برند گیگابایت مانیتور گیمینگ جدید S55U را معرفی کرده که به یک پنل فوق العاده بزرگ 54.6 اینچی مجهز است و در آن از آخرین تکنولوژی های مربوط به نمایشگرها استفاده شده است. از جمله ویژگی های این مانیتور می توان به رزولوشن 4K، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و مجهز بودن به پورت HDMI 2.1 اشاره کرد. با توجه به ابعاد و مشخصات فنی این مانیتور، این سؤال در ذهن شکل می گیرد که چرا گیگابایت این دستگاه را تحت عنوان یک «مانیتور گیمینگ» معرفی کرده، در حالیکه این مانیتور برای مصارف سرگرمی خانگی و تماشای فیلم بسیار مناسب تر است؟! به هر حال رویکرد گیگابایت به این صورت بوده است!

مانیتور گیمینگ غول پیکر S55U برند گیگابایت با سایز 54.6 اینچ و پنل 120 هرتزی 4K معرفی شد

یک مانیتور گیمینگ 54.6 اینچ! کمی ابعاد این مانیتور برای انجام بازی بزرگ به نظر می رسد؛ مگر اینکه آن را در یک اتاق بزرگ قرار دهید و بتوانید از آن فاصله بگیرید! در هر صورت «گیمینگ» بودن این مانیتور به نظر به دلیل مصارف تبلیغاتی از جانب گیگابایت مطرح شده است.

به هر حال، همان طور که اشاره شد، مانیتور Gigabyte S55U از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بهره می برد و دارای زمان پاسخ دهی 2 میلی ثانیه است. پورت های این مانیتور نیز شامل دو پورت HDMI 2.1، دو پورت HDMI 2.0، سه پورت USB 3.2 Gen 1، یک پورت USB 2.0، یک جک هدفون و یک پورت اترنت می شود. همچنین این مانیتور از وای فای 802.11ac و بلوتوث برخوردار است. مجهز بودن به اسپیکرهای 10 واتی با قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی اتموس و DTS HD از دیگر ویژگی های این مانیتور جدید گیگابایت است. به این ترتیب برای اتصال مانیتور گیگابایت S55U به جدیدترین نسل کنسول های بازی مشکلی نخواهد داشت و می توانید سیگنال های تصویری را با کمترین زمان بازی از این دستگاه ها به این مانیتور انتقال دهید.

مانیتور گیمینگ غول پیکر S55U برند گیگابایت با سایز 54.6 اینچ و پنل 120 هرتزی 4K معرفی شد

این مانیتور گیمینگ با رزولوشن 4k جدید از پنل VA با ابعاد قابل استفاده 1209.6x680.4 میلی متر استفاده کرده که روشنایی آن به 1500 nits هم می رسد. این مانیتور دارای حداکثر و حداقل توان مصرفی 83 وات و 0.5 وات (در حالت idle) است. لازم به ذکر است که این مانیتور 25.3 کیلوگرم وزن دارد و به صورت رومیزی قابل استفاده است.

مانیتور گیمینگ غول پیکر S55U برند گیگابایت با سایز 54.6 اینچ و پنل 120 هرتزی 4K معرفی شد

دلیل اینکه مانیتور گیگابایت S55U را برای مصارف سرگرمی خانگی مناسب تر می دانیم این است که این مانیتور به سیستم عامل Android TV مجهز است و از سرویس های استریم ویدئو مانند نتفلیکس، یوتیوب و کروم کست پشتیبانی می کند! به این ترتیب علاوه بر بازی، می توانید این مانیتور را به عنوان یک تلویزیون هوشمند بزرگ و با کیفیت نیز مورد استفاده قرار دهید و از آن برای تماشای فیلم و سریال بهره ببرید.

مانیتور گیمینگ غول پیکر S55U برند گیگابایت با سایز 54.6 اینچ و پنل 120 هرتزی 4K معرفی شد

گیگابایت هنوز در رابطه با قیمت و زمان عرضه این مانیتور اطلاعاتی را ارائه نداده است. پیش بینی می شود اطلاعات تکمیلی در این رابطه ظرف چند هفته آینده اعلام شود. شما می توانید این اخبار و دیگر خبرهای مربوط به دنیای تکنولوژی را بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: wccftech