همانطور که می دانید، مادربرد یا برد اصلی کار کنترل پردازشگر مرکزی و ایجاد ارتباط بین آن و دیگر قطعات می باشد. در واقع بر روی مادربردها بخش های گوناگونی مانند رم، پردازنده مرکزی و ... قرار می گیرند و در مجموع بیانگر انعطاف سیستم در زمینه ارتقا می باشند. یکی از مادربردهای با کیفیت موجود در بازار مادربورد گیگابایت B365M HD3 است که به راحتی می تواند انواع سیستم های گیمینگ و اداری را راه اندازی کند. در واقع این مادربرد ایسوس از پردازنده های نسل هشتم و نهم اینتل با سوکت LGA 1151 و تراشه B365 Express پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از پهنای باند پر سرعت و دو اسلات رم

مادربرد گیگابایت B365M HD3 قابلیت تخصیص پهنای باند خودکار دارد تا همواره بالاترین اولویت را در بازی یا برنامه های مورد نظر داشته باشد. با این حال می تواند جامع ترین ویژگی ها و سریع ترین و روان ترین تجربه اینترنت را در اختیار کاربران قرار دهد. گفتنی است که این مادر برد مجهز به کانکتور M.2 است و بر ارائه فناوری به علاقه مندانی که می خواهند پتانسیل سیستم خود را به حداکثر برسانند، متمرکز شده است. ضمن این که مادربرد گیگابایت B365M HD3 از 6 رابط ساتا 3.0 با پهنای باند 6 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. در رابطه با کارت صدا این مادربرد باید بگوییم که از قابلیت ارائه صدای 2، 4، 5.1 و 7.1 کاناله پشتیبنی می کند و با ارائه کیفت صدای HD قادر است انتظارات شما را برآورده کند.

مادربرد گیگابایت B365M HD3 بهترین کیفیت را در انتقال داده و صدا ارائه می دهد

در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که مادربرد حرفه ای گیگابایت B365M HD3 شامل دو اسلات رم است که از حافظه های DDR4 DIMM و معماری حافظه دو کاناله پشتیبانی می کند. این مادر برد، با قابلیت XMP اینتل سازگار است و به طور خودکار فرکانس حافظه رم را نسبت به حالت استاندارد افزایش می دهد. توجه داشته باشید که بر روی این مادربرد، می توانید از حافظه های رم با فرکانس های 2133، 2400 و 2666 مگاهرتز استفاده کنید که در صورت استفاده از رم با فرکانس 2666 مگاهرتز در کنار سازگاری با XMP، باید پردازنده های Core i9/i7/i5 را بر روی سیستم خود به کار برید.

مادربرد گیگابایت B365M HD3 با پردازنده های گرافیکی Intel HD سازگار است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به کارت گرافیک مجزا، به طور همزمان از سه مانیتور خروجی تصویر بگیرید. ضمن این که این مادر برد گیگابایت به چهار اسلات PCI Express نیز مجهز است که با کمک آن ها می توانید سیستم خود را توسعه داده یا برای نصب کارت گرافیک استفاده کنید.

مادربرد گیگابایت B365M HD3 بهترین کیفیت را در انتقال داده و صدا ارائه می دهد

تنوع در تعداد پورت ها و انتقال بی نظیر داده ها

در پایان باید اشاره کنیم که مادربرد گیگابایت B365M HD3 از تعداد پورت های زیادی بهره می برد. در واقع این مادربرد حرفه ای از یک پورت D-sub، یک پورت کومبوی PS/2، یک پورت HDMI، یک پورت DVI-D، یک پورت RJ45، دو پورت USB 2.0/1.1، چهار پورت USB 3.1 Gen 1 و سه جک صدا بهره می برد و قادر است انتقال ویدئو و صدای دیجیتالی غیرفشرده را به صورت عالی انجام دهد و شفاف‌ ترین رندر محتوای دیجیتال را تا وضوح 1080P و بدون افت کیفیت تضمین کند.

مادربرد گیگابایت B365M HD3 بهترین کیفیت را در انتقال داده و صدا ارائه می دهد

در مجموع، مادربرد گیگابایت B365M HD3 یکی از مادربرد های مقرون به صرفه در بازار است که به شما امکان می دهد لذت سرعت بالا در اینترنت، انتقال داده با کیفیت بالا و صدای مطلوبی را دریافت کنید.

منبع: lambda-tek