سونی اسپیکرهای بلوتوثی X Series را برای عرضه به بازارهای کشور چین معرفی کرده است. آخرین سری از اسپیکرهای وایرلس سونی شامل مدل های SRS-XE200، SRS-XE300 و SRS-XG300 می شوند. این اسپیکرها متناسب با مدل هایشان، از طول عمر باتری بین 16 تا 25 ساعت برخوردار هستند. در ادامه به مشخصات در دسترس قرار گرفته از این اسپیکرهای بلوتوثی نگاهی انداخته ایم. با ما همراه باشید.

اسپیکرهای بلوتوثی سری ایکس سونی با بهره بردن از تکنولوژی اختصاصی برای افزایش بیس معرفی شدند

نکته: عکس بالا متعلق به اسپیکر سونی مدل SRS-XE200 است.

مطابق با مطلبی که بر روی وب سایت ITHome منتشر شده، سونی پخش کننده های خطی صدای خود را به طور اختصاصی در مدل های SRS-XE200 و SRS-XE300 به کار برده است. همچنین سونی این اسپیکرها را از نظر پخش صدای فضایی (Spatial) بالانس کرده است. این ویژگی اخیر در هر سه مدل این اسپیکرها به کار گرفته شده و از این جهت از آنها تحت عنوان سری X-Balanced هم یاد می شود.

اما اسپیکر بلوتوثی سونی SRS-XG300 علاوه بر ویژگی بالانس بودن پخش صدای فضایی، از تکنولوژی های LIVE SOUND و MEGA BASS هم بهره می برد. این تکنولوژی ها سبب می شوند که بیس صدا تا جای ممکن افزایش پیدا کند و صدا لرزش بیشتری پیدا کند و شما از این اسپیکرهای بلوتوثی جدید با صدای قدرتمند نهایت لذت را ببرید.

اسپیکرهای بلوتوثی سری ایکس سونی با بهره بردن از تکنولوژی اختصاصی برای افزایش بیس معرفی شدند

نکته: عکس بالا متعلق به اسپیکر سونی مدل SRS-XE300 است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تمام اسپیکرهای سری X سونی از قابلیت اتصال وایرلس و حالت استریو پشتیبانی می کنند. حالت استریو زمانی قابل استفاده خواهد بود که شما اسپیکر را به دو دستگاه به صورت هم زمان متصل کنید. همچنین از طریق اتصال وایرلس، می توانید این اسپیکرها را به طور هم زمان به 100 دستگاه مختلف اتصال دهید.

این اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل همگی دارای درجه حفاظتی IP67 هستند و به طور کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده اند. ضمن اینکه مدل های XE200 و XE300 در فشار ناشی از قرار گرفتن در آب های عمیق دریا دوام می آورند و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند.

طول عمر باتری اسپیکر بلوتوث سونی XE200 حدود 16 ساعت برآورد شده است. این در حالی است که طول عمر باتری اسپیکر سونی مدل XE300 حدود 24 ساعت اعلام شده است. همچنین شارژدهی باتری مدل XG300 در حدود 25 ساعت خواهد بود. هر سه مدل این اسپیکرها از فناوری فست شارژ پشتیبانی می کنند. کاربر می تواند با شارژ کردن این اسپیکرها به مدت 10 دقیقه، از آنها برای حدود 70 دقیقه پلی بک استفاده کند. لازم به ذکر است که سونی در اسپیکرهای وایرلس سری X از سنسور محیطی اختصاصی خود استفاده کرده که می تواند به صورت هوشمند طول عمر باتری دستگاه را افزایش دهد. این سنسور برای این منظور صدا را با توجه به شرایط محیطی بالانس می کند و به عنوان مثال در محیط های ساکت، حجم صدا را کاهش می دهد تا باتری کمتری مصرف شود.

اسپیکرهای بلوتوثی سری ایکس سونی با بهره بردن از تکنولوژی اختصاصی برای افزایش بیس معرفی شدند

نکته: عکس بالا متعلق به اسپیکر سونی SRS-XG300 است.

قیمت اسپیکرهای بلوتوث سری X سونی

قیمت این اسپیکرها برای عرضه در چین اعلام نشده است. اما سونی اعلام کرده است که قیمت این اسپیکرها در بازارهای جهانی بین 161 تا 322 دلار خواهد بود. مدل SRS-XE200 پایین ترین قیمت و مدل SRS-XG300 بالاترین قیمت را در این سری دارند. همچنین مدل SRS-XE300 دارای قیمت 214 دلار است.

همان طور که در عکس های بالا مشاهده می کنید، اسپیکرهای مدل XG300 در رنگ های مشکی و طوسی، مدل XE300 در رنگ های مشکی، طوسی و آبی و مدل XE200 در رنگ های مشکی، طوسی، آبی و نارنجی عرضه می شوند.

منبع: gizmochina