لنوو طی کنفرانس Consumer Ecology که در تاریخ 25 ماه May در چین برگزار شده، پروژکتور جدید خود با نام Xiaoxin 520 را معرفی کرده است. این پروژکتور هوشمند از بدنه ای باریک و سبک برخوردار است و در آن از چهار لامپ برای دستیابی به شدت روشنایی حداکثر 800 لومن استفاده شده است. لنوو این ویدئو پروژکتور جدید را با برچسب 405 دلاری قیمت گذاری کرده و در حال حاضر آن را برای پیش خرید کاربران چینی در دسترس قرار داده است.

لنوو ویدئو پروژکتور هوشمند و قابل حمل Xiaoxin 520 را برای استفاده جوانان ارائه می دهد

ویدئو پروژکتور لنوو Xiaoxin 520 یک دستگاه جمع و جور است و برای جلب توجه قشر جوان جامعه و رفع نیازهای آنها طراحی شده است. لنوو سعی کرده در طراحی این پروژکتور المان های مورد پسند جوانان را به کار ببرد و از زبان طراحی مدرن تر و به روزتری نسبت به مدل های هم رده استفاده کند. از همین جهت لنوو در توصیف پروژکتور جدید خود از عبارت «تلفیقی از زیبایی و عملکرد عالی» استفاده کرده است.

این ویدیو پروژکتور لنوو به صورت مربعی شکل طراحی شده و گوشی های آن حالت گرد و منحنی دارند. جالب اینجاست که این دستگاه تنها 4.8 سانتی متر ضخامت دارد. وزن سبک و بدنه باریک این ویدئو پروژکتور به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند آن را به سادگی با قرار دادن در کوله پشتی یا کیف دستی با خود حمل کنند.

لنوو ویدئو پروژکتور هوشمند و قابل حمل Xiaoxin 520 را برای استفاده جوانان ارائه می دهد

در رابطه با ارتقای شدت روشنایی، که یک موضوع مهم برای پروژکتورها به شمار می آید، این دستگاه به ساختار جالبی مجهز شده است. پروژکتور لنوو Xiaoxin 520 به 4 لامپ سه رنگ از ترکیب RGB+BP مجهز است و توانایی نمایش تصاویر با شدت روشنایی حداکثر 800 لومن را دارد. در نگاه اول ممکن است این میزان روشنایی چندان قابل توجه به نظر نرسد. اما فراموش نکنید که پروژکتور لنوو شیائوشین 520 برای مصارف شخصی و خانگی طراحی شده است و کارایی اصلی آن نمایش فیلم های سینمایی است. از آنجایی که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که در هنگام تماشای فیلم در سایز بزرگ چراغ های اتاق را خاموش کنند و به تجربه ای مشابه با فیلم دیدن در سینما دست یابند، این میزان روشنایی چندان هم غیر کاربردی نخواهد بود! همچنین فراموش نکنید که اکثر ویدئو پروژکتورهای قابل حمل و جیبی موجود در بازار از شدت روشنایی در همین حدود برخوردارند. به طور کلی با توجه به اینکه این پروژکتورها ابعاد کوچک و وزن سبکی دارند، امکان استفاده از لامپ های بزرگ و پر نور هالوژن و متال هالید در آنها وجود ندارد.

همچنین کاربران می توانند با استفاده از این ویدئو پروژکتور به تصاویری با سایز حداکثر 120 اینچ دست پیدا کنند. لنوو ادعا کرده است که طول عمر این دستگاه برابر با 10 سال است! (که البته ما در صحت داشتن این ادعا کمی شک داریم!).

باید به این نکته هم اشاره کنیم که پروژکتور لنوو Xiaoxin 520 تصاویری با رزولوشن 1080p را به ارمغان می آورد و توانایی دیکود کردن سیگنال های ورودی 8K را هم دارد. توانایی نمایش تصاویر 8K یکی از ویژگی های جذاب این ویدئو پروژکتور است؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای دستیابی به رزولوشن 8K، دستگاه منبع پخش شما هم باید از آن پشتیبانی کند. در حال حاضر تعداد دستگاه های سازگار با این رزولوشن چندان زیاد نیست و به همین دلیل کارشناسان معتقدند که سطح توانایی های اصلی پروژکتور شیائوشین 520 را در سال های آینده سنجید. با این حال همان طور که اشاره شد، این ویدئو پروژکتور توانایی نمایش تصاویر 1080p را دارد و می توان با آن فیلم های فول اچ دی را با بالاترین کیفیت تماشا کرد. این ویدئو پروژکتور محدوده رنگ غنی 120% sRGB را پوشش می دهد و رنگ هایی طبیعی را به نمایش می گذارد. پروژکتور Xiaoxin 520 به نسل دوم فناوری Lenovo EEP در زمینه ارتقای هوشمند کیفیت تصویر مجهز است و این قابلیت را دارد تا کیفیت نمایش رنگ ها را به صورت اتوماتیک ارتقا دهد. این دستگاه ابتدا سطح پیکسل های تصاویر اورجینال را آنالیز می کند و سپس متناسب با نتایج این تحلیل، بهترین کیفیت رنگ را به ارمغان می آورد.

لنوو ویدئو پروژکتور هوشمند و قابل حمل Xiaoxin 520 را برای استفاده جوانان ارائه می دهد

در رابطه با سیستم صوتی ویدئو پروژکتور Xiaoxin 520، لنوو با شرکت دانمارکی Vifa همکاری داشته است. این دستگاه از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می کند و صدایی باورپذیر را ارائه می دهد. دیگر ویژگی های کلیدی این پروژکتور را قابلیت تصحیح خودکار زاویه تصویر (Keystone Correction)، فوکوس هوشمند و سیستم هوشمند اجتناب از مانع تشکیل می دهند. این ویژگی ها نصب و راه اندازی پروژکتور لنوو شیائوشین 520 را آسان تر کرده است. همان طور که اشاره شد، قیمت ویدئو پروژکتور لنوو Xiaoxin 520 حدود 405 دلار اعلام شده است و این دستگاه هم اکنون در بازارهای کشور چین توزیع شده است. هنوز مشخص نیست که لنوو برنامه ای برای عرضه این دستگاه به بازارهای جهانی دارد یا خیر.

منبع: gizmochina