شرکت چینی ZTE که در حوزه تولید گوشی های هوشمند فعال است، به تازگی از اولین گوشی های مجهز به تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 خود را با نام های Nubia RedMagic 7 و RedMagic 7 Pro رونمایی کرده است. اکنون این شرکت یک گوشی پرچم دار دیگر را معرفی کرده که در آن از تراشه 4 نانومتری کوالکوم استفاده شده است. این گوشی Nubia Z40 Pro نام دارد.

شرکت ZTE اولین گوشی اندرویدی سازگار با شارژ مغناطیسی در دنیا را معرفی کرد!

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، گوشی Z40 Pro برای استفاده گیمرها طراحی نشده است. این گوشی را می توان به عنوان رقیبی برای Galaxy S22+ سامسونگ دانست که در آن از دوربین های با مشخصات چشمگیر استفاده شده است! همچنین این گوشی از یک فناوری شارژ خلاقانه برخوردار است. از دیگر ویژگی های گوشی Nubia Z40 Pro می توان به مجهز بودن به صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن FHD+ اشاره کرد که رفرش ریت 144 هرتز را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که این گوشی از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 قدرت می گیرد و در آن از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است.

شرکت ZTE اولین گوشی اندرویدی سازگار با شارژ مغناطیسی در دنیا را معرفی کرد!

جدیدترین پرچم دار ZTE از ماژول دوربین قدرتمندی برخوردار است و دوربین اصلی آن به سنسور Sony IMX787 با رزولوشن 64 مگاپیکسل و یک لنز 35 میلی متری مجهز است. در کنار این سنسور 1/1.3 اینچی از یک لنز اولترا واید 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتوی پریسکوپی با رزولوشن 8 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 5 برابری بهره برده شده است. همچنین دوربین سلفی این گوشی از رزولوشن 16 مگاپیکسل برخوردار است و به صورت hole-punch طراحی شده است. این دوربین بهترین عملکرد را برای ویدئو کال ارائه می دهد.

شرکت ZTE اولین گوشی اندرویدی سازگار با شارژ مغناطیسی در دنیا را معرفی کرد!

گوشی Z40 Pro همچنین دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از فناوری فست شارژ 80 واتی از طریق کابل پشتیبانی می کند. البته نسخه محدود “Gravity Edition” به یک باتری کم حجم تر با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز است و با فناوری فست شارژ 66 واتی و شارژ وایرلس مغناطیسی با توان 15 وات سازگاری دارد. این گوشی اولین گوشی اندرویدی در دنیا است که با شارژ مغناطیسی عرضه شده است. در بخش نرم افزاری نیز باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی Nubia Z40 Pro با سیستم عامل MyOS 12 (توسعه یافته بر اساس اندروید 12) عرضه می شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Nubia Z40 Pro با قیمت ابتدایی 538 دلار در نسخه 8GB/128GB راهی بازارهای کشور چین می شود. در طرف مقابل، نسخه Gravity Edition این گوشی دارای قیمت ابتدایی 680 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید که در حال حاضر زمان دقیقی برای عرضه این گوشی به بازارهای جهانی عنوان نشده است. اما به احتمال زیاد زمانی طولانی برای عرضه شدن آن نباید منتظر بمانیم و ظرف چند هفته آینده شاهد عرضه شده آن در بازارهای جهانی خواهیم بود.

منبع: androidcentral