مدیاتک به تازگی یک سری از تراشه های جدید را برای اهداف مختلف راهی بازار کرده است. یکی از این تراشه ها Pentonic 1000 نام دارد که برای استفاده در تلویزیون های هوشمند طراحی شده است. این تراشه از رزولوشن های بالا (Ultra High Definition) و رفرش ریت های عالی پشتیبانی می کند و امکان استفاده از آن در تلویزیون های هوشمند رده بالا و پرچم دار وجود دارد.

مدیاتک تراشه Pentonic 1000 را با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K 120Hz برای استفاده در تلویزیون های هوشمند معرفی کرد

برای کسانی که اطلاع ندارند باید بگوییم که مدیاتک یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه برای استفاده در تلویزیون های هوشمند در دنیا است. این شرکت که هر ساله تراشه قدرتمند بسیاری را تولید می کند چند وقت پیش از تراشه مدیاتک Pentonic 700 برای استفاده در تلویزیون های هوشمند 4K رونمایی کرد. اما این شرکت اکنون قصد دارد تا یک تراشه جدیدتر را با نام Pentonic 1000 عرضه کند. این تراشه جزء مدل های بالا رده و پرچم دار به حساب می آید و از یک سری امکانات کاربردی مانند پشتیبانی از رزولوشن های بالا بهره می برد. به عنوان مثال این تراشه از وضوح تصویر 4K و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این تراشه با وای فای 6 و 6E سازگاری دارد و از تکنولوژی MEMC برای نمایش روان تر ویدئو بهره می برد. از دیگر ویژگی های این تراشه می توان به فناوری دالبی ویژن IQ و 8 ویوی هوشمند برخوردار است. این ویژگی ها به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند به طور هم زمان از یک یا چند منبع استریم کنند یا به تماشای تصویر بپردازند.

مدیاتک تراشه Pentonic 1000 را با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K 120Hz برای استفاده در تلویزیون های هوشمند معرفی کرد

این طور که مدیاتک به طور رسمی اعلام کرده، تراشه Pentonic 1000 به یک پردازنده چند هسته ای به همراه یک پردازنده گرافیکی دو هسته ای مجهز است. همچنین در این تراشه از یک APU و موتور دکودینگ ویدئو استفاده شده است. تلویزیون های مجهز به این تراشه قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر متغیر (VRR) را دارند و توانایی دستیابی به نرخ 144 هرتز با رزولوشن 4K را دارند. این مشخصات در هنگام گیمینگ کارایی بالایی خواهند داشت. البته دقت نمایید که این تراشه به صورت پیش فرض از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. تراشه مدیاتک Pentonic 1000 از فرمت های AV1، HEVC، VP9 و حتی VVC یا H.266 در هنگام پلی بک پشتیبانی می کند و تقریباً هر نوع محتوای تصویری با آن قابل پخش است!

مدیاتک تراشه Pentonic 1000 را با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K 120Hz برای استفاده در تلویزیون های هوشمند معرفی کرد

به گفته الکس چن، یکی از اعضای رده بالای واحد بیزینس TV مدیاتک، این شرکت تراشه Pentonic 1000 را به طور اختصاصی برای استفاده در تلویزیون های هوشمند امروزی شامل استریم 4K، گیمینگ از سرویس های ابری، ویدئو کنفرانس و تماشای فیلم و سریال طراحی کرده است. این تراشه از محتوای 4K HDR پشتیبانی می کند و مشخصات آن شامل نرخ نوسازی 120 هرتز، تکنولوژی MEMC، بهره بردن از قابلیت های هوش مصنوعی، شبکه بی سیم وای فای 6 و 6E و پشتیبانی از کدک های منحصر به فرد مانند VVC می شود. به این ترتیب تراشه مدیاتک Pentonic 1000 بهترین تجربه از تماشای محتوای 4K را برای کاربران به ارمغان می آورد و در تلویزیون های رده بالا و پرچم دار قابل استفاده خواهد بود.

منبع: gizmochina