تراشه کوالکوم Snapdragon 7 Gen 1 به بازار عرضه شده است. این تراشه عضو جدید سری اسنپ دراگون 7 به حساب می آید و برای استفاده در دستگاه های میان رده طراحی شده است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این تراشه، اولین چیپست میان رده کوالکوم است که در سال 2022 از آن رونمایی کرده است.

کوالکوم تراشه Snapdragon 7 Gen 1 را با ارتقای عملکرد چشمگیر راهی بازار کرده است

در تراشه Snapdragon 7 Gen 1 از بسیاری از قابلیت ها برای اولین بار استفاده شده است. کوالکوم تصدیق کرده است که گوشی های هوشمند شیائومی، OPPO و Honor که تا پایان سال 2022 راهی بازار خواهند شد، از این تراشه قدرت خواهند گرفت. این طور که کارشناسان پیش بینی می کنند، گوشی OPPO Reno8 Pro اولین دستگاهی خواهد بود که در آن از این تراشه جدید کوالکوم استفاده خواهد شد.

ویژگی ها و مشخصات فنی تراشه کوالکوم Snapdragon 7 Gen 1

چیپ اسنپ دراگون 7 Gen 1 بر مبنای فرآیند 4 نانومتری تولید شده است. این چیپ به پردازنده هشت هسته ای، متشکل از چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 مجهز است. همچنین در آن از پردازنده گرافیکی Adreno 662 استفاده شده که نسبت به نسل قبلی آن، تا 20 درصد سریع تر عمل می کند. این تراشه جدید اسنپ دراگون به مودم X62 5G هم مجهز است و از سرعت دانلود 4.4 گیگابیت در ثانیه و ارتباط دو بانده 5G پشتیبانی می کند. از دیگر مشخصات تراشه Snapdragon 7 Gen 1 باید به پشتیبانی آن از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد. ضمن اینکه این تراشه کوالکوم با فناوری های Snapdragon Sound و aptX سازگار است.

ویژگی ها و مشخصات فنی تراشه کوالکوم Snapdragon 7 Gen 1

تراشه اسنپ دراگون 7 Gen 1 توانایی پشتیبانی از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 را دارد. همچنین می تواند از صفحه نمایش های FHD+ با نرخ تازه سازی 144 هرتز و QHD+ با نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی کند. در زمینه عکاسی، این تراشه قابلیت پشتیبانی از سنسورهای 200 مگاپیکسل، سنسورهای 64+20 مگاپیکسل و سه سنسور 25 مگاپیکسل را دارد و از عمق رنگ 14 بیت بهره می برد. به طوری که دستگاه مجهز به این تراشه توانایی ثبت ویدئوی 720p با نرخ 480 fps و ویدئوی 4K HDR با نرخ 30 fps را دارد. لازم به ذکر است که این تراشه از فناوری های HDR10+، HDR10 و فرمت HLG هم پشتیبانی می کند. از این جهت می توان کیفیت عملکرد آن در حوزه نمایش عکس و ویدئو را کاملاً ایده آل ارزیابی کرد.

کوالکوم تراشه Snapdragon 7 Gen 1 را با ارتقای عملکرد چشمگیر راهی بازار کرده است

تراشه Snapdragon 7 Gen 1 از لحاظ امنیتی هم بهینه سازی شده و برای استفاده از کیف پول های الکترونیک کاملاً ایمن است. ضمن اینکه با GPS و دیگر ردیاب های ماهواره ای سازگار است. در مجموع پیش بینی می شود که این تراشه در آینده ای نزدیک در بسیاری از گوشی های میان رده مورد استفاده قرار گیرد و تحولی در گوشی های مجهز به فناوری 5G ایجاد کند. به خصوص بهبود کیفیت عملکرد آن در زمینه اجرای پردازش های گرافیکی و تکنولوژی های مربوط به هوش مصنوعی می تواند باعث استقبال بیشتر تولید کنندگان گوشی های هوشمند از این تراشه شود.

منبع: gizmochina