همان طور که می دانید، مادربرد از اصلی ترین قطعات کامپیوتر است که سایر قطعات بر روی آن نصب می شوند و با یکدیگر ارتباط پیدا می کنند. در واقع این امکانات و قابلیت های مادربرد است که نوع قطعات قابل استفاده بر روی سیستم را مشخص می کند. انواع مختلفی از مادربرد در بازار موجود است که متناسب با هدفی که از جمع آوری کامپیوتر مورد نظرتان دارید، می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید. مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS یکی از مادربردهای پرطرفدار mATX موجود در بازار است که امکان استفاده از پردازنده های قدرتمند نسل 10 و 11 اینتل را به شما می دهد! پس اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر کارآمد خانگی یا اداری دارید و در جستجوی یک مادربرد مقرون به صرفه با امکانات مناسب هستید، این مدل انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. در این مقاله با مشخصات مادربرد کامپیوتر ایسوس PRIME H510M-C/PS بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

با مادربرد جذاب ایسوس PRIME H510M-C/PS بیشتر آشنا شوید

مجهز به سوکت پردازنده LGA1200 و دو اسلات رم

شرکت ایسوس در مادربرد مدل PRIME H510M-C/PS از چیپست H510 اینتل استفاده کرده است. این چیپست دارای سوکت پردازنده LGA1200 است که امکان استفاده از پردازنده های قوی بر روی سیستم را فراهم می آورد. به طور دقیق تر باید گفت که شما می توانید از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل، شامل سری های Core، Pentium Gold و Celeron بر روی این مادربرد استفاده کنید. پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل یک مزیت برای مادربرد ایسوس پرایم H510M-C/PS به شمار می آید که برای کاربران حرفه ای تر کارایی بالاتری دارد.

مادربرد حرفه ای ایسوس PRIME H510M-C/PS به دو اسلات رم نیز مجهز است و می توان از دو حافظه DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت بر روی آن استفاده کرد. باید به این نکته اشاره کنیم که این مادربرد از قابلیت XMP اینتل پشتیبانی می کند که به طور اتوماتیک باعث ارتقای فرکانس حافظه رم نسبت به حالت استاندارد می شود. همچنین این مادربرد با تمامی پردازنده های گرافیکی مجتمع به کار رفته در CPU های اینتل سازگاری دارد و شما می توانید از آن برای اتصال هم زمان به دو مانیتور، خروجی تصویر بگیرید. در واقع اگر نیازی به اجرای نرم افزارهای تخصصی ادیت و طراحی ندارید و اهل بازی های کامپیوتری نیستید، نیازی به خرید کارت گرافیک به صورت مجزا نخواهید داشت و می توانید بر روی پردازنده گرافیکی مجتمع حساب باز کنید. توجه داشته باشید که مشخصات پردازنده گرافیکی مجتمع به مدل سی پی یوی مورد استفاده شما بستگی خواهد داشت.

مجهز به سوکت پردازنده LGA1200 و دو اسلات رم

مجهز به اسلات های PCIe پرسرعت، کانکتور M.2 و پورت های کاربردی

با خرید مادربرد کامپیوتر ایسوس مدل PRIME H510M-C/PS، دست شما برای توسعه و گسترش سیستم باز خواهد بود! این مادربرد به یک اسلات PCIe 4.0/3.0 x16، دو اسلات PCIe 3.0 و یک اسلات PCI مجهز است که برای نصب کارت گرافیک و دیگر کارت های توسعه کاربرد دارند. همچنین این مادربرد به یک کانکتور M.2 و چهار رابط SATA 3.0 (با پهنای باند 6 گیگابیت در ثانیه) مجهز است و به شما اجازه می دهد تا از حافظه های ذخیره سازی پر سرعت اس اس دی بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید.

در زمینه تعداد و تنوع پورت ها نیز مادربرد ایسوس پرایم H510M-C/PS در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. در پنل پشتی این مادربرد دو پورت USB 3.2 و دو پورت USB 2.0 تعبیه شده که امکان اتصال حافظه های USB و لوازم جانبی مختلف را برای شما فراهم می آورند. همچنین این مادربرد به پورت های D-Sub، DVI-D و HDMI مجهز است که برای اتصال به مانیتور و دستیابی به کیفیت تصویری ایده آل کاربرد دارند. دیگر پورت های این مادربرد را پورت اترنت (جهت اتصال به شبکه های کابلی)، یک پورت COM و سه جک صدا تشکیل می دهند. مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS به کارت صدای Realtek ALC897 نیز مجهز است که توانایی ارائه صدای 7.1 کاناله را دارد.

در مجموع مادربرد ایسوس مدل PRIME H510M-C/PS یکی از مدل های مقرون به صرفه موجود در بازار است که امکانات مناسبی برای راه اندازی یک کامپیوتر کارآمد را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع اگر به دنبال مدلی هستید که هم قیمت ارزانی داشته باشد و هم بتوان بر روی آن از پردازنده های نسل 11 اینتل استفاده کرد، این مدل انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این مادربرد کاربردی، سایر مقالات موجود بر روی سایت ایده برتر پارسیان را نیز مطالعه کنید:

چگونه به بایوس مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS دسترسی داشته باشیم؟