ضربان قلب در حالت استراحت و فعالیت، تغییرات ضربان قلب (HRV)، حداکثر VO2، خواب، استرس و اشباع اکسیژن خون را دارد. چنانچه قصد دارید بدانید ساعت های هوشمند اپل چگونه کالری سوزانده شده را محاسبه می کنند؟ بخش مقالات وب سایت ایده برتر پارسیان را مشاهده کنید.

اپل واچ در مقابل گارمین: هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما کدام یک برای نیازهای شما مناسب است؟

این دو پلتفرم در ویژگی های تخصصی تر متفاوت می شوند. دستگاه های اپل واچ سری 4، 5، 6 و 7 با مانیتورهای ECG عرضه می شوند، در حالی که گارمین هنوز ساعتی با این ویژگی ارائه نکرده است. در همین حال، ساعت های گارمین باتری بدن یا میزان انرژی را بر اساس سطح فعالیت، HRV، استرس و الگوهای خواب ردیابی می‌ کنند.

در ادامه باید بگوییم که اپل و گارمین دو رویکرد بسیار متفاوت برای ردیابی خواب دارند. ردیابی خواب هنوز برای پلتفرم اپل واچ نسبتاً جدید است و در مقایسه با بسیاری از ردیاب های خواب موجود در بازار، بسیار ابتدایی است. از سوی دیگر، ساعت ‌های گارمین از قوی ‌ترین و دقیق‌ ترین دستگاه ها برای ردیابی خواب به شمار می آیند. آنها مدت زمان خواب، اختلالات، خواب سبک، عمیق و REM کاربران را ردیابی می کنند و حتی بر اساس میزان خوب خوابیدن شما، یک نمره ارائه می کنند.

اپل واچ در مقابل گارمین: هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما کدام یک برای نیازهای شما مناسب است؟

همانطور که گفته شد، هر دو پلتفرم ضربان قلب را در حال استراحت و فعالیت ثبت می کنند. از نظر دقت سنسور ضربان قلب، اپل واچ‌ های اخیر یکی از دقیق ‌ترین سنسورهای ضربان قلب مبتنی بر مچ هستند که می‌ توانید بخرید. ساعت های اخیر مناسب تناسب اندام و سلامتی گارمین مانند نسل فعلی Forerunner و Fenix 7 نیز در ردیابی ضربان قلب بسیار عالی عمل می کنند. برخی از دستگاه‌ های گارمین ضربان قلب ریکاوری را نیز ارائه می‌ کنند که توانایی قلب را برای بازگشت به ضربان طبیعی پس از تمرین اندازه‌ گیری می‌ کند.

اپل واچ در مقابل گارمین: هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما کدام یک برای نیازهای شما مناسب است؟

هر دو ساعت اپل واچ و گارمین دارای ردیابی کامل GPS هستند. اکثر ساعت ‌های گارمین به GPS، GLONASS و Galileo مجهز هستند، در حالی که ساعت ‌های اخیر اپل از GPS، Galileo، GLONASS، QZSS و BeiDou پشتیبانی می‌کنند. از دیگر ویژگی هایی که دستگاه ‌های اپل و گارمین هر دو ارائه می دهند می توان به تشخیص سقوط از ارتفاع و ردیابی چرخه قاعدگی اشاره کرد.
در ادامه باید بگوییم که با اکثر ساعت ‌های گارمین، به ویژگی ‌های آموزشی اضافی مانند وضعیت و اثر تمرین، زمان بازیابی، وضعیت عملکرد، آستانه لاکتات و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. این ویژگی های تمرینی پیشرفته همان چیزی است که گارمین برای ورزشکاران جدی متمایز می کند.

اپل واچ در مقابل گارمین: هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما کدام یک برای نیازهای شما مناسب است؟

ویژگی های هوشمند اپل واچ در مقایسه با ساعت های هوشمند گارمین

اپل واچ ابتدا یک ساعت هوشمند است و در مرحله بعد یک دستگاه تناسب اندام. این دستگاه، برنامه های شخص اول و شخص ثالث را اجرا می کند. با کمک Google Maps این ساعت می توانید نقشه را پیدا کنید، از طریق پیام‌ ها با دوستانتان چت کنید، یا با Apple Music به پخش موسیقی بپردازید. همچنین می توانید از دستیار صوتی سیری استفاده کنید.

سیستم عامل گارمین یکی از بهترین پلتفرم ‌های مبتنی بر RTOS است که در ساعت ‌های هوشمند موجود است. این ساعت ‌های هوشمند برنامه‌ های شخص اول و شخص ثالث را اجرا می ‌کنند که می ‌توان آن‌ ها را از طریق یک برنامه جداگانه به نام Connect IQ دانلود کرد. اکثر ساعت ‌های گارمین از سرویس ‌های پخش موسیقی محبوب مانند Spotify پشتیبانی می‌ کنند. با توجه به محدودیت ‌های نرم‌ افزار RTOS، برنامه ‌های Garmin نسبت به اپل واچ ساده ‌تر و اساسی ‌تر هستند.

ویژگی های هوشمند اپل واچ در مقایسه با ساعت های هوشمند گارمین

از لحاظ فیس واچ، گارمین اپل را شکست می‌ دهد. اپل واچ فقط از واچ فیس های شخص اول یا آنهایی که توسط اپل ساخته شده است پشتیبانی می کند. از طرف دیگر، گارمین صدها صفحه ساعت شخص اول و شخص ثالث را در فروشگاه Connect IQ در دسترس قرار می دهد.

نکته مهم این است که نرم ‌افزار watchOS اپل ممکن است انیمیشن ‌های روان‌ تر و پشتیبانی بهتر از صفحه نمایش لمسی ارائه دهد، اما این هزینه دارد. اکثر ساعت های اپل تنها با یک بار شارژ می توانند یک یا دو روز دوام بیاورند. این در حالی است که ساعت های گارمین با برخورداری از خواص RTOS صرفه جویی در باتری، بسته به نوع نمایشگر و اندازه‌ شان، می ‌توانند از چهار روز تا دو هفته دوام بیاورند. حتی برخی از آنها شارژ خورشیدی دارند.

Apple Watch در مقابل ساعت های هوشمند Garmin: برنامه های همراه

برنامه ها و خدمات همراه بخش عمده ای از هر اکوسیستم تناسب اندام هستند. هنگام مقایسه برنامه ‌های همراه اپل و گارمین، انتخاب اینکه کدام یک در صدر قرار می ‌گیرد دشوار است. برنامه Apple Health برای اپل و Garmin Connect برای گارمین است. Garmin Connect بهترین برنامه برای معیارهای تمرین و تمرینات سفارشی است. این برنامه نمایش تقویم ماهانه و یافتن یک تمرین یا فعالیت خاص را بسیار آسان می کند. Apple Health نیز تمام داده‌ های سلامتی شما را در فهرستی با قابلیت پیمایش آسان نمایش می ‌دهد و آن را به برنامه بهتری برای مشاهده سریع داده ‌ها تبدیل می‌ کند.

منبع: androidauthority