جبرا دوست ندارد همه چیز را به یکباره عرضه کند، و به همین دلیل است که دو نسخه از هدفون های بی سیم Elite 75t با فاصله چند ماه از یکدیگر عرضه شدند. این برند دانمارکی مدعی شده است که یک رقیب جدی برای بهترین ها در این تجارت است که بخشی از این ادعا ناشی از تطبیق پذیری موجود است. اما آیا رقابتی بین Jabra Elite 75t در مقابل Elite Active 75t وجود دارد؟ بیایید دریابیم.
وقتی نوبت به تولید و عرضه نسل بعدی می ‌رسد، برطرف کردن عیب و نقص های نسل قبلی کار آسانی نیست، اما Elite 75t اینطور به نظر نمی رسد. این هدفون 22٪ کوچکتر از Elite 65t قبلی است و با این حال، وزن سبک ‌تری دارد که قابلیت حمل آن را راحت تر کرده است.

Jabra Elite 75t و Elite Active 75t: دو هدفون بی سیم عالی با ظاهر یکسان اما تفاوت های جزئی

هر دو ایربادز از یک فرم فاکتور یا اصول طراحی ساخته شده اند و از نظر ظاهری دارای یک درایور 6 میلی متری و کاملا شبیه به هم هستند. اما تفاوت اصلی آن ها، دوام و پایداری است. Elite 75t دارای رتبه IP55 است، به این معنی که مقاومت مناسبی در برابر گرد و غبار و مقاومت خوبی در برابر آب دارد. پاشیدن ناگهانی آب یا قطره باران نباید بر عملکرد یا طول عمر این هدفون تأثیر بگذارد، اما به توصیه شرکت سازنده آنها را در آب غوطه ور نکنید. در مقابل، این شرکت از یک پوشش ویژه بر روی هدفون Elite Active 75t استفاده کرد که امتیاز آن را به IP57 افزایش داد و اساساً این هدفون ها را ضد آب کرد. به گونه ای که تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب شیرین دوام می آورند.

از آنجا که هر دو مدل هدفون وایرلس ضد آب از پیشرفت های یکسانی بهره مند شده اند، بنابراین هیچ کدام از آن ها مزیت و برتری در طول عمر باتری ارائه نمی دهند و تا 7.5 ساعت شارژدهی دارند. ناگفته نماند که هر دو ایربادز مجهز به پورت شارژ USB-C و فاقد شارژ بی ‌سیم می باشند.

Jabra Elite 75t و Elite Active 75t: دو هدفون بی سیم عالی با ظاهر یکسان اما تفاوت های جزئی

Jabra Elite 75t در مقابل Elite Active 75t: تفاوت اصلی

چیزی که دو هدفون بی سیم Jabra Elite 75t و Elite Active 75t را از هم متمایز می کند، این است که کجا می توانید از آنها استفاده کنید. Elite 75t در ورزشگاه یا در هنگام دویدن مناسب است، اما به دلیل اینکه ممکن است در هنگام تمرین عرق کنید، Jabra با ساختن یک نسخه Active از این هدفون، ترس خراب شدن آن در برابر عرق کردن زیاد را کاهش داده است. بنابراین Elite Active 75t برای انجام تمرینات مداوم که مقدار زیادی عرق ایجاد می کند، کاملا مناسب است؛ اما مانند همتایان استاندارد خود، هر چند وقت یکبار به مقداری TLC برای تمیز کردن گرد و غبار، زباله و ... نیاز دارد. در ادامه باید ذکر کنیم که  Jabra در نحوه ارائه رنگ های این دو ایرباد بی سیم مناسب دویدن نیز کمی تفاوت ایجاد کرد. به گونه ای که Elite 75t در رنگ ‌های مشکی، مشکی تیتانیومی و بژ طلایی عرضه می ‌شود، در حالیکه Elite Active 75t در رنگ‌ های آبی، مشکی مسی، مشکی تیتانیومی، خاکستری، سبز و حنایی عرضه می ‌شود.

Jabra Elite 75t در مقابل Elite Active 75t: تفاوت اصلی

Jabra Elite 75t در مقابل Elite Active 75t: ویژگی های جدید

هر دو ایربادز Jabra Elite 75t و Elite Active 75t دارای ویژگی های جدیدی هستند که اخیراً در برنامه Sound+ معرفی شده اند. اولین مورد MySound است، که در آن می ‌توانید با گوش دادن به یک سری بوق، محدوده شنوایی خود را بسنجید.  MyControls یکی دیگر از ویژگی ‌های مورد توجه است که به کاربران اجازه می ‌دهد کنترل ‌های پیش ‌فرض را برای پخش یا توقف، تغییر به آهنگ ‌های بعدی یا قبلی و همچنین فراخوانی دستیار صوتی تلفن خود تغییر دهند. برخورداری از حذف نویز فعال از طریق یک بروزرسانی میان ‌افزار نیز از دیگر ویژگی هایی است که در هر دو هدفون  Elite 75t و Elite Active 75t لحاظ شده است.

منبع: androidcentral