حدود چهار ماه پیش بود که گوشی Poco M4 5G در کشورهای آسیای شرقی و هند رونمایی شد و اکنون قرار است تا این گوشی در بازار کشورهای دیگر هم در دسترس قرار گیرد. به بهانه عرضه این گوشی به بازارهای جهانی، به مشخصات این گوشی نگاهی انداخته ایم که می تواند برای علاقه مندان به گوشی های Poco مانند گوشی POCO X3 GT جالب باشد. چرا که طبق گزارش های منتشر شده اخیر، گوشی Poco X3 در بازار ایران به فروش قابل توجهی دست پیدا کرده و حتی توانسته رکورد فروش گلکسی A51 سامسونگ را بشکند! به همین دلیل آشنایی با گوشی جدید Poco M4 5G می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد. با ما همراه باشید.

گوشی Poco M4 5G راهی بازارهای جهانی شد. با مشخصات آن بیشتر آشنا شوید

گوشی Poco M4 5G طی یک رویداد زنده در تاریخ 15 آگوست 2022 (24 مرداد) برای عرضه به بازارهای جهانی معرفی شده است. این رویداد از یوتیوب، فیسبوک و توئیتر به صورت زنده پوشش داده شده است.

از آنجا که این گوشی چند ماه پیش در کشورهای آسیا در دسترس قرار گرفته، مشخصات آن به طور کامل اعلام شده است. شاید بد نباشد که بدانید گوشی Poco M4 5G در واقع نسخه تغییر نام یافته گوشی Redmi Note 11E است که البته پنل پشتی آن کیفیت ساخت بهتری دارد. همچنین این گوشی به دوربین سلفی بهتری مجهز است و بر روی آن سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض نصب است.

صفحه نمایش گوشی پوکو M4 5G از نوع LCD است و 6.58 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز پشتیبانی می کند و در بالای آن یک بریدگی (ناچ) دیده می شود که محل قرارگیری دوربین سلفی است.

گوشی Poco M4 5G راهی بازارهای جهانی شد. با مشخصات آن بیشتر آشنا شوید

برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال مشخصات سخت افزار داخلی گوشی پوکو M4 5G هستند باید بگوییم که این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 700 است. همچنین این گوشی به حافظه رم از نوع LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 2.2 مجهز است.

همان طور که اشاره شد، گوشی پوکو M4 5G به سیستم عامل اندروید 12 مجهز است و در آن از رابط کاربری MIUI 13 استفاده شده است. ساختار دوربین های پشت این گوشی نیز دو گانه است و از یک دوربین 50 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد.

از دیگر مشخصات گوشی POCO M4 5G باید به مجهز بودن آن به جک هدفون 3.5 میلی متری، درگاه کارت حافظه اختصاصی میکرو اس دی و حسگر اثر انگشت (در کناره بدنه) اشاره کرد. همچنین این گوشی دارای بلستر IR است.

گوشی Poco M4 5G راهی بازارهای جهانی شد. با مشخصات آن بیشتر آشنا شوید

گوشی جدید پوکو دارای درجه حفاظتی IP52 است و از دو سیم کارت به صورت هم زمان پشتیبانی می کند. راه های ارتباطی این گوشی شامل پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G، وای فای دو بانده، بلوتوث 5.1 و GNSS می شود. ضمن اینکه این گوشی دارای پورت شارژ USB Type-C است.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که باتری به کار رفته در گوشی پوکو M4 5G از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت برخوردار است و از فست شارژ با سیم با سرعت 18 وات پشتیبانی می کند.

منبع: gizmochina