گوشی Realme Q5x در چین رونمایی شد. این گوشی چهارمین عضو از گوشی موبایل های سری Q برند ریلمی است که در سال جاری به بازار عرضه می شود. پیش از این مدل، گوشی های Realme Q5i، Realme Q5 و Realme Q5 Pro از این سری به بازار عرضه شده بود. در ادامه می توانید تمام اطلاعات منتشر شده در رابطه با مشخصات فنی، امکانات و قیمت گوشی Q5x را مشاهده کنید.

امکانات و مشخصات فنی گوشی Realme Q5x

امکانات و مشخصات فنی گوشی Realme Q5x

از صفحه نمایش شروع می کنیم! گوشی Realme Q5x دارای صفحه نمایش 6.5 اینچ با پنل IPS LCD است که از رزولوشن HD+ (معادل با 720x1600 پیکسل) بهره می برد. همچنین صفحه نمایش این گوشی دارای نسبت تصویر 20:9 و میزان روشنایی 400 nits است. در این گوشی برند ریلمی خبری از punch-hole نیست و دوربین سلفی آن بر روی یک بریدگی به شکل قطره آب در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که صفحه نمایش گوشی Realme Q5x حدود 88.7 درصد از سطح پنل جلویی را پوشانده است. این گوشی 8.1 میلی متر ضخامت دارد و با وزن حدود 184 گرم روانه بازار شده است.

این گوشی موبایل مجهز به تراشه Dimensity 700 است که در واقع قلب تپنده گوشی Realme Q5x محسوب می شود. این تراشه به همراه حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت، مشخصات سخت افزاری اصلی این گوشی را شامل می شوند. نکته قابل توجه در این رابطه این است که امکان ارتقای ظرفیت حافظه ذخیره سازی این گوشی از طریق کارت حافظه جانبی میکرو SD وجود دارد. این گوشی به یک اسلات اختصاصی (مستقل از سیم کارت) برای کارت حافظه مجهز شده است. گوشی Q5x به سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0 مجهز است.

امکانات و مشخصات فنی گوشی Realme Q5x

دوربین جلوی گوشی Realme Q5x از رزولوشن 5 مگاپیکسل برخوردار است و عملکرد مناسبی برای ثبت سلفی از خود ارائه می دهد. بر روی ماژول دوربین پشت این گوشی نیز دو دوربین به همراه فلش LED دوگانه مشاهده می شود. باید به این نکته اشاره کنیم که دوربین های این گوشی را دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 0.3 مگاپیکسلی تشکیل می دهند.
انرژی مورد نیاز گوشی ریلمی Q5x از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داخلی آن تأمین می شود که امکان شارژ کردن آن با شارژ سریع 10 واتی نیز وجود دارد. از دیگر مشخصات و امکانات این گوشی می توان به مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در کناره بدنه، پشتیبانی هم زمان از دو سیم کارت، سازگاری با شبکه های ارتباطی 5G و 4G، بلوتوث 5.0، GPS، پورت شارژ USB-C و جک صدای 3.5 میلی متری اشاره کرد.

زمان عرضه و قیمت گوشی Realme Q5x

زمان عرضه و قیمت گوشی Realme Q5x

گوشی Realme Q5x 149 دلار قیمت گذاری شده است. توجه داشته باشید که این گوشی فقط در یک نسخه (4GB + 64GB) و در رنگ های آبی و مشکی عرضه می شود. این گوشی از تاریخ 23 ژوئن (2 تیر 1401) در چین در دسترس قرار گرفته است. هنوز اطلاعاتی در رابطه با در دسترس قرار گرفتن این گوشی در خارج از مرزهای چین منتشر نشده است.

منبع: gizmochina