رفتار اپل در سال های اخیر به این صورت بوده که مدل های جدید گوشی های آیفون خود را معمولاً در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) و مشخصاً در هفته اول یا دوم این ماه معرفی می کند. به تازگی یک افشاگر توئیتری اعلام کرده است که تاریخ دقیق معرفی رسمی از گوشی های سری آیفون 14 اپل را می داند! مطابق با ادعای این شخص، این گوشی ها در تاریخ 13 سپتامبر 2022 (22 شهریور 1401) به صورت رسمی از جانب اپل رونمایی خواهند شد.

تاریخ معرفی رسمی از گوشی های سری آیفون 14 اپل فاش شد!

آیفون 14 در تاریخ 22 شهریور به صورت رسمی معرفی می شود

با تجزیه و تحلیل رفتار اپل در سال های اخیر، می توان به این نتیجه رسید که این شرکت معمولاً در اولین یا دومین سه شنبه از ماه سپتامبر گوشی های آیفون جدید خود را معرفی می کند. به این ترتیب برای معرفی از آیفون 14، دو تاریخ محتمل تر به نظر می رسد: 5 یا 6 سپتامبر. اما امسال در برخی از ایالت های آمریکا، اولین سه شنبه ماه سپتامبر یک روز پس از روز کارگر است و به همین دلیل افشاگر توئیتری مدعی شده که اپل تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) را برای این منظور انتخاب کرده است.

افراد می توانند از اولین جمعه پس از معرفی رسمی، آیفون 14 را پیش خرید کنند و اپل از تاریخ 23 سپتامبر (1 مهر 1401) گوشی های خریداری شده را به کاربران تحویل می دهد. انتظار می رود که چهار مدل گوشی در سری آیفون 14 عرضه شود. در این سری خبری از آیفون مینی با سایز 5.4 اینچ نیست و این گوشی با مدل آیفون 14 پلاس (یا آیفون 14 مکس) با سایز 6.7 اینچ جایگزین می شود. سه مدل دیگر نیز شامل آیفون 14 (با سایز 6.1 اینچ)، آیفون 14 پرو (با سایز 6.1 اینچ) و آیفون 14 پرو مکس (با سایز 6.7 اینچ) می شود.

البته توجه داشته باشید که تاریخ های اعلام شده همگی تخمینی هستند و ممکن است به دلیل مشکلات احتمالی در زنجیره تأمین تغییر کنند. با این وجود چیزی که مشخص است دیگر چیزی تا رونمایی رسمی از جدیدترین پرچم داران اپل باقی نمانده است.

تاریخ معرفی رسمی از گوشی های سری آیفون 14 اپل فاش شد!

امسال اپل میان مدل های Pro و معمولی آیفون های خود تفاوت های بیشتری نسبت به قبل قائل شده است. بنابراین احتمالاً این مدل ها با یکدیگر تفاوت قیمت زیادی خواهند شد! به طور کلی طراحی آیفون به گونه ای است که با یک نگاه به آن می توانید متوجه شوید که کدام نسخه ارزان تر و کدام نسخه گران تر است. تا پیش از این، آیفون هایی که دو دوربین داشتند مدل بدون Pro و آیفون هایی که سه دوربین داشتند مدل Pro با یک لنز تلسکوپی بودند.

این روش مستلزم این بود که پنل پشتی گوشی را ببینید. اما امسال شما می توانید تفاوت بین این مدل ها را از پنل جلویی گوشی متوجه شوید! تفاوت مدل های Pro با مدل های معمولی در طراحی ناچ بالای صفحه نمایش آنها است. آیفونی که ناچ آن از طراحی قدیمی و آشنای اپل برخوردار است، آیفون بدون پرو است و آیفونی که از ناچ دو تیکه بهره می برد، آیفون Pro است! البته این دو نسخه یک تفاوت عمده دیگر نیز با یکدیگر دارند که نمی توان آن را از ظاهر این گوشی ها متوجه شد!

نسخه های ارزان تر آیفون 14 (بدون پسوند پرو)، به جدیدترین چیپ سری A اپل مجهز نخواهند بود! این یکی از دلایلی است که احتمال تفاوت قیمت زیاد بین نسخه های معمولی و پرو را بالاتر برده است. به این ترتیب افرادی که گوشی های iPhone 14 و iPhone 14 Plus را بخرند، از قدرت تراشه A16 Bionic بی نصیب خواهند ماند! چرا که اپل در این گوشی ها از تراشه A15 Bionic استفاده می کند.

بحث های زیادی در این رابطه شکل گرفته است. کارشناسان معتقدند افرادی که مدل های ارزان تر آیفون را می خرند، علاقه کمتری به چنین مسائلی دارند و حتی شاید نام تراشه A16 Bionic اصلاً به گوششان هم نخورده است! این دسته از کاربران نیازی به اجرای اپلیکیشن های اختصاصی و سنگین ندارند و بیشتر آیفون را برای مصارف روزمره می خرند. در طرف مقابل کسانی که از قدرت تراشه A16 Bionic اپل آگاهند، حاضرند پول بیشتری را نیز برای خرید مدل های Pro هزینه کنند و یک مدل «حرفه ای» را بخرند.

تاریخ معرفی رسمی از گوشی های سری آیفون 14 اپل فاش شد!

باید به این نکات هم اشاره کنیم که مدل های Pro جدید اپل از صفحه نمایش ProMotion برخوردارند و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کنند. همچنین حاشیه اطراف صفحه نمایش نسخه iPhone 14 Pro Max بیست درصد کمتر شده است. به ذکر است که شما میتوانید مقاله ای درباره صفحه نمایش آیفون 14 در وب سایت ایده برتر مشاهده کنید. گوشی های آیفون 14 پرو از حافظه رم سریع تر LPDDR5 نیز پشتیبانی می کنند. این در حالی است که در نسخه های ارزان تر آیفون 14 از رم LPDDR4 استفاده شده است.

به هر حال طرفداران اپل باید تا 22 شهریور منتظر بمانند تا از گوشی های سری آیفون 14 به صورت رسمی رونمایی شود. در آن زمان می توان در رابطه با مشخصات فنی این گوشی ها و تفاوت نسخه های آنها با یکدیگر مستند تر و دقیق تر صحبت کرد!

منبع: phonearena