مدتی است که شایعات زیادی پیرامون عرضه چند مدل کروم بوک جدید از جانب لنوو به گوش می رسد. اخیراً این شرکت لپ تاپ ThinkPad C14 Chromebooks Enterprise را به بازار عرضه کرده که می توان آن را یکی از قدرتمند ترین کروم بوک های موجود در بازار دانست. دلیل این امر، استفاده از پردازنده های نسل 12 اینتل در این مدل است.

کروم بوک لنوو ThinkPad C14 هر آنچه را که از یک کروم بوک کامل انتظار دارید در اختیار شما می گذارد

در این مقاله قصد داریم تا به مشخصات کروم بوک ThinkPad C14 لنوو نگاهی بیندازیم. این دستگاه به صفحه نمایش 14 اینچی با رزولوشن فول اچ دی مجهز است. کاربران می توانند در صورت تمایل، نسخه مجهز به صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ را تهیه کنند. صفحه نمایش نسخه ابتدایی این کروم بوک از میزان روشنایی 250 nits بهره می برد؛ در حالیکه نسخه مجهز به صفحه نمایش لمسی دارای میزان روشنایی 300 nits است.

همان طور که اشاره شد، لنوو از پردازنده های vPro نسل 12 در این کروم بوک استفاده کرده است که این مدل را با سایر کروم بوک ها مانند ASUS Chromebook CX9 متفاوت کرده است. پردازنده های ‘vPro’ از لحاظ مسائل امنیتی ارتقا پیدا کرده اند و می توان آنها را برای استفاده ریموت مدیران IT گزینه مناسبی دانست.

کروم بوک لنوو ThinkPad C14 هر آنچه را که از یک کروم بوک کامل انتظار دارید در اختیار شما می گذارد

کروم بوک لنوو ThinkPad C14 به 16 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC و 256 گیگابایت حافظه اس اس دی مجهز است. همچنین لنوو در این لپ تاپ از باتری 57 وات ساعتی استفاده کرده که با فناوری “Rapid Charge” سازگار است. شما می توانید با استفاده از یک آداپتور AC با توان 65 وات، باتری این لپ تاپ را در کوتاهترین زمان شارژ کنید.

از دیگر عواملی که باعث شده تا این دستگاه به یکی از بهترین کروم بوک های بیزینس موجود در بازار تبدیل شود، مجهز بودن آن به وب کم فول اچ دی با شاتر اختصاصی جهت حفظ حریم شخصی است. همچنین این کروم بوک به یک اسلات قفل Kensington در سمت راست بدنه مجهز است و امکان اضافه کردن حسگر اثر انگشت به صورت آپشنال به آن وجود دارد. حسگر اثر انگشت این لپتاپ فضای مستقلی از بدنه را اشغال نمی کند و لنوو آن را بر روی دکمه پاور دستگاه قرار می دهد.

کروم بوک لنوو ThinkPad C14 هر آنچه را که از یک کروم بوک کامل انتظار دارید در اختیار شما می گذارد

در رابطه با پورت های ارتباطی، کروم بوک ThinkPad C14 به دو پورت USB-A، دو پورت USB Type-C، یک درگاه کارت حافظه میکرو SD، یک پورت HDMI و یک جک کومبوی 3.5 میلی متری مجهز است. ضمن اینکه این مدل به صورت پیش فرض از وای فای 6E پشتیبانی می کند و امکان سازگاری آن با قابلیت LTE به صورت آپشنال وجود دارد.

منبع: androidcentral