زمان زیادی است که شایعاتی در رابطه با عرضه گوشی شیائومی 12 اولترا به گوش می رسد و اکنون اعلام شده است که این گوشی همراه با مدل های Xiaomi 12 و 12 Pro به بازار می آید. پس از ماه ها انتظار، سرانجام نام گوشی شیائومی 12 اولترا بر روی وب سایت چینی 3C قرار گرفته که بیانگر این است که زمان زیادی تا عرضه نهایی آن باقی نمانده است.

مشخصات کلیدی گوشی Xiaomi 12 Ultra فاش شد: تراشه SD8+ Gan 1 و فست شارژ 67 وات

اکنون افشاگری به نام Yogesh Brar مشخصات کلیدی و اصلی پرچم دار در راه شیائومی را منتشر کرده است. مطابق با این اطلاعات، صفحه نمایش گوشی Xiaomi 12 Ultra دارای سایز 6.7 اینچ است و در آن از پنل Quad HD+ AMOLED استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی LTPO 2.0 پشتیبانی می کند و نرخ نوسازی تصویر آن برابر با 120 هرتز اعلام شده است.

نکته هیجان انگیز در رابطه با گوشی شیائومی 12 اولترا این است که به احتمال زیاد در این گوشی از تراشه به تازگی معرفی شده Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده خواهد شد. این تراشه جدید از قدرت عملکرد بالاتری از اسنپ دراگون 8 نسل 1 برخوردار است و بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید می شود.

مشخصات کلیدی گوشی Xiaomi 12 Ultra فاش شد: تراشه SD8+ Gan 1 و فست شارژ 67 وات

افشاگر ذکر شده ادعا کرده است که حافظه رم گوشی Xiaomi 12 Ultra به 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 مجهز است و کاربران حق انتخاب نسخه مورد نظر خود را از میان نسخه های مجهز به 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت. در این گوشی هوشمند شیائومی از حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده می شود.

در رابطه با دوربین، می توانیم انتظار داشته باشید که پرچم دار جدید شیائومی به سه دوربین مجهز باشد. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی است و از OIS پشتیبانی می کند. در کنار آن یک لنز اولترا واید 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتوی پریسکوپ با رزولوشن 48 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 5 برابری به کار می رود. بر روی پنل پشتی این گوشی یک سنسور ToF و یک سنسور فوکوس خودکار لیزری نیز دیده می شود. لازم به ذکر است که دوربین جلوی این گوشی به احتمال قوی 20 مگاپیکسلی خواهد بود.

باتری به کار رفته در گوشی شیائومی 12 اولترا از ظرفیتی معادل با 4800 میلی آمپر ساعت برخوردار خواهد بود. نکته دیگر در رابطه با این گوشی شیائومی، پشتیبانی آن از فست شارژ کابلی 67 واتی و فست شارژ وایرلس 50 واتی است. این اعداد شاید جذابیت چندانی نداشته باشند و قدیمی به نظر برسند؛ چرا که گوشی های دیگری مانند Xiaomi 12 Pro از فست شارژ فوق العاده 120 وات پشتیبانی می کنند. با این حال توان شارژ سریع این گوشی با توجه به ظرفیت باتری آن مناسب به نظر می رسد و فراموش نکنید که سرعت بالای شارژ همیشه هم یک مزیت به حساب نمی آید و ممکن است باعث کم شدن طول عمر باتری به کار رفته در دستگاه شما شود. احتمالاً در روزها و هفته های پیش رو اخبار بیشتری از گوشی Xiaomi 12 Ultra منتشر خواهد شد.

منبع: gizmochina