در ماه ژانویه سال 2022 بود که شرکت iQOO دو گوشی پرچم دار جدید خود را با نام های iQOO 9 و iQOO 9 Pro راهی بازارهای کشور چین کرد. دو ماه پس از این موضوع، این شرکت نسخه های جهانی این گوشی ها را نیز معرفی کرده است.

گوشی iQOO 9 با دوربین گیمبال و شارژ 120 واتی، رقیبی جدی برای گلکسی S22 خواهد بود

علاوه بر نسخه های یاد شده، این شرکت مدل iQOO 9 SE را نیز به صورت جهانی عرضه می کند که نسخه ارزان تر و اقتصادی تر این سری به شمار می آید. همچنین این شرکت قصد دارد تا با همکاری شرکت BMW W Motorsport، یک نسخه Legend Edition از گوشی های iQOO 9 و 9 Pro را نیز عرضه کند. این نسخه زبان طراحی مشابهی با نسخه های اصلی دارد و بر روی پنل پشتی آن از نوارهای سه رنگ مشهور مسابقات رالی استفاده شده است.

گوشی iQOO 9 Pro به یک صفحه نمایش 6.78 اینچی FHD+ از نوع AMOLED مجهز است که از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد و ادعا شده که از میزان روشنایی 1500 nits برخوردار است. در این گوشی از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 8 Gen 1 استفاده شده که سامسونگ نیز از آن در گوشی های گلکسی S22 بهره برده است. همچنین در این گوشی از حافظه رم با ظرفیت 12 گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 استفاده شده است.

گوشی iQOO 9 با دوربین گیمبال و شارژ 120 واتی، رقیبی جدی برای گلکسی S22 خواهد بود

این گوشی به سیستم دوربین سه گانه مجهز است که سنسور اصلی آن Samsung GN5 با رزولوشن 50 مگاپیکسل است و در آن از تکنولوژی تثبیت Gimbal استفاده شده است. این تکنولوژی را شرکت Vivo در بهترین گوشی های اندرویدی خود مورد استفاده قرار داده است. در کنار این دوربین گیمبال، یک دوربین 50 مگاپیکسلی 150 درجه ای از نوع fisheye و یک لنز تله فوتو/ پرتره 16 مگاپیکسلی به کار رفته است که امکان عکاسی حرفه ای را فراهم می آورند.

یکی از بزرگترین نقاط قوت گوشی های iQOO 9 و 9 Pro پشتیبانی از فناوری فست شارژ 120 وات است. iQOO ادعا کرده است که باتری 4700 میلی آمپر ساعتی گوشی 9 Pro تنها در عرض 20 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. همچنین باتری 4350 میلی آمپر ساعتی گوشی iQOO 9 تنها به 18 دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. ضمن اینکه هر دوی این گوشی ها از شارژ وایرلس 50 واتی پشتیبانی می کنند.

گوشی iQOO 9 با دوربین گیمبال و شارژ 120 واتی، رقیبی جدی برای گلکسی S22 خواهد بود

در رابطه با گوشی iQOO 9 SE نیز به طور خلاصه باید بگوییم که در آن از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 888 و دوربین سه گانه استفاده شده است. دوربین های این گوشی شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، لنز اولترا واید 13 مگاپیکسل و لنز مونوکروم 2 مگاپیکسل می شود. همچنین این گوشی به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز است و از فست شارژ 66 واتی پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است که گوشی های سری iQOO 9 در تاریخ 2 مارچ 2022 راهی بازارهای کشور هند می شوند و پیش بینی می شود به زودی در بازارهای جهانی نیز در دسترس قرار گیرند.

بررسی و قیمت روز گوشی موبایل اندروید سامسونگ

منبع: androidcentral