گوشی های سری Xiaomi 13 در حال آماده سازی هستند و انتظار می رود که در آنها از تراشه پرچم دار تازه معرفی شده اسنپ دراگون 8 نسل 2 استفاده شود! در دسامبر سال گذشته بود که این شرکت گوشی های سری 12 شیائومی را به عنوان جدیدترین پرچم داران خود به بازار عرضه کرد. اخیراً اخباری مطرح شده که مطابق با آن گوشی های جدید سری شیائومی 13 زودتر از موعد مقرر معرفی می شوند.

یک منبع آگاه چینی اطلاعاتی را در مورد سری شیائومی 13 به صورت جزئی فاش کرده است. گوشی های پرچم دار این شرکت چینی در سال گذشته با مدل های Xiaomi 12، Xiaomi 12X و Xiaomi 12 Pro عرضه شدند. اکنون به نظر می رسد که شیائومی قصد دارد پرچم دارهای بعدی خود را در دو مدل شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو راهی بازار کند.

گوشی های سری شیائومی 13 احتمالاً در نوامبر 2022 (آبان 1401) رسماً معرفی می شوند

نکته: هنوز عکسی از گوشی های سری شیائومی 13 منتشر نشده است. عکس های بالا مربوط به گوشی های شیائومی 12 و 12 پرو می شود.

مطابق با اطلاعاتی که توسط این افشاگر منتشر شده، گوشی های سری شیائومی 13 در حال تست با سیستم عامل اندروید 13 هستند. لازم به ذکر است که شیائومی نسبت به برنامه زمان بندی سال گذشته خود یک ماه جلوتر است و زودتر به مرحله تست سیستم عامل رسیده است. از این جهت این احتمال وجود دارد که گوشی های سری شیائومی 13 در ماه نوامبر 2022 (آبان 1401) به بازار عرضه شوند.

همان طور که اشاره شد، در گوشی های سری Xiaomi 13 از تراشه تازه معرفی شده Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می شود. با توجه به اینکه این گوشی ها در ماه نوامبر به بازار می آیند، انتظار می رود که این تراشه پرچم دار جدید کوالکوم تا پیش از این تاریخ یا نهایتاً تا ماه نوامبر به صورت رسمی معرفی شده باشد! البته فراموش نکنید که این ها همه حدس و گمان است و نمی توان بر روی آنها تکیه کرد!

گوشی های سری شیائومی 13 احتمالاً در نوامبر 2022 (آبان 1401) رسماً معرفی می شوند

گزارش های اخیر حاکی از این هستند که گوشی Xiaomi 13 با نام مستعار ‘Nuwa’ عرضه می شوند و دارای مدل نامبر 2211133C است. در طرف مقابل، گوشی Xiaomi 13 Pro دارای نام مستعار ‘Fuxi’ و مدل نامبر 2210132C است.

کارشناسان معتقدند که گوشی شیائومی 13 همانند نسل قبلی خود، یک پرچم دار جمع و جور خواهد بود. هر دوی این مدل ها به صفحه نمایش OLED با کناره های خمیده مجهز هستند که ضخامت قاب اطراف آنها بسیار کم است. همچنین در بالای صفحه نمایش این گوشی ها یک punch-hole به عنوان محل قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است.

گوشی های سری شیائومی 13 احتمالاً در نوامبر 2022 (آبان 1401) رسماً معرفی می شوند

با توجه به اینکه شیائومی و Leica اعلام همکاری کرده اند و قرار است تا دوربین های سری شیائومی 12 را لایکا تولید کند، این انتظار می رود که دوربین های سری شیائومی 13 نیز ساخت Leica باشد. این کار می تواند به تحولی عظیم در صنعت عکاسی گوشی های هوشمند با همکاری شیائومی و Leica منجر شود! اخبار تکمیلی در رابطه با گوشی های سری شیائومی 13 ظرف چند ماه آینده منتشر خواهند شد.

منبع: gizmochina