شرکت LG Display یک تلویزیون غول پیکر جدید با پنل 97 اینچی معرفی کرده که از ویژگی های جالبی بهره می برد! این تلویزیون که OLED EX TV نام دارد بدون اینکه به اسپیکر داخلی مجهز باشد، می تواند صدای 5.1 کاناله تولید کند!

تلویزیون 97 اینچ OLED EX ال جی بدون اینکه به اسپیکر مجهز باشد می تواند صدای 5.1 کاناله تولید کند!

در این تلویزیون از تکنولوژی CSO ال جی استفاده شده که مخفف عبارت Cinematic Sound OLED است. ال جی پیش از این از فناوری CSO در پنل های 48 اینچی OLED قابل انعطاف خود استفاده کرده بود. این فناوری از یک لایه محرک نازک که در پشت پنل تعبیه شده استفاده می کند و باعث لرزاندن صفحه نمایش می شود. در نتیجه صدا به صورت مستقیم و بدون نیاز به اسپیکرهای داخلی، توسط پنل OLED تولید می شود. ال جی ادعا کرده است که صدای 5.1 کاناله تولید شده توسط تلویزیون 97 اینچ OLED EX «سطح غوطه وری سینمایی» را به ارمغان می آورد که البته ادعای جسورانه ای است! چرا که در این تلویزیون تمامی صدا از خود پنل نمایش به محیط اطراف انتشار پیدا می کند و دیگر خبری از اسپیکرهای صدای محیطی در آن نیست.

در حال حاضر نمی توان کیفیت صدای تولید شده با فناوری CSO را در تلویزیون 97 اینچ OLED EX تضمین کرد. اما بد نیست بدانید که ال جی قبلاً از این فناوری در گوشی هوشمند LG G8 نیز که در سال 2019 به بازار آمده بودند، استفاده کرده است. با بررسی این گوشی می توان گفت که کیفیت و قدرت صدای آن ضعیف است. به هر حال ممکن است ال جی در این مدت این فناوری را ارتقا داده باشد و این تلویزیون صدای با کیفیتی را ارائه دهد!

تلویزیون 97 اینچ OLED EX ال جی بدون اینکه به اسپیکر مجهز باشد می تواند صدای 5.1 کاناله تولید کند!

تلویزیون سونی براویا AG9 نیز یکی دیگر از تلویزیون های OLED موجود در بازار است که از تکنولوژی مشابه «پنل لرزشی» بهره می برد. جالب است بدانید که وب سایت Expert Reviews این مدل را «یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار از لحاظ کیفیت صدا» دانسته است! البته صدای ارائه شده توسط این تلویزیون دقیقاً مشابه «سطح غوطه وری سینمایی» نیست، اما با این وجود می تواند یک تبلیغ خوب برای این تلویزیون LG باشد!

پنل 97 اینچ LG از همان تکنولوژی OLED EX بهره می برد که در اکثر تلویزیون های محبوب OLED ال جی و برندهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی به نمایش دقیق تر و شفاف تر تصاویر منجر می شود. ال جی عنوان کرده است که این دستگاه بزرگترین تلویزیون اولدی است که تا به حال ساخته شده است. با این وجود در ژانویه 2022 نیز یک تلویزیون 97 اینچ اولد توسط LG Electronics عرضه شده بود که البته فاقد ویژگی تولید صدای لرزشی بوده است.

تلویزیون 97 اینچ OLED EX ال جی بدون اینکه به اسپیکر مجهز باشد می تواند صدای 5.1 کاناله تولید کند!

قیمت تلویزیون 97 اینچ OLED ال جی الکترونیکز حدود 25000 دلار عنوان شده است. از همین جهت می توان انتظار داشت که تلویزیون LG Display هم قیمتی در همین حدود داشته باشد. البته ممکن است به دلیل مجهز بودن به فناوری CSO، قیمت این تلویزیون کمی بالاتر از این مقدار باشد.

منبع: theverge