کروم بوک در ابتدا دستگاهی بود که کاربردی تحصیلی داشت و بیشتر در مدارس استفاده می شد؛ اما اکنون وضعیت تغییر کرده و شاهد استفاده بیشتر از این دستگاه ها با مشخصات مختلف در حوزه های متفاوت هستیم. امروزه گوگل درباره کروم بوک گزینه های بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده است؛ به طوری که مدل های جدید کروم بوک، امکان دسترسی به میلیون ها اپلیکیشن اندرویدی موجود را دارند. انتخاب کروم بوک مناسب می تواند کاری سخت باشد، اما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کروم بوک های 2021 آشنا کنیم. شما می توانید سایر این مدل ها را در مقاله «معرفی معرفی بهترین کروم بوک های 2021 برای کار و تحصیل (بخش دوم)» بر روی سایت ما مشاهده کنید.

1. ACER CHROMEBOOK SPIN 713

بهترین کروم بوک 2021

628 دلار در آمازون

1. ACER CHROMEBOOK SPIN 713

Chromebook Spin 713 ایسر، دست کم بهترین کروم بوکی است که می توانید خریداری کنید. این دستگاه با برخورداری از صفحه نمایش فوق العاده 3:2 که با رقبای گران تر خود رقابت می کند، یک فضای عمودی اضافی در اختیار شما قرار می دهد. صفحه کلید این کروم بوک، بی صدا و دارای نور پس زمینه زیبایی است که احساس راحتی را برای شما فراهم می کند. مهم ترین موردی که در این کروم بوک ایسر وجود دارد، برخورداری از پردازنده های نسل 11 اینتل است که می توانند بارهای زیادی را بدون هیچ مشکلی مدیریت کنند. همچنین گفتنی است که این دستگاه از رم 16 گیگابایت و حاظه ذخیره سازی 256 گیگابایت بهره می برد؛ ضمن این که باتری آن عمر مناسبی داشته و قادر است شما را تا 10 ساعت پشتیبانی کند.

2. Lenovo Chromebook Flex 5

بهترین کروم بوک 2021

425 دلار در آمازون

2. Lenovo Chromebook Flex 5

کروم بوک لنوو مدل Flex 5 با تراشه قدرتمند نسل 10 اینتل Core i3، صفحه نمایش لمسی 13 اینچی با رزولوشن 1080p، صفحه کلید با نور پس زمینه و قیمت بسیار مناسب، کروم بوک فوق العاده ای برای همه کاربران می باشد. با وجود ساختار باریک و سبک، کروم بوک Flex 5 دارای لولای 360 درجه برای قرارگیری در زاویه های مختلف است. این دستگاه از رم 4 گیگابایت و حاظه ذخیره  سازی 128 گیگابایت بهره می برد؛ ضمن این که باتری آن عمر مناسبی داشته و قادر است شما را تا 10 ساعت پشتیبانی کند.

گفتنی است که بلندگوهای استریو و پشتیبانی از USI Stylus و Wi-Fi 6 در این دستگاه، آن را به یک کروم بوک قدرتمند نزد کاربران تبدیل کرده است.

3.  LENOVO CHROMEBOOK DUET

کروم بوک مقرون به صرفه

320 دلار در آمازون

3.  LENOVO CHROMEBOOK DUET

اگر به دنبال دستگاهی مقرون به صرفه در حین کار هستید، Lenovo Chromebook Duet با قیمت پایین ارزش خرید را دارد. این دستگاه 10.1 اینچی دارای یک صفحه کلید جداشونده است و با برخورداری از پردازنده MediaTek Helio P60T ، 4 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای جستجو در مرورگر عملکرد خوبی دارد.
قابل توجه ترین ویژگی کروم بوک DUET عمر باتری است که در استفاده های نسبتاً سنگین حدود 11.5 ساعت برآورد شده است.

از معایب این کروم بوک می توان به صفحه لمسی و صفحه کلید بسیار کوچک، نبودن جک هدفون و صفحه نمایش کمی تیره اشاره کرد که با توجه به قیمت آن منطقی است.

4. HP CHROMEBOOK X360 14

کروم بوک قدرتمند با طراحی زیبا

629 دلار در آمازون

4. HP CHROMEBOOK X360 14

اگر به دنبال کسب قدرت بیشتر هستید و مشکلی برای تهیه لپ تاپ کمی بزرگتر ندارید، HP Chromebook x360 14 یک انتخاب عالی خواهد بود. HP دارای چندین پیکربندی است که تحت این نام قرار می گیرد، اما ما مدلی را که با 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی تست کرده ایم، همراه با پردازنده i3 پیشنهاد می کنیم. در ادامه با بخش دوم این مقاله با نام معرفی بهترین کروم بوک های 2021 برای کار و تحصیل (بخش دوم) با ما همراه باشید.

منبع: gsmarena